Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Wizardry 8 (PC)

Wizardry 8 PC

Wizardry 8 to ósma odsłona cenionej serii cRPG produkowanej i wydawanej przez firmę Sir-Tech. Tym razem akcja gry osadzona została na tajemniczej planecie Dominus, a prowadzona przez gracza drużyna musi zmierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami omu Kosmicznych Lordów.

RPG | FPP | fantasy | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Wizardry 8 (PC)

producent: Sir-Tech

wydawca: Sir-Tech

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15listopada2001

6marca2002

pudełko PL

Wizardry 8 to kolejna część legendarnej już serii cRPG. Tym razem przenosimy się na tajemniczą planetę Dominus, miejsce powstania potężnego artefaktu Astral Dominae i domu Kosmicznych Lordów. W grze tworzymy sześcioosobową drużynę wybierając spośród 11 ras i 15 różnych profesji. Istnieje możliwość zaimportowania postaci z wcześniejszych części Wizardy. Zastosowano całkowicie nowy silnik graficzny 3D, umożliwiający pracę w trybie high-color w wysokiej rozdzielczości, wyświetlanie dopracowanych modeli postaci czy sugestywne odwzorowanie zmian pór dnia.

Jak zwykle przed naszą drużyną stoi szereg zadań, które musimy wykonać podczas wędrówki przez nieznany, pełen tajemnic świat fantasy. Każda z postaci w drużynie posiada własną osobowość i komentuje nasze posunięcia. Wprowadzono rozbudowany system walk, podczas których stawimy czoła ponad 100 różnym rodzajom potworów wykorzystując w tym celu wiele typów broni i ponad 100 dostępnych czarów. Nieliniowa fabuła pozwala na różne zakończenia gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.57 / 10 na podstawie 790 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe Wizardry 8

12+

Wymagania sprzętowe Wizardry 8

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 233MHz, 64MB RAM, 8MB akcelerator 3D

Wizardry 8 - recenzja gry

Recenzja 13 marca 2002, 10:42

Żeby już całkiem rozbolała nas głowa (chociaż, niby od przybytku nie boli), większość profesji dysponuje zestawem umiejętności niedostępnych innym zawodom. Bard specjalizuje się używaniu instrumentów muzycznych, dzięki którym będzie mógł rzucać potężne czary, chociaż sam nie dysponuje mocą magiczną. Łowca bez trudu rozpozna napotkane potwory i najszybciej odnajdzie ukryte przedmioty. Wojownik najlepiej posługuje się bronią i potrafi wpadać w szał bitewny, w którym zadaje największe obrażenia. Czy też majsterkowicz, który jako jedyny potrafi tworzyć nowe przedmioty i posługiwać się nimi. Inni fachowcy też posiadają równie ciekawe i przydatne cechy. Dlatego praktycznie każdy może przydać się w drużynie i naprawdę trudno zdecydować się, kogo przyłączyć a kogo pominąć. Umiejętności dzielą się na bojowe, od których zależy jak i czym dana postać będzie walczyła, fizyczne – związane z otwieraniem zamków, rozbrajaniem pułapek, kradzieżą czy posługiwaniem się instrumentami muzycznymi, oraz naukowe, czyli władanie orężem, posługiwanie się czarami, jak też związane z identyfikacją przedmiotów i potworów, komunikacją z bohaterami niezależnymi i na koniec tworzeniem i używaniem nowych przedmiotów.