2026, Wczesny dostęp
Strategiczne, 2.5D, Elementy RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe, singleplayer, multiplayer.
Prequel trzeciej części kultowej serii strategii turowych z elementami RPG. Heroes of Might and Magic: Olden Era jest dziełem studia Unfrozen (Iratus: Lord of the Dead) i choć opiera się na założeniach HoMM 3, wprowadza też pewne zmiany.
16 maja 2006
Strategiczne, Fantasy, Turowe, Might & Magic, Elementy RPG, Singleplayer, Multiplayer, Hot seat, Internet, LAN.
Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.
GRYOnline
Steam
Gracze
29 września 2015
Strategiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Na 2 osoby, Singleplayer, Turowe.
Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Gracze
29 stycznia 2015
Strategiczne, 2D, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Remaster/remake, Singleplayer, Turowe.
Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Gracze
13 października 2011
Strategiczne, Fantasy, Turowe, Might & Magic, Singleplayer, Multiplayer, Hot seat, Internet, LAN.
Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.
GRYOnline
Steam
Gracze
29 marca 2002
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Might & Magic, Singleplayer, Turowe.
Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom. Główne z nich to likwidacja tygodniowego werbunku, zmieniony system walki oraz brak konieczności posiadania w oddziale bohatera, który sam jest jednostką i bezpośrednio uczestniczy w potyczce. Fakt ten wiąże się jednak z wprowadzeniem wielu ograniczeń, które utrudniły i uatrakcyjniły rozgrywkę. Znaczącej modyfikacji uległ silnik gry, co wpłynęło na wielkość map oraz wyraźną poprawę szaty graficznej. Po raz pierwszy w historii serii, akcja ukazana została w perspektywie izometrycznej.
GRYOnline
Gracze
12 października 2007
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami. Decydującą rolę w zakończeniu konfliktu odgrywają orkowie – brutalna i bezwzględna rasa wojowników, mająca na swych usługach również gobliny, cyklopów i potężne, latające poczwary zwane Pao Kai. Fabuła dodatku zawiera również liczne nawiązania do Dark Messiah of Might and Magic. Oprócz zestawu standardowych nowości oraz kampanii fabularnej, autorzy rozszerzenia przygotowali także 5 scenariuszy dla pojedynczego gracza oraz 10 map do rozgrywki wieloosobowej. Dodatkowo wszystkie jednostki w grze otrzymały prezent w postaci alternatywnego poziomu rozwoju.
GRYOnline
Steam
Gracze
3 marca 1999
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Na 2 osoby, Singleplayer, Turowe.
Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła. Rozgrywka przebiega w typowy dla serii sposób i sprowadza się do eksploracji Erathii w poszukiwaniu mitycznych artefaktów i skarbów, a także do rozbudowy miast. Nieodłącznym elementem zabawy jest konieczność werbowania armii i uczestniczenia w turowych potyczkach z różnymi rodzajami przeciwników. W porównaniu z poprzednimi odsłonami, w grze pojawiają się nowi bohaterowie, nowe typy miast oraz 118 typów jednostek, dysponujących nowymi zdolnościami oraz 64 czarami, należącymi do 4 szkół magii. Mapy w grze są większe i bardziej szczegółowe niż dotychczas, ulepszono także grafikę, animacje oraz opcje rozgrywki multiplayer.
GRYOnline
Gracze
9 czerwca 1999
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Siódma część jednej z najpopularniejszych serii pierwszoosobowych gier RPG autorstwa studia New World Computing. Might and Magic VII: For Blood and Honor przenosi nas ponownie do odzyskującej równowagę krainy Erathia. Szybko okazuje się, że pokojowe współistnienie wielu różnych ras nie jest możliwe, a narastające napięcia między ludźmi i elfami wkrótce stają się nie do zniesienia. Sytuację w Erathii stara się wykorzystać do swych niecnych celów gildia Nekromantów, a przeszkodzić w tym może jej tylko kontrolowana przez gracza drużyna. Oprócz głównego wątku fabularnego, w grze znajdziemy 18 questów pobocznych, stawimy czoła blisko 30 potworom i spotkamy ponad 500 postaci niezależnych. Stworzona na bazie poprzedniczki siódma część sagi oferuje podobny poziom oprawy, a także zbliżoną mechanikę zabawy i system rozwoju postaci. Zwiększeniu uległa jednak liczba klas, a sama fabuła stała się wielowątkowa, zmuszając gracza do dokonywania wyborów wpływających na dalszy przebieg rozgrywki.
GRYOnline
Gracze
20 września 2004
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Pakiet, Singleplayer, Turowe.
Kompletne wydanie osadzonej w realiach fantasy turowej strategii studia New World Computing, stanowiącej trzecią - i jak dotąd najwyżej ocenianą – odsłonę popularnej serii Heroes of Might and Magic. Oprócz wydanej w marcu 1999 roku gry podstawowej, w zestawie znalazły się także dwa oficjalne dodatki: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death. W odróżnieniu od kolekcjonerskiego wydania gry z 2002 roku, w którym zawarto tak naprawdę trzy osobne produkty, w ramach Złotej Edycji otrzymujemy tylko dwie płyty CD ze zintegrowanym instalatorem zawierającym pełną zawartość gry i jej obu rozszerzeń.
