Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Might and Magic VII: For Blood and Honor (PC)

Might and Magic VII: For Blood and Honor PC

Siódma część jednej z najpopularniejszych serii pierwszoosobowych gier RPG autorstwa studia New World Computing. Might and Magic VII: For Blood and Honor przenosi nas ponownie do odzyskującej równowagę krainy Erathia.

RPG | FPP | fantasy | Might & Magic | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Might and Magic VII: For Blood and Honor (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

9czerwca1999

19listopada1999

pudełko PL

Po udanej reanimacji serii Might and Magic firma 3DO proponuje graczom kolejną część epickiego cyklu cRPG. For Blood and Honor stworzona została na bazie poprzedniczki i oferuje podobną oprawę, mechanikę rozgrywki oraz system rozwoju postaci. Pod względem fabularnym gra kontynuuje wątki swej prekursorki, rozwijając wydarzenia znane graczom z innej słynnej serii, stworzonej przez New World Computing – Heroes of Might and Magic.

Nad tajemniczą, targaną do niedawna konfliktami krainą, powoli wstaje słońce. Do życia budzą się jednak nie tylko mieszkańcy Erathii - ludzie, elfy i krasnoludy, ale także zastępy dzikich bestii, potworów i olbrzymich smoków. Szybko okazuje się, że idealne współistnienie wielu różnych ras nie jest możliwe i mimo panującego pokoju, napięcia między ludźmi i elfami wkrótce stają się nie do zniesienia. Narastające niepokoje stara się wykorzystać do swych celów gildia nekromantów, która w tajemnicy próbuje realizować swe ponure zamysły. Pora, aby ponownie pokierować złożoną z czterech śmiałków drużyną i zasmakować przygody, starając się jednocześnie przywrócić równowagę w królestwie.

Oprócz głównego wątku fabularnego, Might and Magic VII niesie ze sobą 18 questów pobocznych, w których m.in. będziemy mogli zagrać w oryginalną grę karcianą Arcomage, stworzoną przez 3DO. Sama fabuła jest wielowątkowa i zmusza nas do dokonywania wyborów, które będą miały wpływ na dalszy przebieg rozgrywki. W zależności od niego, obejrzymy też jedno z dwóch alternatywnych zakończeń. Zwiększeniu uległa liczba klas bohaterów, dając nam możliwość wyboru spośród rycerza, druida, maga, paladyna, kapłana, łuczniczki, łowcy, mnicha i złodzieja. Podczas naszej wędrówki przyjdzie nam stawić czoła blisko trzydziestu różnym potworom i rozmawiać z wieloma, z łącznej liczby ponad 500 bohaterów niezależnych.

Pod kątem technicznym, siódma część serii bazuje na tym samym silniku graficznym co jej poprzedniczka. Nowością jest jednak obsługa akceleratorów 3D, które wyraźnie poprawiają jakość grafiki. Dzięki polskim dystrybutorom, po raz pierwszy w historii cyklu możemy cieszyć się profesjonalną lokalizacją, przygotowaną z ponad 400 stron wykorzystanego w grze tekstu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.885 / 10 na podstawie 1343 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149 PLN

Gry podobne do Might and Magic VII: For Blood and Honor

Wymagania wiekowe Might and Magic VII: For Blood and Honor

12+

Wymagania sprzętowe Might and Magic VII: For Blood and Honor

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 133, 32 MB RAM, karta grafiki 1 MB, 375 MB HDD, Windows 95/98/NT

Might & Magic VII: For Blood and Honor - recenzja gry

Recenzja 11 kwietnia 2001, 11:45

Scenariusz jest ciekawy i nie jeden raz zostaniemy zaskoczeni niespodziewanymi zwrotami akcji. Najbardziej jednak ucieszyło mnie to, że grę można ukończyć na dwa różne sposoby. W pewnym momencie musimy bowiem dokonać wyboru i opowiedzieć się po stronie dobra lub zła. Od tego, jak postąpimy będzie zależało jakim torem gra się potoczy i jakie będziemy mieli zadania do wykonania. Trzeba się dobrze zastanowić, którą drogę wybrać, bo wiąże się to z uzyskaniem dostępu do najsilniejszych czarów w gildiach światła lub ciemności. Świat, który mamy do spenetrowania jest rozległy, szkoda tylko że ilość i wielkość lokacji, jakie przyjdzie nam odwiedzić nie dorównuje nawet w połowie wielkością tym napotkanym w części szóstej. Przez to czas potrzebny do jej ukończenia uległ znacznemu skróceniu i nawet po ponownym jej przejściu pozostaje uczucie, że czegoś w niej zabrakło.