
Data wydania: 1 marca 2000
Kolejna odsłona cieszącej się ogromnym uznaniem serii gier cRPG. Akcja Might and Magic VIII: Day of the Destroyer przenosi nas do zupełnie nowej krainy Jadame, gdzie pojawia się legendarny, tytułowy Niszczyciel Escaton, od wieków wędrujący przez różne światy. Po otwarciu bram wody, ognia, powietrza i ziemi, drzemiące w nich siły zaczynają pustoszyć krainę.
GRYOnline
Gracze
Ósma część Might and Magic - legendarnej serii cRPG, przenosi nas do pełnej przygód i niebezpieczeństw, zupełnie nowej krainy Jadame. Podobnie jak w poprzednich częściach sagi wykreowanej przez New World Computing, znów przyjdzie nam przemierzać rozległe lądy i mierzyć się z całą zgrają demonicznych stworów, aby osiągnąć cel i wypełnić postawione przed nami zadanie.
Oto bowiem Niszczyciel znów zstąpił na Ziemię. W Jadame widziano legendarnego Escatona, od wieków wędrującego przez różne światy. Otworzyły się cztery bramy: wody, ognia, powietrza i ziemi, a siły w nich drzemiące zaczęły pustoszyć świat. Aby uratować krainę i pokonać rozprzestrzeniające się zło, musimy poprowadzić do walki grupę nieustraszonych wojowników. W naszej wędrówce będziemy potrzebować pomocy nie tylko rycerzy i kleryków, ale także wampirów, trolli, ciemnych elfów i minotaurów, których zaufanie musimy pozyskać. Możemy uratować świat przed zagładą lub patrzeć jak popada w nicość.
Najważniejszą z nowości, wprowadzonych w tej odsłonie gry jest niewątpliwie całkowita zmiana sposobu kreowania drużyny. W Day of the Destroyer tworzymy bezpośrednio tylko jednego z bohaterów, pozostali czterej mogą zaś być w dowolny sposób rekrutowani spośród napotykanych postaci niezależnych i wielokrotnie wymieniani podczas całej wędrówki. Wprowadzono 12 nowych zaklęć, oraz umiejętności, którymi można obdarzyć swoich bohaterów. Zmieniono też nieco system rozwoju postaci, wprowadzając klaso-rasy. Drobnej modyfikacji uległ interfejs gry, oferując większe niż w poprzednich częściach okno główne.
Pozostałe cechy gry, zarówno pod kątem mechaniki jak i oprawy pozostały niezmienione. Might and Magic VIII działa na tym samym silniku co dwie poprzednie odsłony, oferując już nieco przestarzałą grafikę. W warstwie fabularnej ponownie będziemy zmuszeni do dokonywania wyborów, mających wpływ na przebieg i zakończenie gry, jak również na stosunek do nas napotykanych postaci niezależnych. Do naszej dyspozycji oddano podobną ilość zadań pobocznych oraz możliwość ponownego zagrania w karciankę Arcomage.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 12+



23GRY
Cykl gier cRPG w realiach fantasy. Seria wykreowana została przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft, a w jej rozwój zaangażowane są takie studia jak Limbic Entertainment, Capybara Games oraz Black Hole Entertainment.
Recenzja GRYOnline
Might & Magic VIII to gra dobra, ale chyba zapowiadająca upadek tej serii – przynajmniej z tym engine. Jest to po prostu poprawna kontynuacja serii, bez żadnych rewelacji. Każdy prawdziwy fan i tak ją kupi, więc moje zarzuty nic tu nie znaczą ...
Aktualizacja: 21 grudnia 2000
Kompletny poradnik do tej doskonałej gry cRPG. Pełny opis przejścia, wszystkie mapy i questy.
Ubisoft, jeden z największych europejskich wydawców gier, w trakcie wczorajszej konferencji BMO Capital Markets, rzucił nieco światła na plany firmy na najbliższy rok. Yves Guillemot, przedstawiciel wydawcy, potwierdził, że w 2010 roku ukaże się masowa gra osadzona w realiach popularnej serii Might & Magic.
gry
Grzegorz Bobrek
13 listopada 2009 10:55
Pomiędzy 17 a 21 sierpnia w niezbyt odległym od naszego kraju Lipsku, rozpocznie się kolejna edycja Games Convetion – aktualnie największej imprezy branżowej w Europie. O randze targów niech najlepiej świadczy fakt, że zostanie na nich pokazana spora liczba premierowych tytułów, np. Dark Messiah of Might & Magic – kolejna odsłona kultowego cyklu RPG, zapowiedziana wczoraj przez UbiSoft.
gry
Krystian Smoszna
5 sierpnia 2005 09:43
Przedstawiciele chińskiego oddziału UbiSoft przyznali na specjalnej konferencji w Szanghaju, że od dawna rozważano stworzenie gry MMORPG, opartej o świat wykreowany w słynnej serii o nazwie Might & Magic. Dzisiaj wiemy, że taki program faktycznie powstanie, ale na razie będzie on skierowany tylko i wyłącznie na rynek chiński.
gry
Krystian Smoszna
8 października 2004 10:10
Co mają ze sobą wspólnego Richard Garriott i Jon van Caneghem? Oboje stoją za znanymi seriami gier RPG – ten pierwszy to oczywiście „ojciec” Ultimy, drugi natomiast jest odpowiedzialny za niemniej słynny cykl Might & Magic (wraz z jego strategicznym odpowiednikiem Heroes of Might & Magic). Okazuje się, że na tym powiązania obu panów się nie kończą, zwłaszcza w świetle ostatnich rewelacji z obozu NCSoft. W opublikowanym przedwczoraj oficjalnym oświadczeniu firmy, możemy bowiem przeczytać, że Jon van Caneghem dołączył do jej szeregów i to od razu na stanowisko producenta wykonawczego.
pozostałe
Krystian Smoszna
10 czerwca 2004 09:33
Polska wersja będącej kontynuacją kultowej serii RPG gry Might and Magic IX: Writ of Fate pojawi się na półkach sklepowych w naszym kraju już w przyszłym tygodniu.
gry
Janusz Burda
6 czerwca 2002 09:18
Do tłoczni trafiła już polska wersja gry Might & Magic VIII. W sklepach powinna pojawić się jeszcze w styczniu a jej cena ustalona została na 79 PLN.
gry
Janusz Burda
19 stycznia 2001 11:27
Z informacji jakie otrzymaliśmy od IM Group dowiedzieliśmy się, iż ku końcowi zbliżają się prace lokalizacyjne Might & Magic VIII. Tymczasem już w środę do sprzedaży trafi inny całkowicie spolszczony tytuł z serii „Magii i Miecza” - Crusaders of Might and Magic, jest to gra akcji/RPG z widokiem z trzeciej osoby a jej cena ustalona została na 79 PLN.
gry
Janusz Burda
15 stycznia 2001 17:54
Popularne pliki do pobrania do gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer.
mod Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - character editor v.1.1 - 3 kwietnia 2001
trainer Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - - 2 lutego 2001
mod Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - GrayFace MM8 Patch v.2.5.7 - 5 sierpnia 2025
mod Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - MM8 Redone v.18082022 - 28 września 2022
Wymagania sprzętowe gry Might and Magic VIII: Day of the Destroyer:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166, 32 MB RAM, karta grafiki 1 MB, 375 MB HDD, Windows 95/98/NT.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1406 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Andrzej Jerzyk
Recenzent GRYOnline.pl
2000.12.21
Might & Magic VIII to gra dobra, ale chyba zapowiadająca upadek tej serii – przynajmniej z tym engine. Jest to po prostu poprawna kontynuacja serii, bez żadnych rewelacji. Każdy prawdziwy fan i tak ją kupi, więc moje zarzuty nic tu nie znaczą ...
Orzech
Ekspert
2022.10.27
Jedna z tych gier która w małym stopniu angażuje uwagę gracza, całkiem przyjemnie się przy tym odprężyć mimo widocznego regresu względem poprzedniczek. Kiepska i szczątkowa fabuła, niedopracowany antagonista, obniżony poziom trudności, uproszczone dungeony, końcowa faza gry jakby tworzona na siłę i bez pomysłu(podczas ratowania żywiołaków i ponownym skakaniu po wymiarach miałem deja vu), generalnie wygląda to jak mocno niedopracowany produkt robiony pod presją czasu który jest podtrzymywany przez grywalność charakterystyczną dla tej serii... a to podobno dziewiąta część jest za takową uznawana. Wracając i odbiegając od narzekania, skądinąd słusznego, ósemka wprowadziła duże zmiany w drużynie, grywalnych rasach i przyłączaniu NPCów - gracz tworzy tylko jedną postać a nowopoznanych, chętnych do dołączenia towarzyszy może przyłączać podczas podróży, pozbyto się również postaci pomocniczych które w poprzednich częściach odpowiadali za premie dla zespołu. Seria M&M zmieniła moje podejście do grindowania do którego kiedyś podchodziłem głównie z negatywnym nastawieniem, dlatego też mimo że gra wyraźnie słabsza od poprzedniczek to nieźle się przy niej bawiłem, a to za sprawą rdzenia rozgrywki czyli stopniowego polepszania ekwipunku i umiejętności, przemierzania kolejnych lokacji i czyszczenia lochów ze wszystkiego co żywe.
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.18