GRYOnline
Gracze
14 listopada 2006
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic V, opracowany przez rosyjskie studio Nival Interactive. Najważniejszą z nowości rozszerzenia zatytułowanego Kuźnia Przeznaczenia (ang. Hammers of Fate) jest nowa rasa krasnoludów, która aktywnie włącza się w konflikt targający światem Ashan. Wnosi ona do rozgrywki nie tylko swoje legendarne zdolności bojowe, ale także bogaty zestaw całkiem nowych zaklęć. Z krasnoludami związana jest kampania fabularna, na którą złożyło się 15 rozbudowanych misji, ale w grze znajdziemy także 5 pojedynczych scenariuszy oraz 10 map przeznaczonych do rozgrywki multiplayer. Zestaw nowości w Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia uzupełniają niedostępne wcześniej lokacje, budynki, jednostki i artefakty, a także szereg usprawnień wprowadzonych na podstawie sugestii fanów - np. karawany czy losowy generator map.
GRYOnline
Steam
Gracze
15 stycznia 2002
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Pakiet, Singleplayer, Turowe, PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, singleplayer, multiplayer.
Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach). W sumie otrzymujemy więc do dyspozycji ponad 20 kampanii fabularnych oraz imponującą liczbę scenariuszy, bohaterów, potworów i artefaktów, jak również wszystkie nowości i modyfikacje wprowadzone do gry macierzystej wraz z obydwoma wspomnianymi rozszerzeniami.
GRYOnline
Gracze
24 października 2006
RPG, Fantasy, FPP, Immersive sim, Internet, Might & Magic, Multiplayer, RPG akcji, Singleplayer, singleplayer, multiplayer.
Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum Might & Magic w realia pierwszoosobowej gry akcji. Stworzeniem gry zajęło się mało znane studio Arcane na zlecenie koncernu Ubisoft, który nabył prawa do marki po upadku jej dotychczasowego wydawcy – firmy 3DO. W grze wcielamy się w młodego adepta magii i miecza imieniem Sareth, którego zadaniem będzie pokonanie panującego nad krainą Ashan tytułowego Ciemnego Mesjasza. Prócz eksploracji 12 rozległych lokacji i wykonywania kolejnych zadań fabularnych istotny element rozgrywki stanowić będzie walka z rozmaitymi przeciwnikami takimi jak orki, gobliny, trolle, smoki itp. Autorzy położyli spory nacisk na stworzenie realistycznego systemu szermierki i oddali w ręce graczy ok. 40 rodzajów broni oraz kilkadziesiąt czarów ofensywnych. Rozgrywkę wzbogacono elementami RPG, dzięki którym nasz protoplasta zdobywając doświadczenie uczy się nowych sprawności i zaklęć. Tryb kampanii uzupełnia pełnoprawny multiplayer przeznaczony dla max. 20 graczy.
GRYOnline
Steam
Gracze
1 października 1996
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe, PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, singleplayer, multiplayer.
Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu. Podczas rozgrywki możemy opowiedzieć się po stronie zbuntowanego i wygnanego z Enroth Rolanda, bądź dochować wierności uważającemu się za prawowitego spadkobiercę tronu Archibaldowi. Ogólna koncepcja rozgrywki nie uległa większym zmianom, jednak autorzy sequelu wprowadzili do gry kilka nowości i ulepszeń. Do czterech znanych z pierwowzoru klas postaci dołączyły dwie nowe: nekromanty i czarodzieja, wraz z ich zamkami i nieznanymi dotąd stworzeniami. W grze poszerzono również m.in. zakres umiejętności bohaterów, wprowadzono możliwość ulepszania posiadanych jednostek, a także zmodyfikowano system posługiwania się magią.
GRYOnline
Gracze
1 marca 2000
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Kolejna odsłona cieszącej się ogromnym uznaniem serii gier cRPG. Akcja Might and Magic VIII: Day of the Destroyer przenosi nas do zupełnie nowej krainy Jadame, gdzie pojawia się legendarny, tytułowy Niszczyciel Escaton, od wieków wędrujący przez różne światy. Po otwarciu bram wody, ognia, powietrza i ziemi, drzemiące w nich siły zaczynają pustoszyć krainę. Aby pokonać rozprzestrzeniające się zło, prowadzona przez nas drużyna nieustraszonych wojowników będzie musiała pozyskać zaufanie wielu potężnych sojuszników. Pod względem oprawy i ogólnych założeń mechaniki, produkcja prezentuje się niemal identycznie jak jej poprzedniczka. Całkowitej zmianie uległ jednak sposób kreowania drużyny. Tym razem tworzymy bowiem tylko jednego z bohaterów, zaś pozostali mogą być dowolnie rekrutowani i wymieniani podczas rozgrywki. Prócz tego, w grze znajdziemy niedostępne wcześniej czary i umiejętności, zmodyfikowany system rozwoju postaci oraz ulepszony interfejs użytkownika.
GRYOnline
Gracze
22 marca 2000
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów. Prócz pełnej zawartości gry podstawowej, opisywane rozszerzenie niesie ze sobą przede wszystkim siedem nowych kampanii (z możliwością wybrania poziomu trudności) oraz 38 scenariuszy, w których pojawia się m.in. 8 nowych typów terenu. Poza tym, w grze znalazło się dziesięć nowych teleportów oraz niedostępne wcześniej artefakty, wraz z zupełnie nową opcją łączenia ich w jeden "superartefakt". Całość uzupełnia kolejna garść poprawek i ulepszeń na gruncie mechaniki.
