Wyszukiwarka gier
Might and Magic VII: For Blood and Honor

Might and Magic VII: For Blood and Honor

PC
po premierze

Data wydania: 9 czerwca 1999

RPG, FPP, Fantasy, Might & Magic, Klasyczne RPG, Singleplayer

Siódma część jednej z najpopularniejszych serii pierwszoosobowych gier RPG autorstwa studia New World Computing. Might and Magic VII: For Blood and Honor przenosi nas ponownie do odzyskującej równowagę krainy Erathia. Szybko okazuje się, że pokojowe współistnienie wielu różnych ras nie jest możliwe, a narastające napięcia między ludźmi i elfami wkrótce stają się nie do zniesienia.

8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

OCEŃ
Oceny

Po udanej reanimacji serii Might and Magic firma 3DO proponuje graczom kolejną część epickiego cyklu cRPG. For Blood and Honor stworzona została na bazie poprzedniczki i oferuje podobną oprawę, mechanikę rozgrywki oraz system rozwoju postaci. Pod względem fabularnym gra kontynuuje wątki swej prekursorki, rozwijając wydarzenia znane graczom z innej słynnej serii, stworzonej przez New World Computing – Heroes of Might and Magic.

Nad tajemniczą, targaną do niedawna konfliktami krainą, powoli wstaje słońce. Do życia budzą się jednak nie tylko mieszkańcy Erathii - ludzie, elfy i krasnoludy, ale także zastępy dzikich bestii, potworów i olbrzymich smoków. Szybko okazuje się, że idealne współistnienie wielu różnych ras nie jest możliwe i mimo panującego pokoju, napięcia między ludźmi i elfami wkrótce stają się nie do zniesienia. Narastające niepokoje stara się wykorzystać do swych celów gildia nekromantów, która w tajemnicy próbuje realizować swe ponure zamysły. Pora, aby ponownie pokierować złożoną z czterech śmiałków drużyną i zasmakować przygody, starając się jednocześnie przywrócić równowagę w królestwie.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy i dialogi

Producent: New World Computing

Wydawca: 3DO Company

Polski wydawca: Cenega S.A.

Ograniczenia wiekowe: 12+

Gry z serii

Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor

23GRY

Gry z serii Might and Magic

Cykl gier cRPG w realiach fantasy. Seria wykreowana została przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft, a w jej rozwój zaangażowane są takie studia jak Limbic Entertainment, Capybara Games oraz Black Hole Entertainment.

Gry z serii Might and Magic

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Might and Magic VII: For Blood and Honor

Na siódmą część Might & Magic nie musieliśmy czekać tak długo jak na część szóstą. Ukazała się prawie równo w rok po swojej znakomitej poprzedniczce i przyniosła trochę nowych rozwiązań, ale i pozostawiła po sobie pewien niedosyt.

Might & Magic VII: For Blood and Honor - recenzja gry
Recenzujący:
Adam Bilczewski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
11 kwietnia 2001
Might & Magic VII: For Blood and Honor - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 19 listopada 2001

Might & Magic VII: For Blood and Honor - poradnik do gry

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o Might and Magic VII, ale boicie się zapytać.

Might & Magic VII: For Blood and Honor - poradnik do gry
Opinie

1 czerwca 2001

Kreacje Świata w cRPG

Kreacja świata to nic innego jak sposób tworzenia i przedstawienia tego, co jest tłem gry, otoczką, w jakiej się ona dzieje. Powstaje więc pytanie – czym charakteryzuje się „dobrze” skonstruowany świat?

Kreacje Świata w cRPG

Wiadomości

Kolejne propozycje Ubisoftu – Might & Magic MMO w 2010 roku

Ubisoft, jeden z największych europejskich wydawców gier, w trakcie wczorajszej konferencji BMO Capital Markets, rzucił nieco światła na plany firmy na najbliższy rok. Yves Guillemot, przedstawiciel wydawcy, potwierdził, że w 2010 roku ukaże się masowa gra osadzona w realiach popularnej serii Might & Magic.

gry

Grzegorz Bobrek

13 listopada 2009 10:55

Kolejne propozycje Ubisoftu – Might & Magic MMO w 2010 roku

Dark Messiah nową grą z serii Might & Magic

Pomiędzy 17 a 21 sierpnia w niezbyt odległym od naszego kraju Lipsku, rozpocznie się kolejna edycja Games Convetion – aktualnie największej imprezy branżowej w Europie. O randze targów niech najlepiej świadczy fakt, że zostanie na nich pokazana spora liczba premierowych tytułów, np. Dark Messiah of Might & Magic – kolejna odsłona kultowego cyklu RPG, zapowiedziana wczoraj przez UbiSoft.

gry

Krystian Smoszna

5 sierpnia 2005 09:43

Dark Messiah nową grą z serii Might & Magic

Chiński oddział UbiSoft zaanonsował MMORPG oparte o znaną serię Might & Magic

Przedstawiciele chińskiego oddziału UbiSoft przyznali na specjalnej konferencji w Szanghaju, że od dawna rozważano stworzenie gry MMORPG, opartej o świat wykreowany w słynnej serii o nazwie Might & Magic. Dzisiaj wiemy, że taki program faktycznie powstanie, ale na razie będzie on skierowany tylko i wyłącznie na rynek chiński.

gry

Krystian Smoszna

8 października 2004 10:10

Chiński oddział UbiSoft zaanonsował MMORPG oparte o znaną serię Might & Magic

Legendarny twórca serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic dołącza do NCSoft

Co mają ze sobą wspólnego Richard Garriott i Jon van Caneghem? Oboje stoją za znanymi seriami gier RPG – ten pierwszy to oczywiście „ojciec” Ultimy, drugi natomiast jest odpowiedzialny za niemniej słynny cykl Might & Magic (wraz z jego strategicznym odpowiednikiem Heroes of Might & Magic). Okazuje się, że na tym powiązania obu panów się nie kończą, zwłaszcza w świetle ostatnich rewelacji z obozu NCSoft. W opublikowanym przedwczoraj oficjalnym oświadczeniu firmy, możemy bowiem przeczytać, że Jon van Caneghem dołączył do jej szeregów i to od razu na stanowisko producenta wykonawczego.

pozostałe

Krystian Smoszna

10 czerwca 2004 09:33

Legendarny twórca serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic dołącza do NCSoft

Nowe tytuły w eXtra Klasyce (04/10/01)

17 października licząca dotychczas 29 pozycji, a wydawana przez CD Projekt seria eXtra Klasyka wzbogacona zostanie o kolejne trzy tytuły.

gry

Janusz Burda

4 października 2001 11:53

Nowe tytuły w eXtra Klasyce (04/10/01)

Recenzja Might & Magic VII: For Blood and Honor

Od jakiegoś już czasu na naszych stronach mogliście znaleźć recenzje dwóch części znanej i przez wielu bardzo lubianej serii cRPG – Might and Magic. Dziś dołączyła do nich kolejna, tycząca się części siódmej, noszącej podtytuł For Blood and Honor.

gry

Janusz Burda

11 kwietnia 2001 11:54

Recenzja Might & Magic VII: For Blood and Honor

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Might and Magic VII: For Blood and Honor.

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Might and Magic VII: For Blood and Honor:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 133, 32 MB RAM, karta grafiki 1 MB, 375 MB HDD, Windows 95/98/NT.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.5

Ocena Graczy

Średnia z 1389 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
PC

Adam Bilczewski

Recenzent GRYOnline.pl

2001.04.11

Na siódmą część Might & Magic nie musieliśmy czekać tak długo jak na część szóstą. Ukazała się prawie równo w rok po swojej znakomitej poprzedniczce i przyniosła trochę nowych rozwiązań, ale i pozostawiła po sobie pewien niedosyt.

9.5
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2023.11.17

Might and Magic VII opiera się na tej samej uzależniającej formule co w poprzednik. Jest wiele zadań do wykonania, mnóstwo potworów do pokonania i dużo poziomów do zdobycia, ale tym razem do tego mamy ciekawą i spójną historię. Akcja gry toczy się w Erathii (podobnie jak Heroes of Might and Magic III) w przeciwieństwie do Enroth, miejsca akcji Might and Magic VI. Królestwa elfów i ludzi są w stanie wojny, a głównym obszarem sporu jest małe miasteczko Harmondale. Nasza drużyna staje się władcą tego rozdartego wojną obszaru wygrywając go w turnieju. Musimy sprzymierzyć się z elfami lub ludźmi, a gra daje nam wiele zadań, które pozwalają nam wybrać swoje powinowactwo. To nadaje grze głębi od samego początku. Jednak prawdziwa głębia zaczyna się, gdy umiera arbiter wojny i musimy wybrać jego następcę. Nasz wybór będzie miał ogromny wpływ na pozostałą część gry. Kandydatów na arbitra jest dwóch – jeden reprezentuje ciemność, drugi światło. Nasz wybór następcy będzie także ścieżką, którą będziemy podążać przez resztę gry. Każda z nich ma swoje zalety i wady, a zarówno jasna jak i ciemna mają własne zadania, zaklęcia i promocje klasowe. Obszary, które mogą być bezpieczne dla wyznawców światła są zdradliwe dla wyznawców ciemności i odwrotnie.Might and Magic VII nie tylko przywraca klasy postaci złodzieja i mnicha, ale pozwala też wybierać spośród krasnoludów, elfów, ludzi i goblinów członków drużyny. Poprawiono portrety postaci zastępując zdjęcia renderowanymi portretami. Mimo dodania obsługi akceleratora 3D (pierwotnie obiecanej dla VI, ale nie zawartej w pakiecie) gra nie wygląda wcale dużo lepiej. Sprzęt 3D dodaje fajne efekty świetlne do zaklęć i wygładza niektóre poszarpane powierzchnie w grze, ale są niewielkie różnice względem szóstki. Modele NPC i potworów są rozmyte, jeśli podejdziemy zbyt blisko. Pozytywem jest to, że animowane renderingi po wejściu do budynku są doskonałe, a szczególnie w ciemnych miejscach. W większości są te same efekty dźwiękowe, które pochodzą z szóstki. Nie są złe, ale szkoda, że nie ma nic nowego. Muzyka jest jednak doskonała. Partytura orkiestrowa jest złowieszcza i zawiera niewielką dozę opery podobnie jak w Heroes of Might and Magic II.System walki pozostaje taki sam jak w szóstce. Przez naciśnięcie klawisza możemy przełączać się pomiędzy walką w czasie rzeczywistym, a walką turową. Jedną z drobnych zmian jest dodanie fazy ruchu w walce turowej, eliminującej potrzebę przełączania się z powrotem do czasu rzeczywistego, gdy trzeba zmienić położenie swoich wojowników. Lista ulepszeń, ale także nierozwiązanych problemów jest długa. Istnieją plusy takie jak ArcoMage czyli zabawna gra karciana w którą można grać w tawernach. I są minusy jak tekst, który nadal jest napisany mało czytelną kursywą. Ta część jako pierwsza dostała polską lokalizację. Kultowa szóstka dostała fanowskie spolszczenie dopiero kilkanaście lat po premierze. Gorąco polecam zacząć od Might and Magic VI, a potem zagrać w Might and Magic VII. Siódemka jest wyraźnie krótsza i mniej epicka niż szósta cześć, która okazała się najbardziej innowacyjną odsloną serii, ale ma bardziej spójną historię z kluczowym wyborem zapewniającym regrywalność i dodatkowe aspekty zarządzania postaciami. W każdym razie to dwie zdecydowanie najlepsze części z dziesięciu wydanych.https://www.youtube.com/watch?v=HuGvXM5p-RM&ab_channel=SvalPlay

8.0
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2022.08.02

Kolejna świetna odsłona M&M poprawiająca wiele aspektów swojej poprzedniczki, jednocześnie będąca od niej krótsza i prostsza. Największą różnicę poczułem w dungeonach które w M&M 6 potrafiły być ogromne, tutaj są dużo bardziej uproszczone co samo w sobie nie jest wadą i osobiście bardziej preferuję takie rozwiązanie niż czasami nieco przegięte tunele w The Mandate of Heaven. Co prawda gra nie zrobiła na mnie tak dużego wrażenia jak jej prequel który był dla mnie pierwszym kontaktem z tego typu dungeon crawlerami, jednak jeśli chodzi o fabułę, kreatury, postaci i miejsce akcji to zadziałało tak jak się spodziewałem, jako wieloletni gracz HoM&M3 i fan serii poczułem mocną nostalgię.Swoją drogą pośród niezliczonej masy beznadziejnych czynności pobocznych które w gamingowym świecie można spotkać niemal na każdym kroku muszę przyznać jedno - Arcomage jest cudowną, prostą karcianką i jedną z najlepszych mini gierek jakich danych mi było doświadczyć.

9.0
Izabela Budzyńska
PC

Izabela Budzyńska

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl