Do trzech razy sztuka? Tak musi myśleć studio Blizzard, gdyż według wiarygodnych plotek po raz kolejny podejmuje próbę opracowania strzelanki w uniwersum StarCrafta.
Blizzard poszukuje pracownika na stanowisko zastępcy dyrektora ds. projektowania (via TheGamer). Dołączy on do zespołu pracującego nad pierwszoosobową strzelanką z otwartym światem. To pierwsza wzmianka, mogąca sugerować, że FPS w świecie StarCrafta, o którym we wrześniu donosił Jason Schreier, będzie „open worldem”. Blizzard nie skomentował tych pogłosek, więc pozostaje nam czekać na kolejne wieści.
Coś wreszcie zaczyna się dziać wokół leżącej od dawna odłogiem marki StarCraft. Wczoraj firma Microsoft ogłosiła, że obie części serii trafią w listopadzie do biblioteki usługi Game Pass. Natomiast w nocy pojawiły się plotki, że powstaje nowa strzelanka osadzona w tym uniwersum.
Warto wspomnieć, że pierwsze plotki o nowej strzelance Blizzarda pojawiły się już w ubiegłym miesiącu. Wtedy nie wiedzieliśmy jednak, że chodzi o grę osadzoną w uniwersum StarCrafta, ani że w projekt zaangażowany jest Dan Hay.
Ten projekt będzie trzecim podejściem Blizzarda do opracowania gry tego typu. Pierwszym i najsłynniejszym było StarCraft: Ghost, które zapowiedziano w 2002 roku, ale potem skasowano. Drugą próbą był projekt Ares, który miał być mocno inspirowany serią Battlefield. Prace nad nim trwały w latach 2017-2019.
Pozostaje mieć nadzieję, że trzecie podejście do opracowania strzelanki w uniwersum StarCrafta okaże się tym, które wreszcie zostanie doprowadzone do końca.
Burzliwa historia StarCraft: Ghost
Zainteresowanym dowiedzeniem się więcej na temat StarCraft: Ghost polecamy naszą niedawną publicystykę z cyklu Retro Gaming, poświęconą tej produkcji.
GRYOnline
Gracze
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.