Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2008, 16:07

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie

Do zrujnowanego miasta wjeżdża konwój ciężarówek wyładowany mięsem armatnim. Ostra wymiana ognia. Wszędzie walają się trupy. Broń, ekwipunek, wszystko to aktywowane jest przy pomocy kodu genetycznego. W żyłach żołnierzy krążą nanomaszyny, pole walki zmieniło się nie do poznania. Wojna się zmieniła.

Do zrujnowanego miasta wjeżdża konwój ciężarówek wyładowany mięsem armatnim. Ostra wymiana ognia. Wszędzie walają się trupy. Broń, ekwipunek, wszystko to aktywowane jest przy pomocy kodu genetycznego. W żyłach żołnierzy krążą nanomaszyny, pole walki zmieniło się nie do poznania. Wojna się zmieniła.

To główne hasło przyświecające najnowszej produkcji Hideo Kojimy, czyli Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Stojące w jawnej opozycji do falloutowego „wojna nigdy się nie zmienia”. W ciągu dwudziestu minionych lat autor ten, jak mało który dostarczył graczom mnóstwo niezapomnianych chwil i chyba jako jeden z nielicznych potrafił wzruszyć do łez. Między innymi za sprawą występujących w cyklu głównych ciekawych przeciwników, których, wyjąwszy wszystkich Snake’ów, postaramy się sobie dzisiaj przypomnieć.Oczywiście poniżej nie znajdują się wszyscy wrogowie, jakich Kojima przez dwadzieścia lat istnienia serii wymyślił, a jedyni ci, którzy według mnie, całkowicie subiektywnie, warci są dodatkowych akapitów.

Cyborg Ninja (Grey Fox)

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #1

 

Po raz pierwszy pojawia się w Metal Gear jako członek jednostki FOXHOUND. Wysłany na misję do Outer Haven przekazuje informację o znajdującej się tam nowej broni. W Metal Gear 2 staje u boku Big Bossa. W Metal Gear Solid pojawia się jako wyposażony w egzoszkielet cyborg. Kilkakrotnie walczy ze Snake’iem, jak również zdarza mu się użyczać temu ostatniemu dobrych rad i informacji przez CODEC. Ostatecznie ginie w obronie Solid Snake’a z rąk Liquida na Shadow Moses.

Psycho Mantis

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #2

 

Z powodu szpetnego wyglądu skrywa swoją twarz za maską gazową. Były członek KBG i FBI, posiadający psychokinetyczne zdolności wykorzystywane przez obie te organizacje. Przystępuje do jednostki FOXHOUND i wraz z nią bierze udział w akcji terrorystycznej na Shadow Moses. W trakcie walki z nim okazuje się, że dzięki sprytnie skonstruowanemu przez programistów trikowi potrafi również czytać w umyśle gracza. Zostaje zabity przez Solid Snake w tajnym kompleksie zbrojeniowym na wyspie.

Vulcan Raven

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #3

 

Wielki facet, który jako broń podręczną wykorzystuje Gattling Gun – szybkoobrotowe działko samolotowe montowane m.in. na A-10 Thunderbolt. Na czole ma wytatułowanego czarnego kruka. Wychowany przez Indian, uważa Alaskę za swój dom. Ginie na Shadow Moses z rąk Solid Snake’a.

Sniper Wolf

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #4

 

Członek jednostki FOXHOUND pochodzenia kurdyjskiego. Od dzieciństwa brała udział w wojnie partyzanckiej. Uratowana przez człowieka o pseudonimie Saladin (w rzeczywistości był to Big Boss), została wykwalifikowanym snajperem, który nawet tydzień czasu potrafi bez picia i jedzenia oczekiwać na pojawienie się danego celu. Ginie w pojedynku snajperskim na Shadow Moses z rąk Solid Snake’a. Jej śmierć jest też jednym z najsmutniejszych momentów w całej serii.

Olga Gurlukovich (Mr. X)

Po raz pierwszy spotykamy ją na pokładzie tankowca U.S.S. Discovery w Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Mimo, iż jest ciężarna, dowodzi oddziałem najemników zajmujących tankowiec. Pokonana w walce przez Snake’a, który następnie wraz z Otaconem ratuje ją z pokładu tonącego statku. Później prowadzi interesy z rosyjską mafią. W szpitalu kontrolowanym przez Patriotów rodzi córeczkę Sunny, która staje się ich zakładnikiem. Olga zmuszona zostaje do przyłączenia się do terrorystów okupujących Big Shell, aby prowadzić podwójną grę. Jako Cyborg Ninja (identyczny jak Grey Fox) i Mr. X pomaga Raidenowi w misji opanowania sytuacji. Zostaje zabita przez Solidusa Snake’a, ale jej córka ma do odegrania pewną rolę w Guns of the Patriots

Vamp

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #5

 

Pseudonim zobowiązuje. Vamp urodził się w Rumunii, gdzie stracił też rodziców. Przeżył tylko dzięki odżywianiu się ich krwią. Jest piekielnie szybki i mocny, niewrażliwy na zwykłą broń. Współpracuje z Solidusem i jest jednym z członków organizacji Dead Cell. Wychodzi cało z zamieszania na Big Shell i ponownie pojawia się w Metal Gear Solid 4. Czy łatwo zabić wampira? Być może przekonamy się już dzisiaj…

Fortune

Naprawdę Helena Dolph Jackson, córka Scotta Dolpha, dowódcy Marines na tankowcu „U.S.S. Discovery”. Przywódczyni Dead Cell i najbliższa przyjaciółka Vampa, którą ten często nazywa Królową. Na Big Shell pojawia się, ponieważ wierzy, że to Solid Snake odpowiada za śmierć jej ojca. Fortune się kulom nie kłania, można powiedzieć, gdyż wyposażona jest w specjalne urządzenie elektromagnetyczne odpychające tor ich lotu. Umiera w wyniku odniesionych ran po postrzeleniu przez Revolver Ocelota.

Revolver Ocelot

 

Historia Metal Gear. Część piąta - Bossowie - ilustracja #6

 

Chyba najbardziej tajemnicza postać w uniwersum Metal Gear Solid. Członek organizacji FOXHOUND, agent i zabójca działający na zlecenie patriotów. Syn legendarnych członków Cobra Unit – The Joy i The Sorrow. Krótko po urodzeniu zostaje zabrany od rodziców przez agentów organizacji The Philosophers.

W trakcie operacji Snake Eater, spotykamy go jako młodego majora jednostki Spetsnazu, a zarazem potrójnego agenta: amerykańskiego odłamu The Philosophers oraz KGB i CIA. Kolejne spotkanie ma miejsce na Shadow Moses, gdzie odgrywa on rolę prawej ręki Liquid Snake’a. W wyniku starcia z Ninją traci dłoń. Ponownie pojawia się w Sons of Liberty, gdzie odgrywa już w zasadzie pierwsze skrzypce. Przy okazji dowiadujemy się, że została mu przeszczepiona dłoń zmarłego wcześniej Liquid Snake’a. Jest to powodem częstych przypadków utraty kontroli nad sobą Ocelota, gdyż osobowość Liquida próbuje przejąć ciało nosiciela. W Guns of the Patriots będziemy mieli więc do czynienia z Liquid Ocelotem, a co ostatecznie z tego wyniknie, dowiemy się po zakończeniu gry.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej