Firmy

Ready At Dawn Studios

Ready At Dawn Studios to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Ready At Dawn Studios, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Ready At Dawn Studios

The Order: 1886

The Order: 1886

20 lutego 2015

Akcji

The Order: 1886
God of War: Ghost of Sparta

God of War: Ghost of Sparta

2 listopada 2010

Akcji

God of War: Ghost of Sparta
God of War: Chains of Olympus

God of War: Chains of Olympus

4 marca 2008

Akcji

God of War: Chains of Olympus
Daxter

Daxter

14 marca 2006

Zręcznościowe

Daxter
Lone Echo

Lone Echo

20 lipca 2017

Przygodowe

Lone Echo
Okami

Okami

19 września 2006

Zręcznościowe

Okami

Amerykańskie studio deweloperskie, założone w 2003 roku przez byłych pracowników firm Naughty Dog oraz Blizzard Entertainment. Zespół tworzył produkcje przeznaczone na konsole, komputery osobiste i zestawy VR, a światową sławę przyniosły mu gry God of War: Chains of Olympus oraz God of War: Duch Sparty, opracowane z myślą o PlayStation Portable. W 2020 roku firma została przejęta przez Oculus Studios, natomiast w sierpniu 2024 roku podjęto decyzję o jej zamknięciu.

Historia

W 2003 roku byli pracownicy firmy Blizzard Entertainment (Ru Weerasuriya oraz Andrea Pessino) oraz Didier Malenfant (który wcześniej pracował w Naughty Dog) postanowili założyć własne studio deweloperskie. Za siedzibę Ready At Dawn Studios, bo takie miano nosiło, obrano Irvine w amerykańskim stanie Kalifornia.

Epoka PlayStation Portable

Studio zaistniało na branżowej mapie za sprawą gry Daxter, która w 2006 roku trafiła na PSP. Produkcja pozwalała graczom wcielić się w tytułowego bohatera serii Jak and Daxter, który do tej pory znajdował się w cieniu swojego kolegi. Twórcy postawili na konwencję trójwymiarowej platformówki, a oprócz wysokiej jakości grafiki tytuł mógł się pochwalić cross-platformową funkcjonalnością (połączenie handhelda Sony i PlayStation 2 z grą Jak X: Combat Racing odblokowywało szereg dodatków w obu grach).

Tytuł odniósł sukces, dzięki czemu twórcy mogli kontynuować współpracę z firmą Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment) i stworzyć następną pozycję na PlayStation Portable. Gra God of War: Chains of Olympus była prequelem cyklu slasherów święcącego triumfy na PlayStation 2. Za sprawą oszałamiającej (jak na możliwości handhelda Sony) grafiki, a także dzięki wykorzystaniu popularnej marki, pozycja była skazana na sukces już w momencie premiery w 2008 roku. Niedługo później autorzy wykonali swoisty „skok w bok” – światło dzienne ujrzała bowiem konwersja gry Okami na Nintendo Wii.

Rok 2010 przyniósł premierę jeszcze jednego hitu autorstwa Ready At Dawn Studios. Wydana na PSP gra God of War: Duch Sparty była efektem współpracy tej ekipy z zespołem Sony Santa Monica Studio; na jej potrzeby autorzy opracowali nowy silnik graficzny, który wycisnął ostatnie soki z konsolki. W 2011 roku autorzy przenieśli opracowane przez siebie przygody Kratosa na PlayStation 3, tworząc God of War: Origins Collection i w ten sposób żegnając się z marką.

Epoka PlayStation 4

W październiku 2009 roku zespół ogłosił, że rozpoczął pracę nad nowym silnikiem graficznym, który pozwoliłby im wykorzystać potencjał mocniejszych platform. W czerwcu 2010 roku firma została zmuszona do zwolnienia trzynastu swoich pracowników; kryzys został zażegnany po dwóch latach, kiedy to Ready At Dawn Studios rozpoczęło rekrutację deweloperów. Zatrudnione wówczas osoby miały pracować nad „trzecioosobową strzelanką przeznaczoną na konsolę nowej generacji”. Owym enigmatycznym projektem było The Order: 1886, o którym świat usłyszał po raz pierwszy w trakcie targów E3 w 2013 roku. Tytuł zadebiutował na PlayStation 4 dwa lata później, wzbudzając zachwyt ze względu na grafikę; gracze i recenzenci narzekali jednak na mechanikę rozgrywki, porównując ją do interaktywnego filmu.

Kolejny projekt firmy, czyli multiplayerowe Deformers, w 2017 roku pojawił się nie tylko na PlayStation 4, lecz także na Xboksie One i komputerach osobistych.

Epoka rzeczywistości wirtualnej

W obliczu rosnącej popularności zestawów rzeczywistości wirtualnej twórcy postanowili wpasować się w nowy trend i z myślą o goglach Oculus Rift jeszcze w 2017 roku opracowali Lone Echo – pierwszoosobową grę przygodową, utrzymaną w klimatach science fiction. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku większości poprzednich dzieł studia, mocną stronę Lone Echo stanowiła sfera wizualna.

W tym samym roku w ręce graczy oddano multiplayerowe Echo VR, które nieco ponad rok później doczekało się dodatku – Echo Combat. W listopadzie 2018 roku ogłoszono, że Ready at Dawn otworzyło drugi oddział w Portland (stan Oregon). Rok 2021 przyniósł natomiast kontynuację Lone Echo, czyli grę Lone Echo II, również opracowaną z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej.

Równia pochyła

W 2022 roku zamknięto biuro Ready at Dawn w Portland. W styczniu 2023 roku zdecydowano o wyłączeniu serwerów Echo VR; jak wówczas informowało opisywane studio, powodem takiego stanu rzeczy była chęć skoncentrowania się na przyszłych projektach. W kwietniu natomiast przez firmę przeszłą fala zwolnień, w wyniku której pracę straciła około jedna trzecia jego pracowników.

Wreszcie w sierpniu 2024 roku gruchnęła wiadomość o tym, że Oculus Studios podjęło decyzję o zamknięciu Ready at Dawn. Jednocześnie pojawiły się nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi firma-matka obu podmiotów, czyli Meta, miała zachęcać pracowników zamkniętego studia do pozostania w jej szeregach i ubiegania się o pracę na innych stanowiskach w Oculus Studios.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Ready At Dawn Studios.

Amerykańskie studio deweloperskie, założone w 2003 roku przez byłych pracowników firm Naughty Dog oraz Blizzard Entertainment. Zespół tworzył produkcje przeznaczone na konsole, komputery osobiste i zestawy VR, a światową sławę przyniosły mu gry God of War: Chains of Olympus oraz God of War: Duch Sparty, opracowane z myślą o PlayStation Portable. W 2020 roku firma została przejęta przez Oculus Studios, natomiast w sierpniu 2024 roku podjęto decyzję o jej zamknięciu.

Historia

W 2003 roku byli pracownicy firmy Blizzard Entertainment (Ru Weerasuriya oraz Andrea Pessino) oraz Didier Malenfant (który wcześniej pracował w Naughty Dog) postanowili założyć własne studio deweloperskie. Za siedzibę Ready At Dawn Studios, bo takie miano nosiło, obrano Irvine w amerykańskim stanie Kalifornia.

Epoka PlayStation Portable

Studio zaistniało na branżowej mapie za sprawą gry Daxter, która w 2006 roku trafiła na PSP. Produkcja pozwalała graczom wcielić się w tytułowego bohatera serii Jak and Daxter, który do tej pory znajdował się w cieniu swojego kolegi. Twórcy postawili na konwencję trójwymiarowej platformówki, a oprócz wysokiej jakości grafiki tytuł mógł się pochwalić cross-platformową funkcjonalnością (połączenie handhelda Sony i PlayStation 2 z grą Jak X: Combat Racing odblokowywało szereg dodatków w obu grach).

Tytuł odniósł sukces, dzięki czemu twórcy mogli kontynuować współpracę z firmą Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment) i stworzyć następną pozycję na PlayStation Portable. Gra God of War: Chains of Olympus była prequelem cyklu slasherów święcącego triumfy na PlayStation 2. Za sprawą oszałamiającej (jak na możliwości handhelda Sony) grafiki, a także dzięki wykorzystaniu popularnej marki, pozycja była skazana na sukces już w momencie premiery w 2008 roku. Niedługo później autorzy wykonali swoisty „skok w bok” – światło dzienne ujrzała bowiem konwersja gry Okami na Nintendo Wii.