GRYOnline
Gracze
15 kwietnia 1998
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Szósta pełnoprawna odsłona kultowej serii gier RPG. Fabuła Might and Magic VI: Mandate of Heaven opowiada zupełnie nową historię, wypełniając lukę fabularną pomiędzy II i III częścią cyklu Heroes of Might and Magic. Akcja przenosi nas do fantastycznej krainy Enroth, w której po zaginięciu króla Rolanda Ironfista zapanował chaos, a wyznawcy apokalipsy postanawiają zdetronizować księcia Nicolaia i na tronie osadzić swojego przywódcę. Odzyskać tytułowe błogosławieństwo Niebios może zaś jedynie kontrolowana przez gracza, czteroosobowa drużyna bohaterów, w skład której wchodzą tym razem wyłącznie ludzie, reprezentujący typowe dla uniwersum klasy postaci. Nowością w serii jest możliwość wyboru pomiędzy walką toczoną w czasie rzeczywistym bądź klasycznym trybem turowym. Pod względem technicznym produkcja stanowi istotny krok do przodu w historii serii, oferując pory roku, cykl dobowy oraz grafikę w pełnym 3D z możliwością obrotu o 360 stopni i spoglądania w górę lub w dół.
GRYOnline
Gracze
2 maja 2013
Strategiczne, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Samodzielny dodatek do przebojowej gry strategicznej Might & Magic: Heroes VI. Rozszerzenie wyprodukowane zostało przez studio Virtuos, znane przede wszystkim z dokonań w zakresie grafiki komputerowej (współpracowało m.in. przy tworzeniu NBA 2K13, MLB 2K13 oraz Generator Rex: Agent of Providence). Głównym atutem Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku jest nowa frakcja – Lochy. Dodatek wprowadza również dwie nowe kampanie z Raelagiem w roli głównego bohatera. Gracze mają więc okazję poznać jego demoniczną przeszłość, gdy w odległych zakątkach krainy Ashan zakładał ukryte miasto mrocznych elfów. Zasady rozgrywki pozostały niezmienione. Deweloperzy pokusili się jednak o nowe rodzaje jednostek, bohaterów, budynki, artefakty oraz bronie rodowe.
GRYOnline
Steam
Gracze
20 lipca 2023
Strategiczne, Elementy logiczne, Elementy RPG, Fantasy, Hot seat, Internet, Kooperacja, Might & Magic, Multiplayer, Na 2 osoby, Podzielony/wspólny ekran, Remaster/remake, Singleplayer, Turowe.
Might & Magic: Clash of Heroes - Definitive Edition to zremasterowana i wzbogacona o dodatkową zawartość wersja ciepło przyjętej hybrydy strategii turowej, RPG-a i gry logicznej pod tytułem Might & Magic: Clash of Heroes.
OpenCritic
Steam
4 sierpnia 2016
Strategiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Samodzielne rozszerzenie do turowej strategii fantasy Might & Magic: Heroes VII z 2015 roku, przygotowane przez studio Limbic Entertainment. Akcja dodatku rozpoczyna się pięć lat po wydarzeniach z podstawowej wersji gry, w wyniku których Ivan Gryf został pierwszym władcą Świętego Imperium Gryfów. Spokój nie trwa jednak długo, gdyż szybko dochodzi do spięć z sąsiednim królestwem krasnoludów Grimheim. Might & Magic: Heroes VII - Trial by Fire skupia się na próbach uniknięcia konfliktu zbrojnego, który mógłby zakończyć się tragicznie dla obu stron. Pod względem mechaniki dodatek nie wprowadza znacznych zmian, skupiając się zamiast tego na rozszerzeniu zawartości. Obejmuje ona dwie nowe kampanie, a także bonusowe scenariusze napisane przez Terry’ego B. Raya, scenarzystę Heroes of Might and Magic IV. Ponadto Trial by Fire wprowadza sześć nowych map potyczek, oraz frakcję Forteca z charakterystycznymi dla niej jednostkami i Magią Run.
Steam
Gracze
15 czerwca 1995
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar. Gracz przejmuje zaś kontrolę nad jednym z nich, starając się podbić krainę i pokonać swoich przeciwników. Podstawę rozgrywki stanowi eksploracja nowych terenów, podczas której możemy zbierać zasoby i artefakty, odwiedzać i przejmować rozmaite lokacje (np. kopalnie), podbijać wrogie zamki oraz walczyć z napotkanymi potworami i innymi przeciwnikami. Zarówno eksploracja, jak i walka odbywają się w systemie turowym. Podczas potyczek bohaterowie nie biorą bezpośredniego udziału w walce, jednak mogą wspomagać swe jednostki za pomocą magii.
GRYOnline
Gracze
1 grudnia 2009
Strategiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Podzielony/wspólny ekran, Singleplayer, Turowe.
Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę. Spory nacisk położony został na kwestie tworzenia i zarządzania drużyną złożoną m.in. z rycerzy, elfów, czarowników, nekromantów czy poskromionych wcześniej demonów. Dzięki temu podczas walki możemy wykorzystywać rozmaite strategie oraz specjalne umiejętności poszczególnych członków ekipy. Tryb jednoosobowy uzupełnia sieciowy bądź lokalny multiplayer, w którym wystawiamy do boju wykreowane przez siebie drużyny.
GRYOnline
Steam
Gracze
29 marca 2002
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Dziewiąta pełnoprawna odsłona kultowego cyklu RPG studia New World Computing. Akcja Might and Magic IX: Writ of Fate osadzona została w innym rejonie świata znanego z Heroes of Might and Magic IV. Nowa przygoda rozpoczyna się w momencie, kiedy nasz statek rozbija się na tajemniczej wyspie, a naszym pierwszym zadaniem jest odszukanie zaginionych członków drużyny i odnalezienie drogi ucieczki. Następnie musimy zaś dopomóc w zjednoczeniu sześciu lokalnych plemion przeciwko ich wspólnemu wrogowi z zachodu, prowadzonemu przez złego imperatora Tamura Lenga. W grze stajemy na czele czteroosobowej drużyny śmiałków z kilku różnych ras oraz ośmiu klas, a w trakcie przygody możemy do niej dołączyć trzech kolejnych NPC, zapewniających nam dodatkowe umiejętności. Największym atutem tej odsłony serii jest zupełnie nowy silnik LithTech 2.5, dzięki któremu akcja gry toczy się w dziewięciu olbrzymich lokacjach, a oprawa graficzna prezentuje się najlepiej ze wszystkich części sagi.
GRYOnline
Gracze
30 maja 2008
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Turowe, Zagraj za darmo.
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata. Rozgrywka stanowi połączenie mechanizmów tradycyjnych dla serii z rozwiązaniami typowymi dla gier MMO. Głównym celem zabawy jest wybudowanie zamku oraz stworzenie silnej armii, która nie ugnie się w konfrontacji z przeciwnikiem. Do naszej dyspozycji oddano 56 zróżnicowanych jednostek w 16 klasach oraz szeroki wachlarz zaklęć. W miarę postępów rozgrywki rozwijamy umiejętności naszego bohatera, prowadzimy handel i przystępujemy do rozmaitych sojuszy, dzięki czemu łatwiej będzie nam uporać się z silniejszymi przeciwnikami.
Gracze
24 września 2002
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis. Kiedy wzrost jego mocy wywołuje szereg kataklizmów, niosących śmiertelne zagrożenie dla całej krainy Lodwar, czoła antagoniście stawia piątka bohaterów reprezentujących siły Ładu, Chaosu, Natury, Mocy i Życia. Opisywane rozszerzenie wprowadza także szereg innych nowości, takich jak oryginalna ścieżka dźwiękowa, 4 niedostępne wcześniej jednostki, 7 nowych budynków oraz 16 nieznanych dotąd artefaktów. Najważniejszą z nowości na gruncie mechaniki jest zaś wyczekiwany przez graczy, ulepszony tryb wieloosobowy, wprowadzający opcję gry w sieci zbliżoną do tego, co oferowały poprzednie odsłony tej popularnej serii.
GRYOnline
Gracze
30 września 1999
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Pierwszy oficjalny dodatek do turowej strategii fantasy Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła rozszerzenia Armageddon’s Blade opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zakończeniu kampanii podstawowej. Główny wątek fabularny koncentruje się na postaci władcy Eofolu – Kreegana, który pragnie stworzyć potężną broń i za jej pomocą pogrążyć świat w chaosie i zniszczeniu. Naprzeciw niemu staje przyszła królowa Erathii – Katarzyna, wraz z mężem i innymi sojusznikami. Wliczając pięć wątków pobocznych, w dodatku otrzymujemy w sumie sześć nowych kampanii, składających się z 26 misji, a także 38 map do rozgrywki samodzielnej i 10 przeznaczonych do zabawy wieloosobowej. W grze pojawia się też nowe miasto (Wrota Żywiołów), 23 nieznane dotąd stworzenia oraz dwie nowe klasy bohaterów (w sumie 18 nowych postaci) o odmiennej charakterystyce i unikalnych zdolnościach. Całość uzupełnia garść poprawek na gruncie mechaniki oraz ulepszony edytor i generator map.
GRYOnline
Gracze
1 października 1996
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe, PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, singleplayer, multiplayer.
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej. Prócz tego, w dodatku znalazły się nowe mapy i scenariusze, nowe lokacje na mapie przygody, niedostępna wcześniej struktura dla klasy nekromanty (Kapliczka zła) oraz nieznane dotąd artefakty i zwoje z zaklęciami. Rozszerzenie wprowadza także 11 nowych portretów bohaterów, jednak pojawiają się one tylko w kampaniach i pojedynczych scenariuszach. Standardowo możemy zaś korzystać tylko z 42 bohaterów, znanych z gry podstawowej. Całość uzupełnia ulepszony edytor, 26 animowanych przerywników oraz nowa ścieżka dźwiękowa.
Gracze
12 lipca 2012
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Pierwszy dodatek do wydanej jesienią 2011 roku gry Might and Magic: Heroes VI studia Black Hole Games, w odróżnieniu od gry macierzystej przygotowany przez ekipę Limbic Entertainment. Akcja rozszerzenia Pirates of the Savage Sea rozgrywa się rok po wydarzeniach znanych z kampanii podstawowej. Kiedy na tytułowym Dzikim Morzu z powodu sztormów przepada bez wieści coraz więcej statków, pojawiają się plotki, jakoby wydarzenia te nie były tylko i wyłącznie sprawą kapryśnej pogody. Wcielając się w rolę legendarnego bohatera Craiga Hacka, na zlecenie Rady Piratów gracze mają za zadanie odkryć prawdziwe przyczyny znikania statków. Przygotowana na potrzeby dodatku nowa minikampania fabularna składa się jedynie z dwóch misji. Prócz tego, rozszerzenie oferuje jednak nową mapkę, bohaterów i artefakty, niedostępną wcześniej broń rodową, nową jednostkę Ptaka Gromu oraz możliwość rekrutowania żywiołaków w specjalnym budynku na planszy.
GRYOnline
Gracze
27 września 2012
Strategiczne, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Przygotowane przez zespół Limbic Entertainment drugie oficjalne rozszerzenie do gry Might and Magic: Heroes VI z 2011 roku. Fabuła dodatku zatytułowanego Danse Macabre koncentruje się wokół postaci Wielkiego Licza Sandro (czyli nekromanty znanego z jednego z dodatków do Heroes of Might and Magic III), który powraca, szukając zemsty na krainie Ashan i jej smoczych bogach. Nowa minikampania fabularna składa się jedynie z dwóch misji, podczas których antagonista stawia czoła bohaterom, reprezentującym siły Przystani oraz Nekropolii. Wśród innych, dodatkowych elementów DLC wyróżnić warto także kilku nowych herosów, niedostępny wcześniej komplet artefaktów, nowy budynek (Magiczna Menażeria) i zwierzaka (Kruk o imieniu Alma) oraz nową mapę krainy Xeen, wzorowaną na IV i V części sagi Might and Magic.
GRYOnline
Steam
Gracze
22 września 2006
RPG, Fantasy, Multiplayer, Pakiet, Singleplayer, Might & Magic, Klasyczne RPG, singleplayer, multiplayer.
Pakiet sześciu gier należących do niezwykle popularnej serii fantasy studia New World Computing. Wbrew nazwie, nie mamy jednak do czynienia z kompletną antologią cyklu - w skład zestawu zatytułowanego Might and Magic Kroniki: Antologia weszły wyłącznie produkcje wydane na komputerach PC w latach 1998-2002. Wśród nich znajdziemy cztery główne odsłony serii, czyli Might and Magic VI: Mandate of Heaven, Might and Magic VII: For Blood and Honor, Might and Magic VIII: Day of the Destroyer i Might and Magic IX: Writ of Fate. Wymienione produkcje to klasyczne, pierwszoosobowe gry RPG, które pod względem fabularnym nie łączą się z pierwszymi pięcioma odsłonami cyklu, jednak zawierają wiele wątków wspólnych z rozwijaną równolegle serią Heroes of Might and Magic. Całości dopełniają dwie produkcje poboczne, czyli zrealizowany w formie trzecioosobowej gry akcji Crusaders of Might and Magic oraz przeznaczony do wieloosobowej zabawy w sieci Legends of Might and Magic.
18 kwietnia 2001
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Might & Magic, Singleplayer, Turowe, Tytuły ekskluzywne PlayStation.
Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty. Głównym celem gracza jest uratowanie leżącego na łożu śmierci króla, jednak aby tego dokonać, w przeciągu 500 dni musi on odnaleźć tytułowy artefakt – tzw. Kość Smoka. Mechanika rozgrywki została tu wyraźnie uproszczona, a w grze nie rezydujemy w żadnym zamku ani nie bronimy jego murów. W trakcie przygody kontrolujemy jednego z czterech dostępnych bohaterów, a zabawa koncentruje się głównie na eksploracji, podczas której zdobywamy złoto i rekrutujemy kolejnych wojowników do naszej armii, walcząc z napotkanymi przeciwnikami w klasycznym trybie turowym.
Gracze
26 lutego 2003
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców. Wyjątek stanowi kampania szósta, gdzie na jednej mapie pięciu dowódców toczy ze sobą ostateczny bój o tron królestwa Channon. Całość uzupełnia też szereg innych nowości, takich jak niedostępni wcześniej bohaterowie, jednostki i artefakty, pięć całkiem nowych lokacji, a także oryginalna ścieżka dźwiękowa oraz ulepszony edytor map.
GRYOnline
Gracze
15 października 1986
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Łącząca elementy fantasy i science fiction pierwszoosobowa gra RPG autorstwa amerykańskiego studia New World Computing. Główny wątek Might and Magic Book One obraca się wokół rozwiązania zagadki uświęconego miejsca zwanego Inner Sanctum. Akcja osadzona jest w krainie VARN, którą przemierzamy sześcioosobową drużyną bohaterów, wykonując rozmaite zadania i mierząc się z różnej maści potworami. Podczas naszej wędrówki napotykamy też niejakiego Coraka i bierzemy udział w jego krucjacie przeciwko podszywającemu się pod króla łotrowi, Sheltemowi. Członkowie drużyny reprezentować mogą sześć klas oraz pięć ras, a system rozwoju postaci przypomina rozwiązania znane z systemu Dungeons & Dragons. Walki rozgrywane są w trybie turowym, co pozwala na spokojne zaplanowanie strategii każdej potyczki. W porównaniu do konkurencyjnych produkcji, w grze mamy do czynienia z rozległym, otwartym światem, a oprawa graficzna przykuwa uwagę większą ilością barw i szczegółów.
Gracze
11 sierpnia 2010
Strategiczne, Ekonomiczne, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Przeglądarkowe, Zagraj za darmo.
Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan. Rozpoczynając grę z jednym niewielkim miastem, musimy zadbać o jego rozwój i zwerbować silną armię, która pozwoli nam na podbijanie cudzych metropolii i da możliwość skorzystania z jednostek oraz bohaterów innych frakcji. W grze znalazły się misje fabularne, polegające na wykonywaniu zadań i walce z komputerowymi przeciwnikami, ale sedno rozgrywki stanowi oczywiście tryb wieloosobowy. Zabawa toczy się w turach rozgrywanych jednocześnie przez wszystkich grających, a jej istotnym elementem jest tworzenie gildii i współpraca bądź rywalizacja z innymi graczami.
Gracze
10 grudnia 1999
Akcji, Fantasy, Might & Magic, Singleplayer, TPP.
Wyprodukowana przez 3DO Company poboczna odsłona popularnej serii Might and Magic, zrealizowana w formie dynamicznej, trzecioosobowej gry akcji z elementami RPG. W Crusaders of Might and Magic wcielamy się w postać wojownika imieniem Drake, szukającego zemsty za masakrę dokonaną przed laty w jego rodzinnej wiosce. Po latach tułaczki wypełnionej treningiem i ćwiczeniami, nasz protagonista postanawia stawić czoła panoszącym się po kraju Legionom Nieumarłych, prowadzonych przez demonicznego Necrosa, który sprzedał swą duszę w zamian za magiczną moc. Rozgrywka stanowi połączenie gry akcji i RPG, a podczas zabawy przemierzamy kolejne poziomy, eliminując napotkanych przeciwników za pomocą rozmaitej broni białej oraz 30 niszczycielskich zaklęć. Podobnie jak w typowych grach RPG, z biegiem rozgrywki nasz bohater zdobywa doświadczenie i stopniowo rozwija umiejętności. Całość oferuje w pełni trójwymiarową oprawę, wykorzystującą nowoczesne akceleratory grafiki.
Gracze
4 stycznia 2008
Strategiczne, Elementy RPG, Fantasy, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów). Prócz samych gier, w skład pakietu opatrzonego w Polsce podtytułem Kolekcja Wszech Czasów, wchodzi także cały szereg ekskluzywnych bonusów, takich jak: płyta DVD z materiałami dodatkowymi, trzy płyty z muzyką w formacie CD Audio, album z grafikami The Art Of Might and Magic, dwustronny plakat 130x116 cm, mapa, koszulka, encyklopedia stworzona przez fanów, kompletny bestiariusz Heroes of Might and Magic V oraz 78 unikatowych kart tarota.
GRYOnline
Gracze
1 stycznia 1992
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Czwarta część popularnej serii pierwszoosobowych gier RPG, zapoczątkowanej w roku 1986 przez studio New World Computing. W grze Might and Magic IV: Clouds of Xeen podążająca za uciekającym Sheltemem drużyna bohaterów trafia do krainy uciskanej przez tajemniczego Lorda Xeena, który uwięził zarządcę Xeen imieniem Crodo i sieje spustoszenie w pogrążonym w chaosie świecie. Aby pokonać demonicznego władcę, konieczne będzie wykucie specjalnego miecza, czego podejmuje się oczywiście kontrolowana przez gracza drużyna śmiałków. Czwarta odsłona cyklu bazuje na tym samym silniku graficznym i oferuje niemal identyczną mechanikę rozgrywki, co jej poprzedniczka. Wśród najważniejszych nowości wymienić warto zaś przede wszystkim przydatny system notatek i możliwość wyboru jednego z dwóch poziomów trudności: adventurer i warrior, wpływających na wytrzymałość naszych przeciwników. W interfejsie wprowadzono też specjalną przegródkę na przedmioty fabularne, zapobiegającą ich przypadkowemu sprzedaniu.
Gracze
1 grudnia 1988
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak. Akcja gry ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby i toczy się zarówno w otwartym świecie, jak i w miastach oraz ciasnych lochach. Ponownie kontrolujemy drużynę złożoną z sześciu śmiałków – choć tym razem pojawiły się dwa dodatkowe sloty dla członków ekipy, a także możliwość zaimportowania bohaterów z "jedynki". Całość uzupełniają dwie nowe profesje, nowatorskie, ograniczone klasowo zadania, nowe umiejętności i czary oraz ulepszona oprawa wizualna.
Gracze
29 czerwca 2001
Akcji, Fantasy, FPP, Internet, LAN, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer.
Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum fantasy Might and Magic w konwencję trzecioosobowej gry akcji. W odróżnieniu od dotychczasowych pobocznych odsłon serii, tym razem rozgrywka ukierunkowana została na zabawę multiplayer i pod względem mechaniki przypomina typowe sieciowe strzelaniny FPS, w których toczymy mordercze pojedynki z innymi graczami. W grze Legends of Might and Magic autorzy udostępnili 25 map odwzorowujących znane fanom cyklu lokacje, a także 50 różnorodnych przeciwników z uniwersum sagi. Gracze mogą wybierać spośród bohaterów sześciu klas i bawić się w jednym z czterech trybów rozgrywki, takich jak Miecz w Kamieniu, Uratuj Księżniczkę, Ucieczka Warlorda oraz Zabij Smoka. Całość nie zrywa jednak całkiem z elementami RPG, a w trakcie walk uczestnicy zdobywają doświadczenie, dzięki któremu mogą podnosić współczynniki postaci, nabywać specjalne zdolności i uczyć się nowych czarów.
GRYOnline
Gracze
12 listopada 2010
Strategiczne, Facebook, Fantasy, Internet, Might & Magic, MMO, Multiplayer, Przeglądarkowe, Zagraj za darmo.
Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami. Po wybraniu jednej z 4 dostępnych frakcji otrzymujemy do swojej dyspozycji własny zamek i niewielką początkowo armię. Przystępując do pojedynku wybieramy rodzaj i liczebność jednostek oraz kolejność ich przystępowania do bitwy. Rywalizacja toczy się w turach, a na początku każdej z nich możemy wesprzeć walczących przy pomocy specjalnych okrzyków bojowych. Każdy wygrany pojedynek przynosi nagrodę w postaci złota, które możemy spożytkować na rozbudowę osady i zwiększenie liczebności armii.
Gracze
1 stycznia 1993
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Kolejna odsłona słynnego cyklu RPG studia New World Computing, stanowiąca bezpośrednią kontynuację wydanej rok wcześniej, czwartej części serii. Pod względem fabularnym, Might and Magic V: Darkside of Xeen stanowi zwieńczenie rozdziału w historii cyklu, którego głównymi postaciami byli dwaj zażarci wrogowie: Sheltem oraz Corak. Po pokonaniu demonicznego Lorda Xeen, kierowana przez gracza drużyna śmiałków podąża śladem księcia Rolanda na ciemną stronę krainy, gdzie dochodzi do ostatecznej konfrontacji dwóch zwaśnionych Strażników. Pod względem mechaniki produkcja nie wprowadza w zasadzie żadnych nowości, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań poprzedniczek. Ze względu na łączność fabularną z czwartą częścią sagi, w grze pojawia się możliwość zaimportowania wykreowanych tam bohaterów. Swoisty hołd dla wszystkich fanów cyklu stanowi zaś opcja połączenia czwartej i piątej części w całość, co otwiera przed nimi tereny i zadania niedostępne w żadnej z tych gier z osobna.
Gracze
1 stycznia 1994
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Specjalna odsłona bestsellerowej serii cRPG Might and Magic, będąca połączeniem czwartej i piątej części cyklu. Akcja Might and Magic: World of Xeen toczy się w wielkim otwartym świecie, który rozdzielony na dwie części dostał się pod panowanie niejakiego Alandra. Nikczemnik ów uwięził księcia Rolanda i królową Kalindrę oraz przekupił zamieszkujące krainę potwory, zaś na jasną stronę wysłał swojego generała, znanego jako Lord Xeen, który porwał jej zarządcę i objął we władanie zamek w chmurach. Po pokonaniu demonicznego władcy okazuje się, że wspomniany Alamar to nikt inny jak Strażnik Sheltem, którego tropem podążaliśmy od samego początku sagi. Najważniejszym bonusem, jaki niesie ze sobą kompilacja czwartej i piątej części serii, są dodatkowe questy i lokacje, które nie znalazły się w żadnej z tych gier z osobna. Wydanie obu tytułów na jednej płycie CD pozwoliło także na wzbogacenie całości o wysokiej jakości digitalizowane dialogi.
Gracze
9 kwietnia 2014
Logiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, Karciane, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer.
Przygotowane przez firmę Ubisoft oficjalne rozszerzenie do sieciowej gry karcianej Might and Magic: Duel of Champions, wydane także na konsolach w formie samodzielnej produkcji, łączącej zawartość gry podstawowej oraz DLC. W dodatku Forgotten Wars powracamy do słynnego uniwersum fantasy, by po wykreowaniu bohatera i skompletowaniu własnej talii kart brać udział w kolejnych epickich pojedynkach, których celem jest pozbawienie naszego przeciwnika wszystkich punktów życia. Czynimy to za pomocą wykładanych z talii kart, symbolizujących bohaterów, wydarzenia, potwory, zaklęcia, budynki specjalne oraz łut szczęścia. Zabawa odbywa się w systemie turowym i ukierunkowana jest głównie na wieloosobowe rozgrywki rankingowe oraz udział w rozmaitych turniejach. Opisywany dodatek wzbogaca podstawowy zestaw kart o cztery nowe pakiety po 120 sztuk: Powstanie Pustki, Herold Pustki, Zapomniane Wojny i Pięć Wież, co daje w sumie imponującą liczbę ponad 650 kart do zebrania.
29 lipca 1991
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG, wykreowanej przez Jona Van Caneghema i jego studio New World Computing. W grze Might and Magic III: Isles of Terra nikczemny Sheltem, którego ścigaliśmy w poprzednich częściach cyklu, dostaje się w końcu do świata Terra, gdzie pierwotnie sprawował swoje rządy. Jego śladem podąża zaś niestrudzony Corak, spotykając na swej drodze zupełnie nową drużynę śmiałków, pochodzących z ojczyzny Sheltema. Ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienne, choć pojawiły się istotne modyfikacje interfejsu, obsługa myszy oraz możliwość zapisu stanu gry w dowolnym momencie. Największą nowość stanowi zaś fakt, że w odróżnieniu od dwóch wcześniejszych odsłon serii, tym razem podczas zabawy kierujemy drużyną złożoną z odgórnie ustalonych śmiałków. Całość uzupełnia przebijająca poprzedniczki, kolorowa i szczegółowa grafika VGA, a także wysokiej jakości muzyka, efekty dźwiękowe oraz digitalizowane głosy aktorów.
Gracze
20 marca 2001
Akcji, Elementy RPG, Might & Magic, Singleplayer, TPP, Tytuły ekskluzywne PlayStation.
Pierwsza w historii serii próba przeszczepienia popularności słynnej sagi RPG na grunt konsolowy. Tym razem jednak (ze względu na specyfikę platformy) zamiast rasowej gry fabularnej otrzymaliśmy dynamiczną, trzecioosobową grę akcji. Bohaterem Warriors of Might and Magic jest młody wojownik Allenor, który zostaje oskarżony o stosowanie zabronionych praktyk nekromanckich, schwytany i uwięziony, a na jego twarz zostaje nałożona żyjąca maska, która wbija się w ciało, zadając ogromny ból. Nasz bohater postanawia jednak wydostać się z pułapki, aby dowiedzieć się, dlaczego został oskarżony i oczyścić się z zarzutów. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasycznym slasherem z elementami RPG. Przemierzając 10 rozległych etapów, Allenor eliminuje stające mu na drodze zastępy przeciwników za pomocą dość skromnego systemu walki oraz czarów. Z biegiem czasu bohater awansuje na wyższe poziomy doświadczenia, rozwijając umiejętności i korzystając z coraz doskonalszych broni oraz zbroi.
