Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPSP
Okładka God of War: Chains of Olympus (PSP)

God of War: Chains of Olympus PSP

Kolejna odsłona legendarnej serii slasherów God of War, która w została przygotowana z myślą o konsoli PlayStation Portable.

Akcji | TPP | fantasy | hack'and'slash | mitologia grecka | slasher

PlayStation Portable
Okładka God of War: Chains of Olympus (PSP)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PSP:

4marca2008

28marca2008

PSN

God of War: Chains of Olympus to inspirowana grecką mitologią gra akcji, kontynuacja bestsellerowej serii z PS2. Jest to pierwsza odsłona cyklu wydana na PSP i zarazem drugi projekt studia Ready at Dawn, mającego na swoim koncie wydanego również na handhelda Sony świetnie przyjętego Daxtera. Warto dodać, że Chains of the Olympus jest prequelem pierwszej części God of War, a więc akcja tytułu rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi w jedynce i rzuca nowe światło na pewne fakty.

God of War to połączenie dynamicznej gry akcji nastawionej na walkę z wieloma przeciwnikami z elementami przygodówki (rozwiązywanie prostych zagadek). Bohater, Spartanin Kratos ma bogaty repertuar ciosów oraz kilka rodzajów broni do swojego użytku, potrafi także korzystać z magii. W trakcie swojej wędrówki protagonista poznaje nowe umiejętności. Z każdego unicestwionego wroga wypadają różnokolorowe sfery – po uzbieraniu odpowiedniej ilości czerwonych, możemy zainwestować je w nasze zdolności.

Seria God of War słynie z „quick time events”. Nie zabrakło ich również w Chains of Olympus. Akcje tego typu polegają na szybkim wciskaniu przycisków, których symbole pojawiają się na ekranie podczas filmów przerywnikowych. Jeśli zareagujemy odpowiednio szybko, główny bohater w bardzo efektowny sposób rozprawi się ze swoją ofiarą. Patent ten wykorzystywany jest najczęściej podczas walk z bossami, ale został sprytnie przemycony również do zwykłych pojedynków.

Warto dodać, że dla zapewnienia optymalnej jakości oprawy graficznej twórcy wykorzystali pełną moc konsoli. W trakcie rozgrywki procesor PSP pracuje bowiem z częstotliwością 333 Mhz, podczas gdy w większości wcześniejszych produkcji funkcjonował w 222 Mhz. Niestety takie rozwiązanie znacząco wpływa na zużycie mocy, co w przypadku konsol przenośnych jest szczególnie istotne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.615 / 10 na podstawie 2031 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.

Gry podobne do God of War: Chains of Olympus

Klasyfikacja PEGI God of War: Chains of Olympus

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
God of War: Chains of Olympus - recenzja gry

Recenzja 17 kwietnia 2008, 12:10

Do otoczeń nie da się przyczepić w kwestii designu czy warstwy koncepepcyjnej (tutaj akurat poprawka na konsolę przenośną ma znaczenie), problem tkwi w braku różnorodności. Nie graficznej – gameplay’owej. Charakterystyczne dźwięki blokowanych drzwi i respawnujących się potworów po pewnym czasie zaczynają drażnić i powodują, że kolejne etapy przechodzi się już tylko z myślą o najbliższym pojedynku z bossem. Haha! I wiecie co? W całej grze jest 4 (czterech) bossów, wliczając w to dwóch z pierwszej misji oraz walkę końcową. Po policzeniu trzeciej całki oznaczonej pozostawia to jedną walkę z bossem wplecioną w normalny tok rozgrywki (a dokładniej to dwie z tym samym). Ta nieciekawa sytuacja przenosi się też na grunt zwykłych przeciwników – występują w dużych liczbach, ale niewielu rodzajach. Tradycyjnie, są tu cyklopy, minotaury i parę typów niemal nieodróżnialnych ustrojstw z mieczykami. No sssspoko, no, żadnej tragedii nie ma, ale jak się widzi globalny spazm nad grą, to nie oczekuje się nieco więcej?