Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePS3PSPPSV
Okładka LittleBigPlanet (PS3)

LittleBigPlanet

LittleBigPlanet to dynamiczna platformówka, przygotowana z myślą o posiadaczach PlayStation 3. Niniejsza pozycja jako pierwsza w przypadku owej konsoli pozwala na niemalże bezgraniczną ingerencję w przebieg rozgrywki.

Zręcznościowe | platformówki | multiplayer | funkcje cross-platform | 2.5D | kooperacja

LittleBigPlanet to dynamiczna platformówka, przygotowana z myślą o posiadaczach PlayStation 3. Niniejsza pozycja jako pierwsza w przypadku owej konsoli pozwala na niemalże bezgraniczną ingerencję w przebieg rozgrywki. Użytkownik trafia na niewielką planetę, której granice nieustannie poszerzają się podczas zabawy. Developerzy dali sposobność do dowolnego planowania i kreowania wyglądu zarówno postaci, jak i lokacji oraz udostępniania ich innym graczom poprzez Internet.

W trakcie niezwykle szybkiej rozgrywki należy pamiętać o omijaniu przeszkód i zbieraniu pojawiających się co jakiś czas przedmiotów. Protagoniści wchodzą w interakcje z większością napotkanych rzeczy, co pozwala im na przesuwanie ogromnych kamieni, wdrapywanie się na drzewa, rozgniatanie kulek czy podciąganie się na linkach. Warto zaznaczyć, że gameplay został pozbawiony przeciwników w klasycznej formie i skupiony jest głównie na ciągłym stwarzaniu nowych ścieżek zabawy.

LittleBigPlanet nie należy utożsamiać z pozycjami, oferującymi skomplikowane edytory poziomów. W pierwszej fazie zabawy korzysta się z leveli, zaimplementowanych przez producentów. Dopiero po zaaklimatyzowaniu się w wirtualnym świecie i poznaniu umiejętności bohaterów, przystępuje się do kreowania nowych poziomów. Istotny jest fakt, iż proces tworzenia odbywa się intuicyjnie podczas rozgrywki. Na dziewiczych terenach, wedle własnego widzimisię, ustawia się drzewa, piłki, kamienie, owoce, budynki, a także sieje trawę, zawiesza chmurki, rozkłada ślimaki i wykonuje szereg innych czynności.

Przemierzając wirtualną planetę rozwiązuje się łamigłówki, łączące w sobie zadania logiczne i pracę zespołową. Warto zaznaczyć, że ich rozwiązania bazują na elementarnych prawach fizyki i wymagają użycia siły. Wielka siła tkwi w silniku gry, który porusza świat LittleBigPlanet prawami fizyki świata rzeczywistego. Stąd jego niesamowita sugestywność, płynność, miękkość i sens. Możesz przewidzieć zachowania otaczających Cię przedmiotów na podstawie własnych doświadczeń z różnego rodzaju materiałami, które otaczają Cię na co dzień.

Nie da się ukryć, iż z omawianego tytułu najwięcej czerpie się w trybie multiplayer na jednej konsoli bądź online. W module wieloosobowym użytkownicy występują jako jeden zespół bądź stają ze sobą w szranki. Korzystając z Internetu zawodnicy mogą komunikować się oraz odwiedzać nowo powstałe lokacje w różnych zakątkach świata.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 8,7 / 10 na podstawie 3034 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 184 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI LittleBigPlanet

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe LittleBigPlanet

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Recenzja LittleBigPlanet na konsolę PlayStation Vita

Recenzja 26 września 2012, 10:10

W rzeczywistości zawartość przygotowana przez deweloperów – jak dobra by nie była – to w tej serii od zawsze kwestia drugorzędna, zwłaszcza że w tym wypadku kampania wystarcza niestety tylko na jakieś 4-5 godzin, a minigierki kiedyś się wreszcie znudzą. Gwoździem programu jak zwykle jest więc potężny edytor poziomów, pozwalający stworzyć niemalże dowolną grę, niekoniecznie będącą nawet platformówką. Zaimplementowano tu wszystkie narzędzia, które pojawiły się już w „dwójce”, co oznacza, że co bardziej uzdolnieni użytkownicy będą w stanie stworzyć poziomy zainspirowane serią Assassin’s Creed, FPS-a wzorowanego na Resident Evil czy też odtworzyć całą fabułę Final Fantasy VII. Do tego dochodzą jeszcze unikatowe dla Vity możliwości związane z panelami dotykowymi. Znacznie ułatwiają one nawigację w edytorze i umieszczanie kolejnych obiektów, da się je też łatwo wykorzystać w projektowanym etapie, przy czym nie trzeba wcale trzymać się schematów wymyślonych na potrzeby kampanii. Udało mi się już zagrać w całkiem strawną kalkę Fruit Ninja, a przecież to dopiero sam początek twórczego szaleństwa, jakie lada chwila ogarnie większość posiadaczy Vity.

PS3
PSP
PSV