17 czerwca 2002
Akcji, Elementy RPG, Might & Magic, Singleplayer, TPP, Tytuły ekskluzywne PlayStation.
Bezpośrednia kontynuacja wydanej wyłącznie na konsolach PlayStation 2 trzecioosobowej gry akcji Warriors of Might and Magic. W stanowiącej kolejną poboczną odsłonę popularnego cyklu fantasy grze Shifters, znany z pierwowzoru wojownik Alleron stawia czoła zastępom organicznych i metalowych najeźdźców, którzy zamienili spokojne wioski w bezduszne parowe miasta. Podczasprzygody nasz protagonista przemierza sześć etapów, walcząc z napotkanymi przeciwnikami rozmaitych ras oraz kończącymi poszczególne poziomy bossami. W walce pomaga mu zaś niezwykła moc przeobrażania się w 24 różne formy, stanowiące kompilację znanych z gier RPG klas i profesji. W miarę postępów rozgrywki Alleron zdobywa i wykorzystuje coraz potężniejsze bronie oraz czary, zaś zyskane w walce doświadczenie może przeznaczać na typowy dla gier fabularnych rozwój postaci.
Anulowana
Strategiczne, Elementy RPG, Internet, Might & Magic, Multiplayer, PvP, Singleplayer, Taktyczne.
Taktyczna gra bitewna w fantastycznym uniwersum Might & Magic, opracowana przez zespół Fun House, wydzielony w strukturach studia Ubisoft Montreal. Choć tytuł oferuje kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, pełni ona wyłącznie rolę treningową. Filar Might & Magic SHOWDOWN stanowią bowiem szybkie, multiplayerowe pojedynki PVP na planszach stylizowanych na stołowe gry bitewne. W trakcie zabawy kontrolujemy bohatera mającego do dyspozycji szereg umiejętności specjalnych, odnawianych w określonych odstępach czasu, oraz maksymalnie trzy potwory wybierane z puli dostępnych kreatur. Tych ostatnich nie kontrolujemy bezpośrednio – możemy jedynie zdefiniować dla nich taktyki w walce. W miarę odnoszonych sukcesów otrzymujemy dostęp do kolejnych herosów i maszkar. Główną siłą gry są bogate możliwości personalizacji figurek – można kolorować nawet ich najdrobniejsze detale, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z gotowych skórek. Pomimo że tytuł nosi wszystkie kluczowe znamiona dla cyklu Might & Magic, wyraźnie odbiega od modelu rozgrywki znanego z pełnoprawnych części serii.
Steam
30 stycznia 2020
Strategiczne, Auto battler, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Zagraj za darmo.
Might & Magic: Chess Royale to strategia typu auto battler, wyróżniająca się dużą skalą. Mecz rozpoczyna setka graczy, którzy toczą ze sobą pojedynki jeden na jednego, aż na polu bitewnym pozostanie ostatni ocalały. Starcia rozgrywane są automatycznie, więc kluczową rolę odgrywa właściwe dobieranie składu drużyny wojowników.
OpenCritic
Gracze
1 stycznia 1995
RPG, Fantasy, FPP, Klasyczne RPG, Might & Magic, Singleplayer.
Stworzony przez niezależne studio Catware we współpracy z amerykańską scenarzystką i pisarką fantasy Ellen Beemann fanowski dodatek do gry Might and Magic: World of Xeen, który zyskał oficjalną akceptację twórców cyklu – studia New World Computing. W warstwie fabularnej rozszerzenie zatytułowane Swords of Xeen wprowadza do gry zupełnie nową przygodę, rozgrywającą się na ziemiach sąsiadujących z tymi z pierwowzoru. Kiedy okazuje się, że krainie Havec grozi śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony nieznanego zła, zadaniem gracza i prowadzonej przez niego drużyny jest oczywiście odnalezienie oraz pokonanie zagrażającego światu wroga. Od strony technicznej dodatek nie różni się w zasadzie niczym od gry macierzystej, oferując jedynie kilka nowych efektów graficznych oraz dosyć wysoki poziom trudności. Swords of Xeen nie doczekało się niestety samodzielnego wydania, jednak znaleźć można je m.in. w pakiecie Might and Magic Trilogy oraz kilku innych antologiach serii.
31 maja 2018
RPG, Fantasy, Internet, Might & Magic, Multiplayer, Singleplayer, Taktyczne, Turowe, Zagraj za darmo.
Might & Magic: Elemental Guardians to opracowane przez firmę Ubisoft bitewne RPG z turowym systemem walki, które wykorzystuje model darmowy z mikropłatnościami. Akcja osadzona jest w krainie fantasy, a gracze wcielają się w uczniów Akademii Magicznej. Po stworzeniu bohatera wybierają dla niego jeden z Domów Magii, a następnie wyruszają w świat szukać przygód. Podczas zabawy zajmujemy się głównie kolekcjonowaniem jednostek. Każda z nich ma unikalne cechy i zdolności, które możemy dalej rozwijać, jak również modyfikować za pomocą magicznych symboli. Nie zabrakło także systemu ulepszania statystyk herosa. Wytrenowanych podwładnych wystawiamy potem w kilkuosobowej drużynie przeciwko wrogim grupom. Podczas potyczek wspieramy swoje siły za pomocą zaklęć rzucanych przez bohatera. Wszystkim tym możemy bawić się w trybie dla pojedynczego gracza, jak również spróbować sił przeciwko innym ludziom w sieciowych starciach rozgrywanych na specjalnych arenach PvP.