Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Legends of Might and Magic (PC)

Legends of Might and Magic PC

Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum fantasy Might and Magic w konwencję trzecioosobowej gry akcji.

Akcji | FPP | fantasy | Might & Magic

PC Windows
Okładka Legends of Might and Magic (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29czerwca2001

30października2001

pudełko PL

Legends of Might and Magic jest kolejną podjętą przez 3DO próbą przeniesienia uniwersum znanego z gier cRPG i strategii turowych w realia dynamicznej gry akcji. Tym razem jednak rozgrywka ukierunkowana została na zabawę wieloosobową i przypomina typowe sieciowe FPS-y w stylu Unreal Tournament czy Counter-Strike, w których toczymy mordercze pojedynki z innymi graczami.

Autorzy udostępnili graczom 25 map, odwzorowujących miejsca znane fanom serii. Natkniemy się też na ponad 50 różnorodnych przeciwników znanych z uniwersum sagi. Gracze mogą wybrać swą postać spośród sześciu klas, podzielonych na obóz złych (heretyk, łuczniczka i wojownik) oraz dobrych (czarodziejka, paladyn i druid). Na każdej z map możemy bawić się w jednym z czterech dostępnych wariantów. W przypominającym klasyczne „capture the flag” trybie „Miecz w Kamieniu” każda z drużyn ma za zadanie przejąć kontrolę nad magicznym mieczem i dotrzeć do wyjścia. „Uratuj księżniczkę” przywodzi na myśl znany z Counter-Strike‘a tryb ratowania zakładników, a „Ucieczka Warlorda” misje typu VIP z tejże samej gry. Wreszcie w trybie „Zabij smoka” oba zespoły dążą do pokonania ziejącej ogniem bestii, a wygrywa ten, który uczyni to pierwszy. Oprócz drużyny przeciwnej na mapie mogą być obecne również potwory – decyduje o tym gospodarz przed rozpoczęciem rozgrywki.

Crusaders of Might and Magic nie zrywa całkowicie z charakterystycznymi elementami gier RPG. W czasie rozgrywki uczestnicy zdobywają doświadczenie, dzięki któremu mogą podnosić współczynniki swoich postaci, nabywać specjalne zdolności i uczyć się nowych czarów. Dzięki znajdowanym na mapach skrzyniach gracze zdobywają też złoto, które można wykorzystać do zakupu coraz lepszego wyposażenia. Niezbędną do gry w sieci praktykę możemy zdobyć, korzystając z możliwości treningu w trybie offline. Potem wystarczy już tylko ruszyć do boju w Internecie, bądź w sieci lokalnej, gdzie może spotkać się jednorazowo od 2 do 16 graczy.

Gra została stworzona w oparciu o w pełni trójwymiarowy engine LithTech 2.0 choć trudno oprzeć się wrażeniu, że jego potencjał nie został przez 3DO należycie wykorzystany. Uznana za Counter-Strike w wersji fantasy produkcja posiada niestety sporo błędów, jak choćby brak istotnych różnic pomiędzy klasami, nieodpowiednie zrównoważenie broni czy brak edytora map. Grono odbiorców ograniczył też faktyczny brak możliwości zabawy w pojedynkę.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 176 głosów czytelników.

Gry podobne do Legends of Might and Magic

Wymagania wiekowe Legends of Might and Magic

12+

Wymagania sprzętowe Legends of Might and Magic

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300, 64 MB RAM, karta grafiki 16 MB, 550 MB HDD, Windows 95/98/NT/2000

Legends of Might and Magic - recenzja gry
Legends of Might and Magic - recenzja gry

Recenzja 27 listopada 2001, 10:56

Stając do walki z przeciwnikiem możemy opowiedzieć się po stronie dobra lub zła. Każda ze stron pozwala na wybór trzech zróżnicowanych profesji. Większość z nich znamy już z innych gier Might&Magic a więc każdy będzie mógł wejść w ciało ulubionego nekromanty czy wojownika. Stronę dobra reprezentują: Paladyn – wojownik, któremu nie są obce sztuki magiczne chociaż z oczywistych względów preferuje walkę w zwarciu, władający siłami natury Druid oraz Czarodziejka, która jak można się domyślić prowadzi walkę z dystansu, zdając się na liczne czary. Zło z kolei wystawia do boju znakomicie wyszkoloną wojowniczkę, która co prawda potrafi czarować ale robi to tylko w ostateczności, Heretyka czyli coś na kształt nekromanty z tą różnicą, że ten osobnik potrafi walczyć wręcz jeśli zajdzie taka potrzeba oraz Łucznika, który podobnie jak Czarodziejka unika walki wręcz.