Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka God of War (2005) (PS2)

God of War (2005) PS2

Trzecioosobowa przygodówka akcji w konwencji hack-and-slash, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2. Fabuła God of War skupia się na perypetiach Kratosa, legendarnego spartańskiego wojownika, pełniącego obecnie na Olimpie niewdzięczną rolę specjalisty od tzw.

Akcji | TPP | fantasy | hack'and'slash | mitologia grecka | slasher | tytuły ekskluzywne PlayStation

Sony PlayStation 2
Okładka God of War (2005) (PS2)

data premiery gry w wersji PS2:

22marca2005

22czerwca2005

pudełko PL

Jest to gra przygodowo-zręcznościowa, opowiadająca o perypetiach Kratosa, niegdyś spartańskiego wojownika, będącego teraz na usługach Olimpu. Nasz bohater nie jest bynajmniej szlachetnym wojownikiem bez skazy – wprost przeciwnie, to wymarzony specjalista od „mokrej roboty”.

Bogowie postanawiają użyć Kratosa do swych celów. Otóż grecki bóg wojny, Ares, rozpętał w Atenach prawdziwe piekło, wypuszczając na świat setki żołnierzy-zombie oraz swe najstraszniejsze bestie. Z rozkazu Olimpu Kratos musi znaleźć Puszkę Pandory, by z jej pomocą dokonać czynu zgoła niemożliwego – zabić Aresa. Gra zaczyna się dość tajemniczo, gdyż już na samym początku widzimy jak nasz anty-bohater popełnia samobójstwo. Tuz przed samą śmiercią cofamy się w czasie, gdyż będzie nam dane poznać jego losy.

Gra obfituje zarówno w widowiskowe pojedynki jak i sporo zagadek natury logicznej, a często kombinację obydwu na raz. Całą akcję możemy oglądać, podobnie jak w innych grach tego typu, z perspektywy trzeciej osoby. Kratos w swym podstawowym arsenale posiada dwa śmiercionośne ostrza umieszczone na łańcuchach, rażące przeciwników z nadzwyczajną skutecznością. Nasz wojownik potrafi wyczyniać z nimi niesamowite rzeczy: w połączeniu z ruchami w pionie i w poziomie, może wykonać szereg bardzo efektownie wyglądających kombosów, skutecznie odsyłających hordy przeciwników na właściwą stronę Styksu.

Oprócz broni siecznej jesteśmy wspierani przez zaklęcia Olimpu. Do wyboru mamy np. pioruny Zeusa, które mają kilka stopni mocy. W miarę upływu gry zbieramy magiczne artefakty, pozwalające nam podnosić siłę czarów.

Rozgrywka aż kipi od wartkiej akcji – czy znajdujemy się pośród greckich galeonów, spustoszonych Aten lub tajemniczej świątyni Pandory, gra nie pozwala nam odetchnąć. Prawdziwym wyzwaniem są wielkie bestie Aresa – ich pokonanie wymaga sprytu i zdecydowanych reakcji. Nad głową potwora pojawia się ikona, w którą trzeba trafić, by przejść do następnej kombinacji uderzeń. Kilka takich akcji powoduje zadanie przez nas śmiertelnego ciosu. Nasza zwłoka może sprawić, że potwory nabiorą sił i cały schemat działania będzie trzeba powtarzać od początku. Co ciekawe, zabite demony oddają nam cześć swoich mocy, np. głowa meduzy pozwoli nam zamieniać przeciwników w kamień. Dzięki kolejnym pokonanym potworom staniemy się posiadaczami naprawdę potężnych artefaktów, które pozwolą nam stanąć bez lęku przed obliczem Aresa.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.825 / 10 na podstawie 4751 ocen czytelników.

Klasyfikacja PEGI God of War (2005)

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe God of War (2005)

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

God of War - recenzja gry

Recenzja 27 maja 2005, 10:54

Głównego bohatera obserwujemy z trzeciej osoby i choć kamerą nie możemy manewrować, to absolutnie nie wpływa to negatywnie na rozgrywkę. Przez większość czasu przyjdzie nam przedzierać się przez hordy wrogów, ale nie jest to zabijanie tak techniczne jak w Devil May Cry 3 czy Ninja Gaiden. Kratos nie biega po ścianach i nie robi salt w powietrzu. Wyniszczanie wrogów, choć zaprezentowane z dynamiką dorównującą wymienionym tytułom, jest bardziej metodyczne. Autorzy postawili raczej na ilość i zwykle na ekranie wprost roi się od atakujących potworów. Nasz bohater dysponuje cząstką boskiej mocy, którą obrazują odpowiednie wskaźniki. Oprócz czerwonego paska energii, mamy więc właśnie pasek mocy, którą Kratos może spożytkować do użycia któregoś z boskich atrybutów. Wraz z rozwojem akcji posiądzie piorun Zeusa, czy też wspomagające go w walce duchy Hadesu. Każda ze zdobytych umiejętności może być rozwijana przy pomocy czerwonej energii pozostawianej przez zabitych wrogów. Odpowiednia ilość zdobytej w ten sposób energii może być także spożytkowana na rozszerzenie możliwości podstawowej broni Kratosa – Ostrzy Chaosu i za każdy „kupiony” poziom otrzymujemy nowe kombinacje ciosów.