PS3 ze 100 GB na pokładzie?
Serwis Macworld informuje, iż pracownicy firmy TDK stworzyli prototyp dysku Blue-ray, który jest w stanie pomieścić dwa razy więcej informacji niż obecne dyski tego typu, co więcej, udało się także dwukrotnie zwiększyć prędkość zapisu.
Serwis Macworld informuje, iż pracownicy firmy TDK stworzyli prototyp dysku Blue-ray, który jest w stanie pomieścić dwa razy więcej informacji niż obecne dyski tego typu, co więcej, udało się także dwukrotnie zwiększyć prędkość zapisu.
100 GB dysk TDK został wykonany przy wykorzystaniu 4 warstw, z których każda, jak łatwo policzyć, mieści 25 GB danych. Mimo, iż takie rozwiązanie nie zostało jeszcze ustandaryzowane przez Blu-ray Disc Association, to niemal pewne jest, iż dysk ten oraz technologia jego tworzenia zostaną zatwierdzone przez tę organizację. Co więcej, TDK tym posunięciem zostawia daleko w tyle konkurencyjny format Toshiby, HD-DVD, który w chwili obecnej może pomieścić "jedynie" 45 GB danych (na 3 warstwach).
Według zapowiedzi przedstawicieli TDK, czterowarstwowy dysk Blue-ray zadebiutuje na rynku w roku 2007. Czyżby więc późniejsze wersje PS3 miały być wyposażone w 100 GB nośniki? Standard Blue-ray jest przecież wspierany przez Sony, która zapowiedziała wyposażenie swojego najnowszego dziecka w tę technologię zapisu i odczytu danych.
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Hellmaker Legend

Absolutnie nie przelicza sie w ten sposób :) Pamiętam gdzieś z wiadomości ze świata gier, że kod źródłowy do Hexena II miał ok 1,6 GB a sama gierka ... chyba 40 MB :) Nie jestem pewien dokładnych wartości, ale chodzi o różnicę kod źródłowy -> skompilowany
ElNinho Generał
Dbest - kod pisany w 99% nie przelicza się na kod skompilowany :) (objętościowo)
zanonimizowany57585 Generał
EasyInternetCafe --> Co z tego, że gra ma być przystosowana do rozdzielczośći telewizorów HDTV. Maksymalna rozdzielczość tych telewizorów to 1920x1080 (z przeplotem, który może powodować migotanie telewizora), więc są to wartości porównywalne z monitorem PCta, a w grze pecetowej nie widaćjakoś specjalnie aby tekstury miały zajmować GB, więc i w konsolach tak nie będzie. Pozatym duże tekstury mogłyby się nie mieścić do jednak małej (jak na moc konsoli) pamięci RAM.
_agEnt_ Senator

Mam nadzieję, że zrobią jakiegoś 100GB Final Fantasy :)
zanonimizowany24268 Generał
EasyInternetCafe---> grałem kiedyś ze Szwedem czy Norwegiem, mniejsza z tym i mówił mi, że ma łącze 10 mb/s. A ja pytam co z tego? Skoro jego miesięczny limit to było...80gb. LOL.