Data wydania: 9 marca 2004
The Twin Snakes jest remake’iem gry skradanki TPP Metal Gear Solid, wydanej pierwotnie na konsolę PlayStation w 1998 roku. Wcielamy się w emerytowanego komandosa, który musi w pojedynkę zinfiltrować opanowaną przez terrorystów bazę na Alasce. Poza poprawioną grafiką zmieniono też wystrój pomieszczeń dodając m.in. więcej miejsc do schowania się.
Gracze
The Twin Snakes jest remake’iem gry Metal Gear Solid, która ukazała się w 1998 roku jako skradanka z widokiem tpp. Fabuła pozostała ta sama, na pierwszy rzut oka prosta i oklepana już tysiące razy. Terroryści opanowali bazę Shadow Moses na Alasce, gdzie składowane były odpady nuklearne. Groza atakiem atomowym, a gracz, wcielając się w role emerytowanego komandosa, Solida Snake’a, wysłanego w pojedynkę do tej bazy, stara się ich powstrzymać. Przywódca terrorystów, którymi są najlepsi amerykańscy żołnierze, ma twarz taka sama jak Snake…
Gra ma bardzo dobra grafikę. Tekstury wyraźnie różnią się od tych z podstawowego MGS. Widać, że stworzono je od nowa, a nie tylko podciągnięto pod wyższą rozdzielczość. Silna strona serii MGS zawsze były filmy robione na silniku gry. Jest ich teraz więcej niż w jedynce. W ich przypadku widać kunszt programistów. Na zmianach w ilości i grafice nie poprzestano. Wyreżyserowano je od nowa.
W stosunku do oryginału zmieniono kosmetycznie wnętrza pomieszczeń. Są bardziej szczegółowe i ciekawsze niż w oryginale. W niektórych miejscach dodano metalowe szafki, do których, tak jak w MGS2, można się schować, lub ukryć w nich ciało przeciwnika. Pozwala to na inna, niż dotychczas taktykę. Jeśli o nowych ruchach Snake’a mowa, to nasz bohater zyskał możliwość zwisania na barierkach i dzięki temu unikania wrogów. Snake umie też zrobić efektowny fikołek do przodu, zwalając tym samym wrogów z nóg i brać zakładników. Muzycznie gra nie została poddana żadnym większym zmianom. Parę utworów zostało wyrzuconych, parę dodanych.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
GameCube
Producent: Silicon Knights
Wydawca: Konami
25GIER
Seria gier akcji, zaliczana do kanonu skradanek, a zarazem jedna z najważniejszych marek w portfolio firmy Konami. Do 2015 roku nad rozwojem cyklu czuwało studio Kojima Productions.
Recenzja GRYOnline
The Twin Snakes jest remake’iem gry Metal Gear Solid, która ukazała się blisko 7 lat temu, jako skradanka z widokiem tpp.
Po ubiegłorocznym przegranym procesie sądowym z Epic games, studio Silicon Knights, odpowiadające za powstanie gry Too Human, praktycznie nie dysponuje już żadnym majątkiem. Deweloper jest przy tym nadal dłużnikiem kanadyjskiego rządu, od którego pożyczył znaczne sumy pieniędzy. Większa część załogi upadłej firmy założyła jednak nowe studio Precursor Games, odcinając się od poprzednika.
pozostałe
Michał Kułakowski
12 maja 2013
Kwestia ewentualnego wydania odświeżonej wersji pierwszej części serii Metal Gear Solid nadal pozostaje niepewna. Swoje wątpliwości w tej sprawie w jednym z wywiadów przedstawił Hideo Kojima, główny twórca cyklu.
gry
Marcin Skierski
29 grudnia 2011
Prace nad filmową adaptacją gry Metal Gear Solid, to często powracający temat. Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że projekt został zawieszony na skutek braku wsparcia ze strony Konami. Tym razem odrobinę światła na tą sprawę rzuca aktor i scnearzysta David Hayter, który podkładał głos głównego bohatera we wszystkich częściach gry.
gry
Remigiusz Maciaszek
2 czerwca 2010
CV jednego z pracowników kanadyjskiego studia Silicon Knights jest źródłem informacji na temat nowego dzieła twórców marek Eternall Darkness oraz Too Human. Ma nim być tajemnicze The Box przeznaczone na Xboksa 360 i PlayStation 3.
gry
Piotr Doroń
30 listopada 2009
W sieci pojawiła się pierwsza część niezwykłego filmu Metal Gear Solid: Philanthropy. Marki stworzonej przez Hideo Kojimę nikomu przedstawiać nie trzeba, jednak tym razem twórca nie uczestniczył w projekcie. Odpowiada za niego grupa fanów i pasjonatów gier oraz kinematografii z Hive Division, która bezsprzecznie podniosła poprzeczkę dla fanowskich produkcji bardzo wysoko.
pozostałe
Szymon Liebert
29 września 2009
Podczas Game Developers Conference 2009 w San Francisco zgodnie z tradycją wystąpi kilku prelegentów, będących wielkimi figurami w świecie elektronicznej rozrywki. Jednym z nich będzie Hideo Kojima – twórca kultowej serii Metal Gear.
pozostałe
Maciej Śliwiński
11 lutego 2009
W sieci pojawiły się kolejne wieści na temat planów słynnego Hideo Kojimy, stojącego za serią o przygodach Snake’a. Japończyk powiedział, że jest obecnie zajęty pracami przy dwóch projektach.
gry
Damian Rams
27 grudnia 2008
Po kilku tygodniach od ujawnienia przez Gary’ego Paytona, byłego pracownika Kojima Productions, informacji o rozpoczęciu produkcji Metal Gear Solid 5, japoński deweloper z Hideo Kojimą na czele zdecydował się na zarejestrowanie tytułu (najprawdopodobniej) nowych przygód Solid Snake’a. Według serwisu Siliconera miałby on brzmieć Metal Gear Solid Existence.
gry
Piotr Doroń
21 września 2008
Do zrujnowanego miasta wjeżdża konwój ciężarówek wyładowany mięsem armatnim. Ostra wymiana ognia. Wszędzie walają się trupy. Broń, ekwipunek, wszystko to aktywowane jest przy pomocy kodu genetycznego. W żyłach żołnierzy krążą nanomaszyny, pole walki zmieniło się nie do poznania. Wojna się zmieniła.
gry
Przemysław Zamęcki
12 czerwca 2008
„Kiedy zastanawiałem się nad nową grą i występujących w niej postaciach, myślałem o Sherlocku Holmesie. W opowiadaniach o nim narracja poprowadzona jest w trybie pierwszoosobowym, jednakże narratorem nie jest Sherlock Holmes, a doktor Watson.” – powiedział w jednym z wywiadów Hideo Kojima. O tym jak znamienne są te słowa, przekonać mieli się gracze, którzy po kilku latach oczekiwania zdecydowali się sięgnąć po Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty.
gry
Przemysław Zamęcki
11 czerwca 2008
Wymagania sprzętowe gry Metal Gear Solid: The Twin Snakes:
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 187 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Tomasz Uchański
Recenzent GRYOnline.pl
2004.08.31
The Twin Snakes jest remake’iem gry Metal Gear Solid, która ukazała się blisko 7 lat temu, jako skradanka z widokiem tpp.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.09.10
zanonimizowany945518 Centurion
to nie ps2 tylko gcn shit nie wiem po co wyszło
SLuaksz Chorąży
Przeszedłem tę grę na PC używając emulatora i śmiało stwierdzam, że pod względem graficznym i grywalnym jest o wiele lepsza od oryginału, z kolei oryginał wygrywa pod względem klimatu. Niestety ścieżka dźwiękowa jest w 95% zmieniona i jest niestety sporo słabsza i to powoduje, że w The Twin Snakes brakuje tego czegoś. Mimo to gra ma wiele innych plusów, i grało mi się naprawdę przyjemnie :)
zerr10 Konsul
Jakim TRZEBA BYĆ KRETYNEM ABY USUNĄĆ TAK CUDOWNĄ ŚCIEŻKĘ DŹWIĘKOWĄ I ZASTĄPIĆ JĄ CZYMŚ TAKIM
WYCIELI NAWET MUZYKĘ: Enclosure bez tego to tej grze brak emocji jedynie grafika się utrzymuje ale to nie rekompensuje tak chwytającej za serce muzyki nadal oryginał lepszy
jeżeli w Metal Gear Solid Remake 2021 też mają powcinać tę ścieżkę dźwiękową to mogą sobie darować to jest jeden z filarów tej gry nie wiem po co to w ogóle zmieniali w MGS Twins Snake mogli przenieść 1:1 i efekt byłby lepszy czegoś takiego nie da się wybaczyć Szkoda że nikt nie może podmienić ścieżki dźwiękowej na tą z oryginału PS1 lub PC mógł by to zrobić jakiś fan który by się na tym znał po prostu ta muzyka z MGS Twins Snake nie pasuje do tej gry z oryginału była o wiele lepsza.
dzl Legend
Wiedżmin by powiedział, że ten remake to najlepsza wersja MGS1...
Jak można było tak remake spartolić.
-Świetną ścieżkę dźwiękową zastąpił w większości nudny ambient.
-Gra dostała rozwiązania z MGS2 trywializując gameplay, zwłaszcza starcia z bossami, a tranqualizer gun całkowicie wypacza narracyjny kontekst wypowiedzi Liquida w finale.
-Kiepska muzyka zabija ciężar niektórych scen.
-Z Hala, który był antytezą Snake'a zrobiono pierdołę dla kilku gagów.
-Cutscenki wyjęto jak z filmu Johna Woo, kompletnie nie pasują do przyziemnej tematyki i motywów gry.
-Voice Acting nagrany niby z tymi samymi aktorami, ale wypadł gorzej.
Jedyne co jest ładniejsze to oprawa techniczna, bo estetyka na PS1 mimo kanciastości i niskiej jakości tekstur lepiej oddaje atmosferę.
Można zagrać, ale to nie jest definitywna wersja MGS1, a co najwyżej jego parodia.
3.5/10 od biedy.