Wizardry 8: Rapax Castle Main Level
Aktualizacja:

Jak najszybsze stanie się jednym z Templars pozwoli na uniknięcie nie kończących się walk z oddziałami Rapaxów. W tym celu należy udać się do Surdana , który zapyta drużynę, czy przybyła tu w celu odbycia inicjacji. Po udzieleniu mu twierdzącej odpowiedzi, poprosi o udanie się do Al-Adryana . Ten poleci drużynie udać się do świątyni inicjacji, zebrać trzy wymagane elementy stroju i wrócić. Droga do świątyni wiedzie przez Saydina . Na pytanie, kto drużynę przysłał właściwą odpowiedź stanowi "Al-Adryan", ale prócz jej udzielenia trzeba będzie również uiścić stosowną opłatę za inicjację. Po drodze do pomieszczenia na końcu korytarza warto zabrać ze stoliczka Odznakę , która ponadto stanowi rodzaj klucza otwierającego nieco później wejście do ołtarza ofiarnego.
Na środku dużego pokoju znajduje się Zapadnia , czy coś na kształt szybkiej windy. Wejście nań spowoduje osunięcie się podłogi piętro niżej. Dźwignia na ścianie otwiera klatkę z dwójką Earth Elemental Lords, których należy pokonać, a następnie zamienić dwa słowa z kapłanką . Ta powie, że złoto dla Al-Sedexes już ofiarowaliśmy i zada prostą zagadkę na którą odpowiedź stanowi "skin". Kapłanka zniknie, a umieszczona w centralnym cokole gablotka otworzy się. Po zabraniu z niej szaty, podłoga obniży się na kolejny poziom.
Tu wszystko analogicznie, dwa Elemental Water Lords, odpowiedź na zagadkę: "mind" lub "brain", zabrać z gablotki nakrycie głowy. Na ostatnim poziomie dwójka Fire Elemental Lords, zagadka - "heart" i sztylet z gablotki. Tym razem jednak kapłanka nakaże nam przyodziać się w zdobyte części garderoby i udać się do Al-Sedexus. Portal pomoże drużynie wydostać się na górę.
Po zdobyciu kompletnej gargeroby, Al-Adryan poleci przebrać w nią najsilniejszego wojownika (w praktyce warto, żeby to był ktoś z zapasem punktów życia, gdyż może je później ustawicznie tracić, jeśli drużyna opuści Rapax Rift nie zabijając Al-Sedexus), da drużynie Dark Nectar i poleci wylać go na ołtarz.
Drzwi po drodze do ołtarza Al-Sedexus otwiera Initiate's Badge. Po dopełnieniu podanej przez Al-Adryana procedury pojawi się sama bogini, a na jej trzy pytania należy podać kolejno poznane wcześniej odpowiedzi: skin, mind i w końcu heart. Po odbyciu inicjacji :-) wszystko wraca z grubsza do normy, Rapaxy przestają drużynę atakować, lecz oddalenie się z zamku pociągnie za sobą popadnięcie wybranego członka drużyny w swoistą formę fascynacji, która objawiać się będzie ciągłą utratą punktów życia. Aby połozyć temu kres, należy udać się do ołtarza Al-Sedesus w Rapax Rifcie i zabić ją wraz z przywołanymi na pomoc Templars. Skutkuje to osłabieniem więzi z Rapaxami, lecz samo to jeszcze nie powoduje ponownego wszczęcia z nimi walk.
Sexus (Rapax, mag, poziom 18)
Za rekrutację do drużyny każe sobie zapłacić, lecz jest bodaj najlepszym nabytkiem w całej grze.
Ferro
Królewski płatnerz. Prowadzi sklep oraz sam trudni się wyrobem rynsztunku na zamówienie: Mirror Armor, Vampire Chain oraz Ivory Blade. Można się od niego również dowiedzieć, że król potrzebuje speców od prowadzenia przesłuchań, by wycisnąć, co się da od pojmanych T'Ranga oraz Umpani. Więźniowie trzymani są w obozie na południu (Wilderness Clearing). Miło usłyszeć od Ferro, komplement, że drużyna wygląda, jakby była wycisnąć zeznania od zmarłego. Ponadto to od niego pierwszy raz można się z całą pewnością dowiedzieć, że Rapaxy zawarły przymierze z Dark Savantem.
Szafa
Zawiera nieco rynsztunku, a klucz do niej ma przy sobie Ferro.
Piwnica
Między poziomami zamku mozna się poruszać każdą z trzech jego wież, tędy zaś wiedzie osobne przejście do zamkowego więzienia. Zwykle przykrywa je winda, lecz można ją odesłać na górę.
