Wizardry 8: Lower Monastery
Aktualizacja:

Zasadniczo jedynym ważnym celem odwiedzin dolnej partii monastyru jest utorowanie sobie drogi do górnej, a to zadanie sprowadza się do dotarcia do Drzwi i otworzenia ich. Warto jednak tutaj wrócić później, gdy gracz odnajdzie w Arnice klucz w świątyni lorda Braffita, otwierający Komnatę - jest w niej trochę przydatnego zwłaszcza z początku gry rynsztunku.
Burz
Wędrowny handlarz, Trynnie. Można się od niego dowiedzieć, że statek drużyny nie był pierwszym zestrzelonym w ostatnich dniach, drugi spadł nieco na południe od monastyru (opis pasuje zarówno do wraku w Arnice jak i w Bayjin). Ponadto wyjaśni on, że monastyr należy do bractwa Higardi, którego główna świątynia znajduje się w Arnice i prowadzi ją niejaki lord Braffit. Stąd wszyscy bracia wynieśli się na poszukiwania być może samego legendarnego Martena, ale tak naprawdę tylko szaman mieszkający w Trynton może coś o jego losie wiedzieć. Burz jeszcze rzuca podejrzenie, że to drużyna może być przepowiedzianymi trzecimi posłańcami przeznaczenia.
Obok Burza na stoliczku spoczywa dziennik otwarty na zapisie o pojawianiu się na niebie dziwnych świateł, choć nie odbywają się w tym tygodniu żadne lądowania w Arnice. Autor przyznaje się również, że Anselm kazał mu odnieść klucz Braffitowi do Arniki.
Statuetka
Dotknięcie jej otwiera zapadnię na środku pomieszczenia, dotknięcie zaś jedynie trzymanej przez nią czaszki otwiera skrytkę w ścianie, w której znajduje się klucz do Sejfu .
Zamek
To pierwsze w grze zamknięte drzwi, które koniecznie trzeba otworzyć, żeby się dostać do dalszej części monastyru. W korytarzu przed nimi mozna jednak znaleźć różdżkę, która w tej czynności pomoże, jeśli gracz nie ma w drużynie złodzieja.
Dziennik
Można się z niego dowiedzieć o brakach w dostawie żywności, o tym, iż więzień głoduje, ale i tak ma szczęście, że go w ogóle karmią oraz o tym, że niedługo wyruszają na poszukiwania i źle, że monastyr zostanie opustoszały.
Komnata
Wejście do niej otwiera szczególny Wheel Key, który można otrzymać od brata Braffita w światyni w Arnice. Wewnątrz w skrzyniach znajduje się nieco przydatnego z początku rynsztunku, na ścianie zaś płyta z wyrytą informacją, iż bronie te wykuł kowal imieniem Ceirdan, by ochronić monastyr oraz cały świat przez demoniczną królową Al-Sedexus.
Poseur's Cap
Bardzo przydatna czapka pomagająca otwierać zamki oraz likwidować pułapki we wczesnej fazie gry, gdy dużyna nie ma w swoim składzie złodzieja. Podnosi umiejętność włamywania się o 10.
Szkielet
Szczątki więźnia, o którym wspominał Dziennik . Obok pryczy znajduje się list: "nawaliłem, grobowiec jest zamknięty i złapali mnie zanim zdobyłem klucz; na domiar złego Higardi karmią mnie tylko raz dziennie; powiedz Templars, że bronie wciąż stanowią zagrożenie dla Al-Sedexus".
Drzwi
Są zamknięte, a otwiera je przełącznik, który znajduje się na pięterku ponad nimi.
0
- Wizardry 8 - poradnik do gry
- Wizardry 8: Poradnik do gry
- Wizardry 8: Kompletowanie drużyny
- Wizardry 8: Szkic historyczno - etnograficzny
- Wizardry 8: Uwag kilka o toczeniu bojów ciężkich
- Wizardry 8: Gdy komuś nijak nie udaje się przeżyć
- Wizardry 8: Wielka Przygoda
- Wizardry 8: Zbroje i oręż wykonywane na zamówienie
- Wizardry 8: Bonusowe labirynty
- Wizardry 8: Lower Monastery
- Wizardry 8: Upper Monastery
- Wizardry 8: Arnika Road
- Wizardry 8: Arnika-Trynton Road
- Wizardry 8: Arnika
- Wizardry 8: Trynton
- Wizardry 8: Trynton Upper Branches
- Wizardry 8: Rattkin Tree
- Wizardry 8: Swamp
- Wizardry 8: Marten's Bluff
- Wizardry 8: Lower Marten's Bluff
- Wizardry 8: Mine Tunnels
- Wizardry 8: Northern Wilderness
- Wizardry 8: Umpani Base Camp
- Wizardry 8: Mt Gigas Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Upper Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Water Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Peak
- Wizardry 8: Mountain Wilderness
- Wizardry 8: Rapax Rift
- Wizardry 8: Rapax Courtyard
- Wizardry 8: Rapax Castle Main Level
- Wizardry 8: Rapax Castle Cellar
- Wizardry 8: Upper Rapax Castle
- Wizardry 8: Savant Tower, South East Wilderness
- Wizardry 8: Wilderness Clearing
- Wizardry 8: Bayjin
- Wizardry 8: Bayjin Shalows, Sea Caves
- Wizardry 8: Ascension Peak, Cosmic Circle
- Wizardry 8: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany25885 Junior
Czytam i oczom nie wierzę. 6 lizardmenów wojowników to niby drużyna marzeń? przecieżto łora. Musisz mieć kapłana i maga na podstawowym składzie. 2 walczących wystarczy. Nawet na początku dobrze poprowadzony mag i kapłan lepiej zadająrany niż wojownik. Poza tym czemu Lizardmen? Drakon jest lepszy - jak przeciwników kupa to zionie ogniem, a specjalnie nie ustępuje jaszczurowi siłą. I po co zachwalać łotrzyka? ta postać jest do kitu. 1 bard zastąpi go w zupełności, a i swoimi instrumentami zasieje nieźle zamętu. Poza tym kto powiedziałże firebale w wizadry sądobre? to słąbe zaklęcia. Magowie i kapłani (a także i bard czy majsterkowicz) sągłównie po to aby na swoich rzucać czary ochronne, a przeciwników osłąbiać, zamrażaći itp. Dla przykładu sparaliżowanemu wrogowi wojownik zada od 1,5 do 2 razy więcej obrażeń jednym ciosem. 2 drużyny prowadziłem i w życiu bym samych wojowników nie zrobił! W różnorodności siłą. Poza tym Android RFS-81 wejdzie wszędzie! na każdy obszar (z wyjątkiem NA SKRAJU DZICZY, kiedy będzie tam już obóz rapaksów), i jest on według mnie koniecznym nabytkiem dla KAŻDEJ drużyny.
MICEK
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
chodziło mi o mojego męża...
zanonimizowany32076 Legionista
początek tworzenia drużyny to jak dla mnie trzy podstawowe postacie:1. bard - kapitalne instrumenty toworzace z niego doskonałego czarujacego bez ograniczeń many. Np dulcimer ukojenia dający uzdrowienie wszystkich. Dzięki temu instrumentowi nie obawiasz sie żadnego przeciwnika (jest chyba w zamkniętym budynku-przejście teleportem od Umpani). Ponadto od początku walczy łukiem dając doskonałe wsparcie dalekiego zasięgu.2.majsterkowicz-w/w powody.3.łowca-dla umiejetnosci zwiadu. Od początku wymiata ponadto na dystans. Na wyzszych poziomach rozwija księgę alchemika (jak dla mnie obok kapłanskiej najlepszą). Mając te trzy postacie zapomnij o wszelkich specjalistach od czarów, którzy bez many są właściwie bezwartościowi. Ponadto prawdziwie silni przeciwnicy są na magię bardzo odporni ograniczając jej efektywność. Do tej trójcy ja osobiście dodaję jednak kapłana, dla jego czarów defensywnych zwiększających odporność na magię i regeneracji wytrzymałości przydatnej dla trójcy. Do tego dodaj dwóch wojów dla łatwej gry od początku i wymiatanie czas zacząć :). Kapłan, tarcza żywiołów alchemika (łowcy), dulcimer ukojenia barda, i bardzo szybko nie zwracasz uwagi na czarujących przeciwników.
zanonimizowany603893 Legionista
Jak w tej grze kogoś zaatakować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.