Słabe recenzje i kiepski stan techniczny nie powstrzymały Anthem przed staniem się największym bestsellerem ubiegłego miesiąca na rynku amerykańskim wg raportu NPD Group. Z kolei w kategorii postapokaliptycznej Metro Exodus przegrało z Far Cry: New Dawn.

Grupa analityczna NPD udostępniła sprawozdanie podsumowujące wyniki amerykańskiego rynku gier za luty tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła ok. miliard dolarów, czyli o 4% więcej niż w drugim miesiącu 2018 r. Tradycyjnie przypominamy, że podawane liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD wciąż nie dysponuje kompletnymi danymi z dystrybucji cyfrowej oraz mikropłatności.
W lutym Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 457 mln dolarów, co stanowi 15-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Na szczycie listy bestsellerów znalazł się Anthem i to pomimo faktu, że do jego wyniku nie wliczono cyfrowej sprzedaży wersji pecetowej.
Jak widać, kiepski stan techniczny i słabe recenzje nie zniechęciły graczy do sięgnięcia po ten tytuł. Produkcja zaliczyła drugi najlepszy debiut w historii studia BioWare na rynku amerykańskim. Liderem w tej kategorii pozostaje Mass Effect 3. Sukces najnowszego projektu zespołu to dobra nowina dla jego fanów, gdyż zwiększa szanse na to, że firma Electronic Arts pozwoli autorom rozwijać i ulepszać go przez długi czas.
Doskonale poradziła sobie również bijatyka Jump Force, która może pochwalić się trzecim najlepszym debiutem w historii firmy Bandai Namco Entertainment. Powody do zadowolenia mają także twórcy Metro Exodus. Co prawa, ich produkcja przegrała z Far Cry: New Dawn, ale i tak sprzedaje się o 50% szybciej niż Metro: Last Light.
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. | |
11. | |
12. | |
13. | |
14. | |
15. | |
16. | |
17. | |
18. | |
19. | |
20. |
W przypadku gier New Super Mario Bros. U Deluxe, Super Smash Bros. Ultimate, Mario Kart 8, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Minecraft i Super Mario Party do wyników nie była wliczana sprzedaż cyfrowa. Natomiast przychód Anthem, Metro Exodus, Call of Duty: Black Ops IIII oraz Madden NFL 19 nie obejmuje cyfrowych egzemplarzy wydań pecetowych.
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Tutaj do wyników również nie była wliczana sprzedaż cyfrowa gier Super Smash Bros. Ultimate i New Super Mario Bros. U Deluxe oraz cyfrowych egzemplarzy pecetowych wydań Anthem i Call of Duty: Black Ops IIII.
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Tradycyjnie, całe zestawienie dla konsoli Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową, gdyż firma Nintendo nie udostępnia grupie NPD wyników z dystrybucji cyfrowej.
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Również w przypadku Nintendo 3DS zestawienie obejmuje wyłącznie sprzedaż pudełkową.
W lutym sprzedaż samych konsol wygenerowała 316 mln dolarów przychodu, co stanowi spadek o 12% w porównaniu z drugim miesiącem 2018 r. Największym wzięciem cieszyło się Nintendo Switch.
Ponadto w minionym miesiącu Amerykanie wydali na akcesoria 294 mln dolarów, czyli o 6% więcej niż w lutym 2018 r.
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.