
Data wydania: 15 kwietnia 1998
Szósta pełnoprawna odsłona kultowej serii gier RPG. Fabuła Might and Magic VI: Mandate of Heaven opowiada zupełnie nową historię, wypełniając lukę fabularną pomiędzy II i III częścią cyklu Heroes of Might and Magic. Akcja przenosi nas do fantastycznej krainy Enroth, w której po zaginięciu króla Rolanda Ironfista zapanował chaos, a wyznawcy apokalipsy postanawiają zdetronizować księcia Nicolaia i na tronie osadzić swojego przywódcę.
GRYOnline
Gracze
The Mandate of Heaven to szósta część rozgrywającego się w świecie Erathii cyklu Might and Magic - jednej z najpopularniejszych serii gier cRPG, wykreowanej przez New World Computing. Najlepsza i najbardziej rozbudowana odsłona sagi, uznawana jest jednocześnie za przełomową grę w całym cyklu.
Pod względem fabularnym gra wypełnia lukę pomiędzy wydarzeniami, opisanymi w II i III części Heroes of Might and Magic. Akcja przenosi nas do czasów, w których królewska dynastia Ironfist zaczęła podupadać. Dobry król Roland zaginął, a w krainie Enroth zapanował chaos. Wyznawcy apokalipsy postanawiają zdetronizować pełniącego obowiązki króla księcia Nicolai, a na tronie osadzić swego przywódcę. Tymczasem lud Enroth, niezdolny przeciwstawić się oprawcom utwierdza się w przekonaniu, że ich władca stracił tytułowy „Mandat Niebios” - czyli boskie prawo do sprawowania władzy. Jedynie grupa niezwykłych, odważnych bohaterów może przeciwstawić się złu, odzyskać błogosławieństwo Niebios i powstrzymać nadchodzącą apokalipsę.
W tej części sagi przyjdzie nam kierować drużyną, złożoną z czterech śmiałków, reprezentujących jedną z sześciu typowych dla serii klas. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon gry - tym razem nie mamy możliwości wyboru rasy, a wszyscy nasi bohaterowie są ludźmi. Ponieważ rozpoczynamy dysponując niskimi umiejętnościami, kluczowym elementem gry jest dający graczom ogromną swobodę system rozwój postaci. Doświadczenie zdobywamy wypełniając szereg zadań – zarówno głównych jak i pobocznych, oraz stawiając czoła rozmaitym przeciwnikom. Nowością w serii jest możliwość wyboru pomiędzy walką rozgrywaną w czasie rzeczywistym, a klasycznym trybem turowym.
Ponieważ od wydania poprzedniej części gry minęły cztery lata, Might and Magic VI stanowi ogromny krok w przód pod względem oprawy. Ukazana z perspektywy pierwszej osoby akcja oferuje nam grafikę w pełnym 3D. Nowy silnik gry pozwala nie tylko na płynny obrót o 360 stopni, lecz także możliwość spojrzenia w górę i w dół. Wprowadzono też pory roku oraz cykl dobowy. Ze względu na przepaść fabularną i przede wszystkim technologiczną, The Mandate of Heaven nie oferuje graczom możliwości importu postaci z wcześniejszych części gry.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 12+



23GRY
Cykl gier cRPG w realiach fantasy. Seria wykreowana została przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft, a w jej rozwój zaangażowane są takie studia jak Limbic Entertainment, Capybara Games oraz Black Hole Entertainment.
Recenzja GRYOnline
Might & Magic VI to jeden z najlepszych komputerowych RPGów. Nawet dzisiaj chociaż od jego powstania minęło już kilka lat nadal trzyma formę i powinien znaleźć się na półce każdego szanującego się miłośnika (i nie tylko) tego gatunku gier.
Ubisoft, jeden z największych europejskich wydawców gier, w trakcie wczorajszej konferencji BMO Capital Markets, rzucił nieco światła na plany firmy na najbliższy rok. Yves Guillemot, przedstawiciel wydawcy, potwierdził, że w 2010 roku ukaże się masowa gra osadzona w realiach popularnej serii Might & Magic.
gry
Grzegorz Bobrek
13 listopada 2009 10:55
Przedstawiciele chińskiego oddziału UbiSoft przyznali na specjalnej konferencji w Szanghaju, że od dawna rozważano stworzenie gry MMORPG, opartej o świat wykreowany w słynnej serii o nazwie Might & Magic. Dzisiaj wiemy, że taki program faktycznie powstanie, ale na razie będzie on skierowany tylko i wyłącznie na rynek chiński.
gry
Krystian Smoszna
8 października 2004 10:10
Co mają ze sobą wspólnego Richard Garriott i Jon van Caneghem? Oboje stoją za znanymi seriami gier RPG – ten pierwszy to oczywiście „ojciec” Ultimy, drugi natomiast jest odpowiedzialny za niemniej słynny cykl Might & Magic (wraz z jego strategicznym odpowiednikiem Heroes of Might & Magic). Okazuje się, że na tym powiązania obu panów się nie kończą, zwłaszcza w świetle ostatnich rewelacji z obozu NCSoft. W opublikowanym przedwczoraj oficjalnym oświadczeniu firmy, możemy bowiem przeczytać, że Jon van Caneghem dołączył do jej szeregów i to od razu na stanowisko producenta wykonawczego.
pozostałe
Krystian Smoszna
10 czerwca 2004 09:33
Dzisiaj mamy dla Was recenzję pozycji nieco starszej bo wydanej już jakiś czas temu ale za to przez wiele osób uważanej za jedną z lepszych o ile nie najlepszą grę z gatunku cRPG. Mowa oczywiście o szóstej, noszącej podtytuł The Mandate of Heaven części osławionej serii Might & Magic.
gry
Janusz Burda
29 marca 2001 15:26
Popularne pliki do pobrania do gry Might and Magic VI: Mandate of Heaven.
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - The Chaos Conspiracy - 1 marca 2015
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - MM6 Upscaled Textures - 2 listopada 2019
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - Legendary Heroes v.1.1 - 1 marca 2015
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - GrayFace MM6 Patch v.2.4 - 1 listopada 2019
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - MM6 Controls - 28 października 2019
mod Might and Magic VI: Mandate of Heaven - MMExtension v.2.2 - 30 października 2019
Wymagania sprzętowe gry Might and Magic VI: Mandate of Heaven:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 90, 16 MB RAM, karta grafiki 1 MB, 200 MB HDD, Windows 95/NT.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1329 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Bilczewski
Recenzent GRYOnline.pl
2001.03.29
Might & Magic VI to jeden z najlepszych komputerowych RPGów. Nawet dzisiaj chociaż od jego powstania minęło już kilka lat nadal trzyma formę i powinien znaleźć się na półce każdego szanującego się miłośnika (i nie tylko) tego gatunku gier.
Orzech
Ekspert
2021.02.10
Klasyczny dungeon crawler z dużej serii RPGów osadzonych w uniwersum Might & Magic. Gracz zostaje rzucony w wir wydarzeń dziejących się pomiędzy Wojną o Sukcesję znaną z HoMM2 a obroną Erathii przed najeźdźcami z HoMM3. Szóstka jest jedną z bardziej znanych części ze względu na swój fabularny i technologiczny przełom oddzielający pierwsze 5 części M&M i zaczynający cykl tych bardziej "nowoczesnych".Przede wszystkim - gra jest trudna(zwłaszcza na początku) i ma swoje lata, co za tym idzie nie posiada wbudowanej żadnej pomocy ani objaśnień dla początkujących, nieobytych z gatunkiem graczy. Mimo że nie była to wielka globalna franczyza gier to oczywiście w dobie internetu wciąż da się znaleźć porady odnośnie konstrukcji i mechaniki gry, do tego pozostaje jeszcze bardziej oldschoolowy sposób na czerpanie wiedzy, czyli stary dobry manual do przeczytania.Fabuła i świat przedstawiony w grze są trochę...nietypowe. Już w prologu usłyszymy o wydarzeniu nazwanym Nocą Spadających Gwiazd które skutkowało pojawieniem się Kreegan na planecie(tak, w tym uniwersum do momentu przejęcia przez Ubisoft demony są przedstawione jako latający statkami kosmicznymi przybysze z kosmosu, a nie jako pomioty pochodzące z piekła). Jeżeliby zignorować wskazówki przewijające się w ubogich dialogach a uniwersum M&M znać co najwyżej z Heroesów to przez zdecydowaną większość czasu spędzonego w grze nie da się odczuć jakoby coś było nie tak, ot mamy do czynienia z typowym światem fantasy. Przeświadczenie to utrzymuje się przez lwią część gry, aż tu nagle gracz zacznie natrafiać na przedziwne przedmioty i odwiedzać lokacje, wydawać by się mogło, niepasujące do tego świata.TL;DR mamy tu do czynienia z dość nieoczywistym połączeniem fantasy/sci-fi w proporcjach dużo/mało.Rozgrywka to w dużej mierze lochy, grind i rozwój postaci. Miasta to miejsca do rozpoczęcia questów, ogarnięcia sprzętu i towarzyszy, polepszenia umiejętności oraz wyleczenia ran, cała reszta to głównie oponenci i łupy. Jeżeli chodzi o interakcje z NPCami to jest bardzo biednie; z tymi w sklepach pohandlujmy, u nauczycieli podszkolimy umiejętności a zwyczajnych obywateli możemy zrekrutować(perk) lub wypytać o jeden, góra 2 tematy. Problem w tym że dialogi wyglądają tak, że w danej lokacji niemal wszyscy NPC mogą rzucić parę zdań na dosłownie te same tematy, tak więc wypytać jednego wieśniaka na ulicy to tak jakby wypytać wszystkich mieszkańców lokacji. O wiele więcej o wydarzeniach na świecie gracz może dowiedzieć się ze znalezionych zwojów w dungeonach, ale tego również nie ma zbyt wiele.Reasumując, gra skupia się głównie na akcji(czytaj grindzie) rzucając w kąt budowanie rozbudowanej narracji(chociaż te powiązania z HoMM przyjemne, nie ukrywam) czy też interakcję z NPC, ale trzeba przyznać że jest to kawał bardzo dobrego dungeon crawlera, z różnorodnymi lochami oraz przeciwnikami, malowniczymi i dobrze rozmieszczonymi lokacjami. Absurdu również nie zabrakło, te wszystkie płonące głazy, miecze utkwione w kamieniach, zmasakrowane trupy i ciała kobiet nabite na pale...Mimo że nie przepadam za grindem, to podany w takiej postaci mocno mnie wciągnął, a sentyment do Mocy i Magii ułatwił wdrożenie się i pomógł wytrwać mimo trudnych początków.
Cainoor
Ekspert
2016.03.25