
Data wydania: Anulowana
StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego.
StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego na PC (oryginalny StarCraft plus pełnoprawny dodatek o podtytule Brood War).
Gracze wcielają się w postać Novy - najznakomitszej przedstawicielki elitarnego oddziału armii Terran, tj. Ghostów, który to specjalizuje się w wykonywaniu skomplikowanych operacji dywersyjno-sabotażowych. Dzięki wieloletniemu szkoleniu, prowadzona heroina nie tylko umie kierować szeregiem rozmaitych pojazdów czy posługiwać się szeroką gammą futurystycznej broni palnej, ale również sprawnie wykorzystuje na polu walki możliwości psychologicznie (m.in. Cloaking, czyli maskowanie; Lockdown - tymczasowe unieruchomienie wrogich maszyn). Dużą rolę w grze odgrywa także kostium Novy, nazwany Hostile Environment Suit (HES). Na bieżąco pokazuje on wskaźniki witalne bohaterki czy ilość posiadanej amunicji, a także pozwala jej na znaczne przyspieszenie poruszania się i wykonywania wybranych czynności (swego rodzaju „stim-pack”).
Do przejścia oddano szereg zróżnicowanych misji, rozgrywających się w lokacjach znanych z oryginalnego RTS-a (bazy Terran, Protossów, tereny otwarte, etc.), chociaż nie tylko. Istotną część rozgrywki stanowią sekcje skradankowe, kiedy to niepostrzeżenie musimy działać na obszarze kontrolowanym przez siły wroga, aczkolwiek autorzy postarali się również o przygotowanie poziomów odwzorowujących wielkie ofensywy (duży dynamizm, konieczność szybkiego reagowania na zaistniałą sytuację).
Bardzo dobrze prezentuje się warstwa audio-wizualna gry. W StarCraft: Ghost zastosowano trójwymiarowy silnik graficzny, pozwalający na generowanie doskonałych modeli postaci, świetnie wyglądających lokacji, jak również dopracowanych efektów wystrzałów czy wybuchów. Animacja utrzymuje stały, płynny poziom (standardowo najlepiej spisuje się wersja gry na konsolę Xbox). W tle słychać zaś klimatycznie utwory, których rodzaj zmienia się wraz z wydarzeniami, jakie obserwujemy na ekranie telewizora.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik



4GRY
Osadzony w realiach science-fiction cykl strategii czasu rzeczywistego (RTS), zaliczany do ścisłego kanonu tego gatunku. StarCraft jest jedną z czterech wiodących marek w portfolio firmy Blizzard Entertainment, obok Diablo, pokrewnego gatunkowo Warcrafta i Overwatcha. Za twórców cyklu uznaje się Chrisa Metzena i Jamesa Phinney'a.
9 marca 2013
Już niedługo Kerrigan ponownie zacznie jednoczyć Rój zergów i wyruszy dopełnić zemsty na Arcturusie Mengsku w StarCraft II: Heart of the Swarm. Przypominamy, kto jest kim w serii stworzonej przez Blizzard i jak rozpoczął się wielki konflikt.
27 czerwca 2005
Akcja gry toczy się 4 lata po wydarzeniach przedstawionych w expansion packu do Starcrafta – Brood Warze. W tym czasie zmutowana Sarah Kerrigan, królowa Roju, stała się najpotężniejszą istotą we wszechświecie.
12 października 2004
Mocno "PeCetowy" świat Starcrafta w typowo konsolowym wydaniu.
12 października 2004
Mocno "PeCetowy" świat Starcrafta w typowo konsolowym wydaniu.
Do trzech razy sztuka? Tak musi myśleć studio Blizzard, gdyż według wiarygodnych plotek po raz kolejny podejmuje próbę opracowania strzelanki w uniwersum StarCrafta.
gry
Adrian Werner
15 listopada 2024 10:05
Choć firma Blizzard Entertainment zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo, w jej działalności można doszukać się szeregu słabych punktów. Jednym z nich był projekt StarCraft: Ghost, będący nieudaną próbą przeniesienia kultowej marki na konsole.
gry
Krystian Pieniążek
11 sierpnia 2024 20:00
Na platformie YouTube pojawił się gameplay ze StarCraft: Ghost – skasowanej przygodowej gry akcji, która była osadzona w uniwersum popularnego RTS-a. Produkcja zmierzała na PlayStation 2, Xboksa i GameCube.
gry
Bartosz Świątek
17 lutego 2020 09:17
Alex Mayberry, główny producent gry Diablo III, wypowiedział się na temat StarCraft: Ghost - spin-offa serii StarCraft, będącego grą akcji TPP. Według niego firma chciałaby wrócić do prac nad tą produkcją, jednak oprócz dobrych chęci nie ma żadnych konkretnych planów związanych z tym tytułem.
gry
Kamil Zwijacz
25 marca 2014 12:22
Nadzieje na powrót gry StarCraft: Ghost odżyły. Starszy projektant firmy Blizzard Entertainment - Matthew Burger - w rozmowie z przedstawicielem Official PlayStation Magazine wyjawił, że jest szansa na wydanie tego projektu.
gry
Kamil Zwijacz
9 kwietnia 2013 08:46
Tegoroczna edycja imprezy firmy Blizzard, czyli BlizzCon 2010, odbędzie się w dniach od 22 do 23 października, w Anaheim Convention Center (California, USA). Na miejscu spodziewamy się wielu atrakcji związanych ze StarCraftem II, Diablo III, World of Warcraft oraz starszymi produkcjami dewelopera. Która z nich doczeka się najbardziej spektakularnej zapowiedzi?
pozostałe
Szymon Liebert
25 marca 2010 18:19
W kolejnej odsłonie przeglądu informacji na temat gier firmy Blizzard opowiadamy o starcie bety StarCrafta II, która oczywiście cieszy się ogromną popularnością. Jednocześnie przedstawiamy nowe materiały z Diablo III (pokazujące między innymi żeńską wersję Barbarzyńcy) i zastanawiamy się nad przyszłością World of Warcraft, czyli dodatkiem Cataclysm.
gry
Szymon Liebert
11 marca 2010 12:45
Chociaż większość z nas wybiła sobie już z głowy produkcję Blizzarda pod tytułem Starcraft Ghost, nad którą prace zostały wstrzymane, to jedna z zachodnich stron poświęconych Diablo 3, zauważyła, że nazwa ta pojawia się na stronie prezentującej profil jednego z deweloperów pracujących w firmie. Czyżby więc prace nad tym dziełem były potajemnie kontynuowane?
gry
Szymon Liebert
5 listopada 2008 15:31
Gry, tak jak i filmy, prócz przekazu wizualnego, serwują swoim odbiorcom również najróżniejszą dawkę wrażeń dźwiękowych. Nierzadko muzyka towarzysząca nam podczas oglądania, czy też grania, na długo pozostaje ...
gry
Przemysław Bartula
27 października 2008 14:03
Będzie, kiedy będzie, ta stara maksyma przyświecająca w ciągu ostatnich lat Blizzardowi dała o sobie znać po raz kolejny. Okazało się bowiem, że ulokowany wspólnie z Duke Nukem Forever na cmentarzysku nieskończonych projektów Starcraft Ghost, wciąż jeszcze nie został ostatecznie porzucony.
gry
Przemysław Zamęcki
14 lutego 2008 10:42