Activision tnie Vivendi - niepewna przyszłość Ghostbusters, World in Conflict, czy Brutal Legend

Od trzech tygodni spółka Activision Blizzard oficjalnie istnieje na rynku elektronicznej rozrywki. I jak to bywa w przypadku tak olbrzymich połączeń – muszą nastąpić pewne istotne cięcia.

Filip Grabski

Od trzech tygodni spółka Activision Blizzard oficjalnie istnieje na rynku elektronicznej rozrywki. I jak to bywa w przypadku tak olbrzymich połączeń – muszą nastąpić pewne istotne cięcia.

Vivendi, ktore użyło w nazwie nowej firmy marki Blizzard ze względu na jej większą rozpoznawalność i wartość rynkową, posiada większościowy pakiet akcji, ale tak naprawdę to szefostwo byłego Activision będzie podejmować decyzje dotyczące planów wydawniczych nowo powstałej firmy. Wszystkich najistotniejszych faktów możecie dowiedzieć się z naszych newsów. Teraz najważniejsze są informacje dotyczące trwającego właśnie eliminowania słabszych ogniw tego wielkiego konglomeratu.

Activision „przegrupuje” ekipy z Radical Entertainment (Prototype) oraz High Moon Studios (The Bourne Conspiracy), co tak naprawdę może znaczyć absolutnie wszystko, łącznie z zamknięciem i zwolnieniami, choć póki co o los Prototype bać się nie należy (szczegóły w kolejnych akapitach). Zdecydowanie gorzej z innymi, mniej prestiżowymi studiami należącymi do Vivendi - w stosunku do ludzi z Massive Entertainment (World in Conflict), Sierra Online (Assault Heroes 2) czy Swordfish Studios (50 Cent: Blood on the Sand) Activision rozważa „różne opcje” wliczając w to sprzedaż lub zamknięcie oddziałów.

Activision tnie Vivendi - niepewna przyszłość Ghostbusters, World in Conflict, czy Brutal Legend - ilustracja #1

Szef Activision Publishing, Mike Griffith powiedział: „skupiamy się na podniesieniu wydajności połączonych firm oraz koncentrujemy na tych elementach, gdzie mamy pozycję lidera i które zgadzają się z długofalowymi celami spółki” .

Ofiarami tej decyzji są znane tytuły, które z pewnością znalazłyby nabywców. A przynajmniej tak się wydawało, bo rzecz sprowadza się do tego, że zarząd uznał inaczej i na chwilę obecną koncern zarzeka się, że nie wyda takich gier jak: Ghostbusters (panel poświęcony grze, który miał się odbyć podczas Comic Con został odwołany, ale wersja grywalna tego tytułu była dostępna dla publiczności), Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, World in Conflict: Soviet Assault czy Brutal Legend. Firma-matka po prostu zrezygnowała ze wspierania powstających w wewnętrznych studiach tytułów i ich los jest w tym momencie nieznany.

Na szczęście są produkty, które zostały wspaniałomyślnie przygarnięte przez Activision Blizzard – w grupie „stabilnych marek”, które jako jedyne z portfolio Vivendi bedą wydawane w przyszłości znalazły się: Prototype, Spyro the Dragon, Crash Bandicoot, Ice Age oraz jeszcze jeden, póki co nieujawniony, projekt.

Prasowa informacja nie wspomina słowem o Blizzardzie czy Activision Value, a przedstawiciele tych firm nie byli dostępni w kwestii komentarza, ale należy się spodziewać, że tak silne ekipy jak twórcy Diablo mogą czuć się bezpiecznie.

Prototype

Prototype

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 9 czerwca 2009

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.9

Gracze

8.0

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Activision
Podobało się?

0

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (29 lipca 2008)

Następny
Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (29 lipca 2008)

Drugi epizod Penny Arcade Adventures dopiero pod koniec roku

Poprzedni
Drugi epizod Penny Arcade Adventures dopiero pod koniec roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl