Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Might and Magic II: Gates to Another World (PC)
OkładkaMight and Magic II: Gates to Another World (PC)

Might and Magic II: Gates to Another World PC

Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii.

RPG | FPP | fantasy | Might & Magic | klasyczne RPG

Might and Magic II: Gates to Another World Premiera PC

1grudnia1988

producent: New World Computing wydawca: New World Computing Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Might and Magic II: Gates to Another World

Eye of the Beholder

Wizardry II: The Knight of Diamonds

The Bard's Tale (1987)

Might and Magic II: Gates to Another World jest bezpośrednią kontynuacją gry RPG, która pojawiła się w 1986 r. staraniem New World Computing i dzięki wprowadzonym innowacjom stała się kamieniem milowym w rozwoju komputerowych gier fabularnych.

Akcja gry toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z części pierwszej, w której pomagaliśmy Corakowi w pokonaniu podszywającego się pod króla nikczemnego Sheltema. Okazuje się, że dzięki tajemniczemu portalowi łotr zbiegł do świata Cron, a naszym zadaniem będzie podążyć za nim i powstrzymać go po raz wtóry. Uczynimy to oczywiście z pomocą jego największego wroga, Coraka, podczas epickiej podróży po zupełnie nowym świecie, pełnym niebezpieczeństw i niezliczonych zadań do wykonania.

Akcja gry ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby i toczy się zarówno w otwartym świecie, jak i w miastach oraz ciasnych lochach. Ponownie kontrolujemy drużynę, złożoną z sześciu śmiałków – choć w tej części pojawiły się dwa dodatkowe sloty dla członków ekipy, których możemy wynajmować podczas wędrówki. Twórcy dają nam też możliwość zaimportowania bohaterów z „jedynki”. Do znanych z wcześniejszej odsłony klas: rycerza, paladyna, łucznika, kleryka, maga i złodzieja, dołączyły dwie nowe: ninja i barbarzyńca. Autorzy wprowadzili nowatorskie, ograniczone klasowo questy i tereny, co nierzadko zmusza nas do użycia w danym zadaniu bohatera o konkretnych cechach lub podzielenia drużyny na dwie niezależne grupy. Ciekawostką, niespotykaną w innych grach RPG, jest fakt, iż każda z postaci starzeje się i w wieku 75 lat umiera z przyczyn naturalnych.

Pod względem technicznym kontynuacja jest ulepszoną wersją pierwowzoru. Wyraźnej poprawie uległa oprawa graficzna gry, choć nadal mamy do czynienia z dwuwymiarowymi postaciami i wrogami. Zwiększono liczbę czarów, dodano umiejętności poboczne, a liczba mini-questów uległa podwojeniu. Pojawiła się niedostępna w poprzedniej odsłonie możliwość podróży w czasie oraz automapa, której brak w części pierwszej znacznie utrudniał rozgrywkę.

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 8,2 / 10 na podstawie 38 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Might and Magic II: Gates to Another World: Odpowiednia dla każdego wieku.