Rok 2010 przyniósł premierę jeszcze jednego hitu autorstwa Ready At Dawn Studios. Wydana na PSP gra God of War: Duch Sparty była efektem współpracy tej ekipy z zespołem Sony Santa Monica Studio; na jej potrzeby autorzy opracowali nowy silnik graficzny, który wycisnął ostatnie soki z konsolki. W 2011 roku autorzy przenieśli opracowane przez siebie przygody Kratosa na PlayStation 3, tworząc God of War: Origins Collection i w ten sposób żegnając się z marką.

Epoka PlayStation 4

W październiku 2009 roku zespół ogłosił, że rozpoczął pracę nad nowym silnikiem graficznym, który pozwoliłby im wykorzystać potencjał mocniejszych platform. W czerwcu 2010 roku firma została zmuszona do zwolnienia trzynastu swoich pracowników; kryzys został zażegnany po dwóch latach, kiedy to Ready At Dawn Studios rozpoczęło rekrutację deweloperów. Zatrudnione wówczas osoby miały pracować nad „trzecioosobową strzelanką przeznaczoną na konsolę nowej generacji”. Owym enigmatycznym projektem było The Order: 1886, o którym świat usłyszał po raz pierwszy w trakcie targów E3 w 2013 roku. Tytuł zadebiutował na PlayStation 4 dwa lata później, wzbudzając zachwyt ze względu na grafikę; gracze i recenzenci narzekali jednak na mechanikę rozgrywki, porównując ją do interaktywnego filmu.

Kolejny projekt firmy, czyli multiplayerowe Deformers, w 2017 roku pojawił się nie tylko na PlayStation 4, lecz także na Xboksie One i komputerach osobistych.

Epoka rzeczywistości wirtualnej

W obliczu rosnącej popularności zestawów rzeczywistości wirtualnej twórcy postanowili wpasować się w nowy trend i z myślą o goglach Oculus Rift jeszcze w 2017 roku opracowali Lone Echo – pierwszoosobową grę przygodową, utrzymaną w klimatach science fiction. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku większości poprzednich dzieł studia, mocną stronę Lone Echo stanowiła sfera wizualna.

W tym samym roku w ręce graczy oddano multiplayerowe Echo VR, które nieco ponad rok później doczekało się dodatku – Echo Combat. W listopadzie 2018 roku ogłoszono, że Ready at Dawn otworzyło drugi oddział w Portland (stan Oregon). Rok 2021 przyniósł natomiast kontynuację Lone Echo, czyli grę Lone Echo II, również opracowaną z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej.

Równia pochyła

W 2022 roku zamknięto biuro Ready at Dawn w Portland. W styczniu 2023 roku zdecydowano o wyłączeniu serwerów Echo VR; jak wówczas informowało opisywane studio, powodem takiego stanu rzeczy była chęć skoncentrowania się na przyszłych projektach. W kwietniu natomiast przez firmę przeszłą fala zwolnień, w wyniku której pracę straciła około jedna trzecia jego pracowników.

Wreszcie w sierpniu 2024 roku gruchnęła wiadomość o tym, że Oculus Studios podjęło decyzję o zamknięciu Ready at Dawn. Jednocześnie pojawiły się nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi firma-matka obu podmiotów, czyli Meta, miała zachęcać pracowników zamkniętego studia do pozostania w jej szeregach i ubiegania się o pracę na innych stanowiskach w Oculus Studios.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Ready At Dawn Studios.

Wiadomości o firmie Ready At Dawn Studios

„To byłby niesamowity sequel”. Kontynuacja The Order: 1886 nie powstała z powodu Sony

„To byłby niesamowity sequel”. Kontynuacja The Order: 1886 nie powstała z powodu Sony

Ready at Dawn chciało dać szansę The Order: 1886 po problematycznej produkcji i rozczarowującej premierze. Sony odmówiło.

gry

Jakub Błażewicz

28 maja 2025 11:26

„To byłby niesamowity sequel”. Kontynuacja The Order: 1886 nie powstała z powodu Sony
Wspaniałe Okami doczeka się kontynuacji po 18 latach. Za reżyserię ponownie odpowiada Hideki Kamiya

Wspaniałe Okami doczeka się kontynuacji po 18 latach. Za reżyserię ponownie odpowiada Hideki Kamiya

Okami: Sequel to jedna z ostatnich gier, które zapowiedziano na The Game Awards 2024.

gry

Jakub Błażewicz

13 grudnia 2024 05:14

Wspaniałe Okami doczeka się kontynuacji po 18 latach. Za reżyserię ponownie odpowiada Hideki Kamiya
Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886

Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886

Ready at Dawn Studios zakończyło żywot wskutek działań firmy Meta, która chce ograniczyć ogromne straty Reality Labs. Źródłem informacji jest serwis Android Central.

gry

Jakub Błażewicz

8 sierpnia 2024 10:45

Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886
Facebook kupił twórców The Order: 1886

Facebook kupił twórców The Order: 1886

Firma Facebook kupiła studio deweloperskie Ready At Dawn, znane m.in. z przygodowej gry akcji The Order: 1886 oraz udanego tytułu korzystającego z VR – Lone Echo.

gry

Bartosz Świątek

23 czerwca 2020 09:14

Facebook kupił twórców The Order: 1886
Plotka: kontynuacja The Order 1886 trafi na PS5 i Xboksa Series X

Plotka: kontynuacja The Order 1886 trafi na PS5 i Xboksa Series X

Na forum NeoGAF pojawił się wpis, który prawdopodobnie dotyczy kontynuacji The Order: 1886. Jeśli przeciek jest prawdziwy, to tytuł trafi na PS5 oraz nowego Xboksa i zaoferuje niespotykaną dotąd fizykę i oświetlenie.

gry

Konrad Serafiński

18 stycznia 2020 10:45

Plotka: kontynuacja The Order 1886 trafi na PS5 i Xboksa Series X
Twórcy The Order 1886 zapowiadają nową grę - Lone Echo 2

Twórcy The Order 1886 zapowiadają nową grę - Lone Echo 2

Studio Ready at Dawn zaprezentowało zwiastun gry Lone Echo 2, która podobnie jak pierwsza część serii, zmierza na gogle Oculus Rift. Produkcja pozwoli nam prześledzić dalsze losy androida imieniem Jack i kapitan Olivii Rhodes.

gry

Krystian Pieniążek

27 września 2018 21:37

Twórcy The Order 1886 zapowiadają nową grę - Lone Echo 2
Premiera Okami HD na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One

Premiera Okami HD na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One

Wczoraj zadebiutowały nowe wydania Okami HD, odświeżonej wersji klasyka studia Clover z 2006 roku. Od teraz z tytułem można zapoznać się na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Przy okazji przeglądamy też dotychczasowe recenzje gry.

gry

Jakub Błażewicz

13 grudnia 2017 12:40

Premiera Okami HD na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One
Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

Studio Ready At Dawn podzieliło się kilkoma informacjami związanymi z warstwą techniczną gry Deformers. Produkcja wyciągnie 60 klatek na sekundę na obu konsolach, ale tylko na PlayStation 4 zobaczymy natywne 1080p. Wersja na Xboksa One ma działać w 900p. Ponadto zapowiedziano beta-testy.

gry

Kamil Zwijacz

13 lutego 2017 10:28

Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4
Deformers opóźnione. Nowa gra twórców The Order: 1886 nie ukaże się w walentynki

Deformers opóźnione. Nowa gra twórców The Order: 1886 nie ukaże się w walentynki

Studio Ready At Dawn zapowiedziało, że ich najnowsza produkcja, sieciowa gra Deformers, nie ukaże się w walentynki. Twórcy zapewniają jednak, że poślizg będzie minimalny.

gry

Jakub Mirowski

4 lutego 2017 15:20

Deformers opóźnione. Nowa gra twórców The Order: 1886 nie ukaże się w walentynki
Deformers - nowa gra twórców The Order: 1886 zadebiutuje w lutym 2017 roku

Deformers - nowa gra twórców The Order: 1886 zadebiutuje w lutym 2017 roku

Poznaliśmy datę premiery Deformers - nowej gry studia Ready At Dawn, znanego chociażby z The Order: 1886. Produkcja ukaże się na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i PC-tach 14 lutego 2017 roku.

gry

Kamil Zwijacz

15 grudnia 2016 11:55

Deformers - nowa gra twórców The Order: 1886 zadebiutuje w lutym 2017 roku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl