Wizardry 8: Rapax Castle Main Level

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Jak najszybsze stanie się jednym z Templars pozwoli na uniknięcie nie kończących się walk z oddziałami Rapaxów - Rapax Castle Main Level w Wizardry 8 - Wizardry 8 - poradnik do gry

Jak najszybsze stanie się jednym z Templars pozwoli na uniknięcie nie kończących się walk z oddziałami Rapaxów. W tym celu należy udać się do Surdana , który zapyta drużynę, czy przybyła tu w celu odbycia inicjacji. Po udzieleniu mu twierdzącej odpowiedzi, poprosi o udanie się do Al-Adryana . Ten poleci drużynie udać się do świątyni inicjacji, zebrać trzy wymagane elementy stroju i wrócić. Droga do świątyni wiedzie przez Saydina . Na pytanie, kto drużynę przysłał właściwą odpowiedź stanowi "Al-Adryan", ale prócz jej udzielenia trzeba będzie również uiścić stosowną opłatę za inicjację. Po drodze do pomieszczenia na końcu korytarza warto zabrać ze stoliczka Odznakę , która ponadto stanowi rodzaj klucza otwierającego nieco później wejście do ołtarza ofiarnego.

Na środku dużego pokoju znajduje się Zapadnia , czy coś na kształt szybkiej windy. Wejście nań spowoduje osunięcie się podłogi piętro niżej. Dźwignia na ścianie otwiera klatkę z dwójką Earth Elemental Lords, których należy pokonać, a następnie zamienić dwa słowa z kapłanką . