Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Mount & Blade (PC)

Mount & Blade PC

Way of the Sword

Oryginalne połączenie RPG-a z grą strategiczną, będące debiutanckim projektem niezależnego studia TaleWorlds. Gracz wciela się w podróżnika przybywającego do krainy Calradia, podzielonej na kilka konkurujących ze sobą królestw - i to od niego zależy, co stanie się dalej.

RPG | średniowiecze | rycerskie | elementy strategiczne | RPG akcji

PC Windows
Okładka Mount & Blade (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

16września2008

6listopada2008

pudełko PL

Mount & Blade to gra łącząca zręcznościowy system walki, z silnymi elementami RPG. Jest to debiutancka produkcja niezależnego tureckiego studia TaleWorlds.

Gracz wciela się w podróżnika przybywającego do krainy Calradia. Jej tereny zajmuje wiele konkurujących ze sobą królestw. Tak duże nagromadzenie niezależnych frakcji powoduje, że od dawna regularnie wybuchają mniejsze i większe konflikty. W rezultacie niegdyś potężna i pełna dobrobytu Calradia dzisiaj, po wielu dziesięcioleciach wewnętrznych niepokojów, znajduje się na skraju upadku. Gra nie oferuje rozbudowanej fabularnie kampanii. Zamiast tego daje pełną swobodę w kształtowaniu losów naszego bohatera.

Mount & Blade łączy w sobie elementy gier akcji, RPG oraz strategii. Rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach – na mapie Calradii, po której poruszamy się na dalekie dystanse oraz w trybie akcji, do którego przechodzimy w momencie wkroczenia do miasta lub napotkania zagrożenia. W tym drugim trybie naszą postać kontrolujemy z widoku pierwszej lub trzeciej osoby. Drużynę, która będzie nam towarzyszyć podczas potyczek możemy komponować w dowolny sposób najmując żołnierzy w odwiedzanych miastach.

Zarządzanie drużyną to ważny aspekt rozgrywki w Mount & Blade. Sami musimy troszczyć się o logistykę i finanse oraz decydować czy zaatakować wroga w danym momencie czy też po prostu uciec z pola walki i ocalić życie swoich żołnierzy. System walk w przeciwieństwie do innych gier tego gatunku, opiera się na refleksie i koordynacji. Aby uwiarygodnić rozgrywane bitwy twórcy nie przewidzieli czegoś takiego jak uzdrawiające napoje. Kilka celnych uderzeń miecza może pozbawić nas życia, tak więc bardzo ważnym elementem walki, oczywiście oprócz ataku, jest umiejętność blokowania i parowania ciosów. Tak jak w prawdziwych średniowiecznych starciach, jeździec ma znaczą przewagę nad piechotą. Równie realistyczna jest mechanika strzelania z łuku, która pozwala na wypuszczanie strzał w pełnym galopie.

Walka jest sercem i duszą Mount & Blade, ale gra się na niej nie kończy. Możemy również konwersować z napotkanymi, przyjaznymi mieszkańcami Calradii, handlować z kupcami w odwiedzanych miastach oraz podejmować się realizacji zadań. Wraz z postępami w rozgrywce zarówno nasz bohater, jak i podlegli mu żołnierze nabywają doświadczenia i uczą się nowych umiejętności.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.885 / 10 na podstawie 3779 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Mount & Blade

Klasyfikacja PEGI Mount & Blade

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Mount & Blade

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 700 MB RAM, Windows XP

Mount & Blade - recenzja gry

Recenzja 26 listopada 2008, 14:11

Tytuł gry jasno sugeruje główną oś rozgrywki, jaką jest walka... i nie zawiedzie się nikt, kogo pociąga walka bronią białą, zarówno na małą, jak i na nieco większą skalę. Nasz bohater, opisany za pomocą czterech statystyk, kilkunastu umiejętności i sześciu biegłości w różnych rodzajach broni, przez cały okres zabawy w Mount & Blade stawia czoła gromadom przeciwników, kierując przy okazji oddziałem wiernych wojaków, którzy rozwijają się w miarę upływu czasu i toczonych bitew. Same potyczki odbywają się na pregenerowanych polach bitew (nie można narzekać jednak na monotonię, gdyż niemal nie zdarza się trafić dwa razy na tę samą planszę), które oglądamy zza pleców naszego bohatera.