Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886

Ready at Dawn Studios zakończyło żywot wskutek działań firmy Meta, która chce ograniczyć ogromne straty Reality Labs. Źródłem informacji jest serwis Android Central.

Jakub Błażewicz

Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886, źródło grafiki: Ready at Dawn / Sony Interactive Entertainment..
Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886 Źródło: Ready at Dawn / Sony Interactive Entertainment..

Z najnowszych informacji wynika, że koncern Meta zamknął zespół Ready at Dawn Studios. Deweloper, któremu zawdzięczamy m.in. Daxtera, cykl Lone Echo oraz przenośną dylogię serii God of War, ma być kolejną ofiarą masowych zwolnień w branży gier wideo.

Informacja nie jest jeszcze oficjalna. Serwis Android Central miał jednak dotrzeć do niepublicznej notatki otrzymanej przez pracowników studia. Spółka Meta poinformowała w niej, iż zacheca ich do dołączania do innych zespołów w ramach Oculus Studios, jako że Ready at Dawn zostaje zamknięte w trybie natychmiastowym.

Koniec studia ma być pokłosiem decyzji o redukcji wydatków Reality Labs, oddziału odpowiedzialnego za produkcję VR, w którego skład wchodzi Oculus Studios. Ready at Dawn należało do tej grupy od połowy 2020 roku – po wykupieniu przez Metę (wtedy jeszcze Facebooka).

Jednakże od tego czasu zespół w zasadzie nie wypuścił żadnego nowego projektu poza kontynuacją Lone Echo, wydaną w 2021 roku. Za to w 2023 r. Meta zakończyła żywot Echo VR (via The Medium). Jak na ironię miało to pozwolić Ready at Dawn skupić się na nowym projekcie.

Choć deweloper nie wypuścił żadnego hitu od lat, gracze nie są zadowoleni z tej decyzji. Jedni wskazuja, że to kolejny punkt dopisany do długiej listy zasłużonych studiów, które po wykupieniu przez wielką spółkę szybko zakończyły żywot. Niektórzy internauci twierdzą też, że akurat wydatki na Ready at Dawn były kroplą w morzu kilkunastu miliardów dolarów strat, jakie Reality Labs odnotowywało każdego roku (sic!) przez ostatnie 4 lata. Tylko w drugim kwartale 2024 r. spółka stracił 4,5 mld dol. (via NBC), a od 2020 roku – 50 mld dol (via Android Central).

The Order: 1886

The Order: 1886

PlayStation
po premierze

Data wydania: 20 lutego 2015

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

6.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Glen Schofield ubolewa nad stanem branży. The Callisto Protocol było 4 razy droższe od Dead Space, wymagało więcej pracy, a wzorem dla twórców miał być Wiedźmin

Następny
Glen Schofield ubolewa nad stanem branży. The Callisto Protocol było 4 razy droższe od Dead Space, wymagało więcej pracy, a wzorem dla twórców miał być Wiedźmin

Kit Harington czuje przesyt Grą o tron i nigdy nie zamierza obejrzeć Rodu smoka. „Po prostu nie mogę”

Poprzedni
Kit Harington czuje przesyt Grą o tron i nigdy nie zamierza obejrzeć Rodu smoka. „Po prostu nie mogę”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl