Dreamfall, czyli druga część znakomitej przygodówki The Longest Journey rozgrywa się w trzech światach: techniki – Stark, magii - Arkadia oraz w ukrytym, tajemniczym świecie Zimy, który odnajdujemy najpóźniej w rozgrywce. Wszystkie te światy są bardzo klimatyczne – każdy z nich ma unikalną atmosferę, a sposób rozgrywki w każdym ze światów jest inny.
Redakcja GRYOnline.pl
Dreamfall, czyli druga część znakomitej przygodówki The Longest Journey rozgrywa się w trzech światach: techniki – Stark, magii - Arkadia oraz w ukrytym, tajemniczym świecie Zimy, który odnajdujemy najpóźniej w rozgrywce. Wszystkie te światy są bardzo klimatyczne – każdy z nich ma unikalną atmosferę, a sposób rozgrywki w każdym ze światów jest inny.

Fabuła tego tytułu rozgrywa się w dziesięć lat po wydarzeniach, jakie miały miejsce w The Longest Journey. April Ryan powraca. Jednak nie jest już ona główną postacią gry. Ta rola przypadła całkowicie nowej bohaterce - Zoe Castillo. To ona musi odkryć kulisy konspiracji, jaka obejmuje swym zasięgiem trzy równoległe światy. W przygodzie pomogą jej też dwie inne postacie, wspomniana powyżej April Ryan oraz tajemniczy mężczyzna o imieniu Kian.
Na pokazie oglądaliśmy poczynania Zoe w Cassablance oraz w Arkadii. Obok typowych dla przygodówek działań, jak: poruszanie się po świecie, rozmowy z innymi postaciami, zbieranie przedmiotów, łączenie ich ze sobą i używanie we właściwych miejscach oraz oczywiście rozwiązywanie zagadek, Zoe wykonuje jeszcze zadania polegające na skradaniu się i przemykaniu.

Ciekawym pomysłem jest „linia postrzegania”, pionowy pasek na wysokość ekranu skierowany w stronę patrzenia dziewczyny, pokazujący wszystkie interaktywne przedmioty – to na życzenie gracza.
Fabuła wydaje się być bardzo wciągająca – śliczny świat, a w nim pojawiające się wiadomości dla Zoe w formie przekazów telewizyjnych, snów, majaków, w których powtarza się postać małej dziewczynki. Niepokoi jedynie zapowiadana długość rozgrywki, obliczona na zaledwie 20 godzin.

Generalnie mamy do czynienia z oldschoolową przygodówką w klimatycznej oprawie 3D. Póki co lokacje w bliższym kontakcie wydają się nieco sterylne, postaciom brakuje animacji i mimiki twarzy, a kamera nie zawsze wie, jak się ustawić, ale to wszystko jest jeszcze do poprawki.
Planowany termin premiery to czwarty kwartał bieżącego roku.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Czy remaster Deus Exa ma sens? Gracze wskazują na lepszą i tańszą fanowską alternatywę
GRYOnline
Gracze
Steam