0
- Wizardry 8 - poradnik do gry
- Wizardry 8: Poradnik do gry
- Wizardry 8: Kompletowanie drużyny
- Wizardry 8: Szkic historyczno - etnograficzny
- Wizardry 8: Uwag kilka o toczeniu bojów ciężkich
- Wizardry 8: Gdy komuś nijak nie udaje się przeżyć
- Wizardry 8: Wielka Przygoda
- Wizardry 8: Zbroje i oręż wykonywane na zamówienie
- Wizardry 8: Bonusowe labirynty
- Wizardry 8: Lower Monastery
- Wizardry 8: Upper Monastery
- Wizardry 8: Arnika Road
- Wizardry 8: Arnika-Trynton Road
- Wizardry 8: Arnika
- Wizardry 8: Trynton
- Wizardry 8: Trynton Upper Branches
- Wizardry 8: Rattkin Tree
- Wizardry 8: Swamp
- Wizardry 8: Marten's Bluff
- Wizardry 8: Lower Marten's Bluff
- Wizardry 8: Mine Tunnels
- Wizardry 8: Northern Wilderness
- Wizardry 8: Umpani Base Camp
- Wizardry 8: Mt Gigas Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Upper Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Water Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Peak
- Wizardry 8: Mountain Wilderness
- Wizardry 8: Rapax Rift
- Wizardry 8: Rapax Courtyard
- Wizardry 8: Rapax Castle Main Level
- Wizardry 8: Rapax Castle Cellar
- Wizardry 8: Upper Rapax Castle
- Wizardry 8: Savant Tower, South East Wilderness
- Wizardry 8: Wilderness Clearing
- Wizardry 8: Bayjin
- Wizardry 8: Bayjin Shalows, Sea Caves
- Wizardry 8: Ascension Peak, Cosmic Circle
- Wizardry 8: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany25885 Junior
Czytam i oczom nie wierzę. 6 lizardmenów wojowników to niby drużyna marzeń? przecieżto łora. Musisz mieć kapłana i maga na podstawowym składzie. 2 walczących wystarczy. Nawet na początku dobrze poprowadzony mag i kapłan lepiej zadająrany niż wojownik. Poza tym czemu Lizardmen? Drakon jest lepszy - jak przeciwników kupa to zionie ogniem, a specjalnie nie ustępuje jaszczurowi siłą. I po co zachwalać łotrzyka? ta postać jest do kitu. 1 bard zastąpi go w zupełności, a i swoimi instrumentami zasieje nieźle zamętu. Poza tym kto powiedziałże firebale w wizadry sądobre? to słąbe zaklęcia. Magowie i kapłani (a także i bard czy majsterkowicz) sągłównie po to aby na swoich rzucać czary ochronne, a przeciwników osłąbiać, zamrażaći itp. Dla przykładu sparaliżowanemu wrogowi wojownik zada od 1,5 do 2 razy więcej obrażeń jednym ciosem. 2 drużyny prowadziłem i w życiu bym samych wojowników nie zrobił! W różnorodności siłą. Poza tym Android RFS-81 wejdzie wszędzie! na każdy obszar (z wyjątkiem NA SKRAJU DZICZY, kiedy będzie tam już obóz rapaksów), i jest on według mnie koniecznym nabytkiem dla KAŻDEJ drużyny.
MICEK
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
chodziło mi o mojego męża...
zanonimizowany32076 Legionista
początek tworzenia drużyny to jak dla mnie trzy podstawowe postacie:1. bard - kapitalne instrumenty toworzace z niego doskonałego czarujacego bez ograniczeń many. Np dulcimer ukojenia dający uzdrowienie wszystkich. Dzięki temu instrumentowi nie obawiasz sie żadnego przeciwnika (jest chyba w zamkniętym budynku-przejście teleportem od Umpani). Ponadto od początku walczy łukiem dając doskonałe wsparcie dalekiego zasięgu.2.majsterkowicz-w/w powody.3.łowca-dla umiejetnosci zwiadu. Od początku wymiata ponadto na dystans. Na wyzszych poziomach rozwija księgę alchemika (jak dla mnie obok kapłanskiej najlepszą). Mając te trzy postacie zapomnij o wszelkich specjalistach od czarów, którzy bez many są właściwie bezwartościowi. Ponadto prawdziwie silni przeciwnicy są na magię bardzo odporni ograniczając jej efektywność. Do tej trójcy ja osobiście dodaję jednak kapłana, dla jego czarów defensywnych zwiększających odporność na magię i regeneracji wytrzymałości przydatnej dla trójcy. Do tego dodaj dwóch wojów dla łatwej gry od początku i wymiatanie czas zacząć :). Kapłan, tarcza żywiołów alchemika (łowcy), dulcimer ukojenia barda, i bardzo szybko nie zwracasz uwagi na czarujących przeciwników.
zanonimizowany603893 Legionista
Jak w tej grze kogoś zaatakować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.