Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS2XBOXGCN
Okładka Prince of Persia: Warrior Within (PC)

Prince of Persia: Dusza Wojownika

Prince of Persia: Warrior Within

Sequel wydanej w 2003 roku gry Prince of Persia: Piaski Czasu, opowiadającej o dalszych perypetiach bohatera, znanego z kultowych platformówek firmy Broderbund Software.

Przygodowe | TPP | fantasy | platformówki 3D | przygodowe gry akcji

Okładka Prince of Persia: Warrior Within (PC)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

30lis2004

PC PS2 XBOX GCN

Sequel „Prince of Persia: The Sands of Time”, który także jest dynamiczną grą akcji z elementami przygodowo-zręcznościowymi. Tym razem, tytułowy Książę musi zmierzyć się ze swoim Przeznaczeniem. Na jego życie czyha bowiem Dahaka, inkarnacja z góry zapisanego losu, zaś niebezpieczna podróż (ucieczka przed śmiercią) ma swój finał na przeklętej wyspie.

Większość elementów rozgrywki pozostała niezmienionych - dalej należy biegać/skakać po planszach, unikać zmyślnych pułapek, korzystać z rozmaitych dźwigni, etc. Sam klimat gry jest jednak znacznie mroczniejszy niż w pierwszej części. Książę wygląda bardziej dojrzale, porusza się po znacznie ciemniejszych lokacjach (ogrody, cmentarzysko statków, perska łódź, olbrzymi zamek, etc.).

Znacznie więcej uwagi niż w pierwowzorze, przywiązano do walki. Na drodze głównego bohatera stają przeróżne, krwiożercze kreatury i postacie. Ich skuteczna eliminacja możliwa jest dzięki wprowadzeniu systemu „Free-Form Fighting System” (poszczególne ciosy można łączyć w efektywne kombinacje, pojawia się nawet opcja wyrwania broni z rąk przeciwnika). Ponadto, twórcy zmodyfikowali system atakowania na odległość (można razić wrogów strzałami z bezpiecznej odległości).

„Prince of Persia 2: Warrior Within” charakteryzuje się płynną animacją, ustaloną na poziomie 60 klatek na sekundę oraz doskonale opracowanymi efektami graficznymi (podczas rozgrywki nie sposób nie dojrzeć mimiki twarzy Księcia, zaś smugi pozostawiane w przestrzeni po szybkich ruchach bronią dodają grze niesamowitego uroku!). Ozdobą wirtualnych perypetii prowadzonej postaci jest także klimatyczny soundtrack, którego kolejne utwory świetnie dopasowują się do sytuacji aktualnie panującej na ekranie telewizora.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 3 CD / 1 DVD

Ocena gry 8,6 / 10 na podstawie 8689 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Prince of Persia: Dusza Wojownika

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Prince of Persia: Dusza Wojownika

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 4 lub lepsza), 2.2 GB HDD

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: karta pamięci

Prince of Persia: Dusza Wojownika - recenzja gry

Recenzja 9 grudnia 2004, 09:54

Mimo, że w Warrior Within główny nacisk położno na walkę, część platformowo-logiczna w niczym nie straciła na atrakcyjności – wręcz przeciwnie. Tak jak i poprzednio, bohater może biegać po ścianach, wspinać się, skakać z krawędzi na krawędź. Nowością jest możliwość opuszczenia się po zasłonach bądź żaglach wykorzystując do tego miecz. Twórcy przyłożyli się do tworzenia poziomów, dzięki czemu często zmuszeni jesteśmy do wykorzystywania akrobatycznych zdolności księcia. Jeśli już o poziomach mówimy, to grzechem byłby nie wspomnieć o ich fantastycznym wykonaniu. Widać, że mocną stroną osób odpowiedzialnych za ich stworzenie była pomysłowość. Duże i przestronne sale, ciasne korytarze, skomplikowane architektonicznie pomieszczenia, piękne ogrody – wszystko to dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Jedynym zarzutem jeśli chodzi o poziomy może być fakt, iż zdarzy nam się niektóre z nich pokonać więcej niż raz. Powodem tego jest zastosowanie przez twórców możliwości przenoszenia się w czasie – i tak raz pokonujemy je w przeszłości i raz w teraźniejszości. Naturalnie tyczy się to tylko niewielkiej liczby poziomów. Jako, że gra ma dość otwartą strukturę (choć jako taka jest bardzo liniowa) będziemy też zmuszeni od czasu do czasu wrócić tam, gdzie już byliśmy. Na szczęście nie jest to bardzo uciążliwe.

PC
PS2
XBOX
GCN