Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Might and Magic VI: Mandate of Heaven (PC)

Might and Magic VI: Mandate of Heaven PC

Szósta pełnoprawna odsłona kultowej serii gier RPG. Fabuła Might and Magic VI: Mandate of Heaven opowiada zupełnie nową historię, wypełniając lukę fabularną pomiędzy II i III częścią cyklu Heroes of Might and Magic.

RPG | FPP | fantasy | Might & Magic | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Might and Magic VI: Mandate of Heaven (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15kwietnia1998

15października2001

pudełko PL

The Mandate of Heaven to szósta część rozgrywającego się w świecie Erathii cyklu Might and Magic - jednej z najpopularniejszych serii gier cRPG, wykreowanej przez New World Computing. Najlepsza i najbardziej rozbudowana odsłona sagi, uznawana jest jednocześnie za przełomową grę w całym cyklu.

Pod względem fabularnym gra wypełnia lukę pomiędzy wydarzeniami, opisanymi w II i III części Heroes of Might and Magic. Akcja przenosi nas do czasów, w których królewska dynastia Ironfist zaczęła podupadać. Dobry król Roland zaginął, a w krainie Enroth zapanował chaos. Wyznawcy apokalipsy postanawiają zdetronizować pełniącego obowiązki króla księcia Nicolai, a na tronie osadzić swego przywódcę. Tymczasem lud Enroth, niezdolny przeciwstawić się oprawcom utwierdza się w przekonaniu, że ich władca stracił tytułowy „Mandat Niebios” - czyli boskie prawo do sprawowania władzy. Jedynie grupa niezwykłych, odważnych bohaterów może przeciwstawić się złu, odzyskać błogosławieństwo Niebios i powstrzymać nadchodzącą apokalipsę.

W tej części sagi przyjdzie nam kierować drużyną, złożoną z czterech śmiałków, reprezentujących jedną z sześciu typowych dla serii klas. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon gry - tym razem nie mamy możliwości wyboru rasy, a wszyscy nasi bohaterowie są ludźmi. Ponieważ rozpoczynamy dysponując niskimi umiejętnościami, kluczowym elementem gry jest dający graczom ogromną swobodę system rozwój postaci. Doświadczenie zdobywamy wypełniając szereg zadań – zarówno głównych jak i pobocznych, oraz stawiając czoła rozmaitym przeciwnikom. Nowością w serii jest możliwość wyboru pomiędzy walką rozgrywaną w czasie rzeczywistym, a klasycznym trybem turowym.

Ponieważ od wydania poprzedniej części gry minęły cztery lata, Might and Magic VI stanowi ogromny krok w przód pod względem oprawy. Ukazana z perspektywy pierwszej osoby akcja oferuje nam grafikę w pełnym 3D. Nowy silnik gry pozwala nie tylko na płynny obrót o 360 stopni, lecz także możliwość spojrzenia w górę i w dół. Wprowadzono też pory roku oraz cykl dobowy. Ze względu na przepaść fabularną i przede wszystkim technologiczną, The Mandate of Heaven nie oferuje graczom możliwości importu postaci z wcześniejszych części gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.21 / 10 na podstawie 1278 ocen czytelników.

Gry podobne do Might and Magic VI: Mandate of Heaven

Wymagania wiekowe Might and Magic VI: Mandate of Heaven

12+

Wymagania sprzętowe Might and Magic VI: Mandate of Heaven

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 90, 16 MB RAM, karta grafiki 1 MB, 200 MB HDD, Windows 95/NT

Might & Magic VI: Mandate of Heaven - recenzja gry

Recenzja 29 marca 2001, 15:19

Do spenetrowania mamy olbrzymie obszary zapełnione przeróżnymi potworami. Z większością z nich mieliśmy już możliwość zapoznać się w drugiej części Heroes of M&M. W wioskach i miastach spotkamy mieszkańców reprezentujących różne profesje, którzy zaoferują swoją pomoc i chętnie się do nas przyłączą. Ponieważ możemy w naszej drużynie mieć tylko dwóch NPCów warto dobrze dobrać sobie pomocników. Posiadanie kilku dodatkowych punktów do ważnej umiejętności, albo możliwość rzucenia niedostępnych jeszcze czarów bardzo ułatwi nam życie, nawet biorąc pod uwagę, że niektórzy każą sobie słono płacić za udzieloną pomoc. Podczas wędrówek napotkamy wiele jaskiń, zamków czy świątyń. Niech nas nie zwiodą niewielkie rozmiary tych budowli. Na ich zbadanie i rozwiązanie zagadek, z którymi tam się spotkamy, będziemy musieli poświęcić wiele godzin. Niektóre z lokacji są tak olbrzymie i skomplikowane, że pomimo niezłej mapy można się tam zgubić. Niestety twórcy gry nie przewidzieli możliwości nanoszenia własnych uwag na mapie i dlatego warto sobie zapisywać gdzie i od kogo otrzymaliśmy jakieś zadania oraz gdzie można spotkać mistrzów mogących nas awansować na wyższe stopnie umiejętności.