Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCXBOXPS2
Okładka Legacy of Kain: Defiance (PC)

Legacy of Kain: Defiance

Piątą część popularnej sagi, zapoczątkowanej w 1996 roku na platformie Sony PlayStation. Program łączy elementy, zaczerpnięte z Blood Omen i Soul Reaver - dwóch mini-serii, funkcjonujących niezależnie w ramach wspomnianego cyklu.

Przygodowe | TPP | wampiry | przygodowe gry akcji

Okładka Legacy of Kain: Defiance (PC)

data premiery gry:

11lis2003

PS2 XBOX

16gru2003

PC

Mamy do czynienia z kolejna częścią przygód potężnego wampira Kaina, oraz Razie la – demonicznego anioła śmierci. O ile jednak poprzednio w każdą z tych postaci mogliśmy wcielić się w dwóch odrębnych seriach (Soul Reaver i Blood Omen) o tyle teraz Gracz może zagrać w jednej grze dwoma najpotężniejszymi istotami świata tu przedstawionego.

Patrząc pod katem charakteru rozrywki, Defiance jest połączeniem przygodówki (rozwiązywanie zagadek) z typowa gra akcji (ala Devil May Cry), przy czym elementów czystej akcji i walk jest tu więcej, niż np. w Soul Reaver – więcej akcji, troszkę mniej zagadek. Kain i Raziel od zawsze prowadzili śmiertelny bój, lecz teraz źle siły wydają się na tyle silne, ze tylko łącząc swe umiejętności i cechy, dwójka bohaterów może uratować znany im świat. Doskonale będą się uzupełniać, ponieważ każdy z nich posiada unikalne zdolności. Zarówno Kain jak i Raziel doskonale potrafią władać orężem w postaci potężnych mieczy (tu w głównej roli dobrze znane fanom serii ostrze Soul Reaver, pokazujące swoja moc w pełnej krasie). Obaj mogą pochwalić się ogromna siłą fizyczna i finezja w walce, dzięki czemu wspaniale kombinacje ciosów są przez nich wyprowadzane bez żadnego wysiłku. Nie obejdzie się bez bardzo efektownych akcji, w stylu np. wybijania wroga w powietrze i jednoczesnego szlachtowania go, zakończonego posłaniem potężnym ciosem na ścianę. Naszym bohaterom nie jest obca telekineza, a to powoduje, ze w ruch idą elementy otoczenia, czy tez sami przeciwnicy kończą swoje żywoty nadziani na ostrza, czy tez wyrzuceni w przepaść bez fizycznego kontaktu ze sterowana przez nas postacią (bez obawy – sterowanie telekineza rozwiązano precyzyjnie). Kain wysysa krew ofiar, a Raziel z kolei pochłania ich dusze. Tak charakterystyczny motyw z serii Soul Reaver, jak przechodzenie ze świata materialnego w spektralny, również nie zostało zapomniane.

Jak każdy tytuł sygnowany przez Raziela, czy Kaina, Defiance może pochwalić się rozbudowana fabułą – znajda się tu dosyć długie, choć interesujące przerywniki, a co ważne – niewyjaśnione kwestie fabularne z poprzednich gier znajdują wreszcie swa puentę właśnie w Defiance. Postępując w fabule i uważnie przeszukując lokacje, Gracz odkrywa spore ilości dodatków (artworki, renderingi 3D postaci itp.), do których dostęp otrzymuje z głównego menu. Powszechną wadą uważaną za największą w tej grze jest zachowanie się kamery podczas walk, które czasem nie pomaga, a wręcz przeszkadza w strategicznym zaplanowaniu potyczki; na szczęście zdarza się to raczej sporadycznie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8,3 / 10 na podstawie 2120 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Legacy of Kain: Defiance

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Legacy of Kain: Defiance

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium 4 1.3 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB zgodna z DX 9.0, 2 GB HDD

Legacy of Kain: Defiance - recenzja gry

Recenzja 11 lutego 2004, 14:09

Novum, jakim obdarowuje nas trzecia odsłona, to przedstawienie scenariusza z dwóch perspektyw. By dostać się do orzecha (finału), jedną część skorupy (fabuły) rozłupiemy za pośrednictwem żyjącego umarlaka, a drugą naturalnie z jego byłym monarchą. Co ciekawe, autorzy nie zdecydowali się, aby na samym początku gracz mógł wybrać jednego z dwójki siłaczy pchających fabułę do przodu i swobodnie przechodzić z nim pierwszą część scenopisu. Gra od początku do końca automatycznie narzuca nam jednego z dwójki bohaterów (Kain, Raziel, Kain, itd.) Bez obaw, nie zwiedzamy tych samych lokacji, które na siłę zostały zmienione - Kain i Raziel mają całkowicie odrębne etapy.

PC
PS2
XBOX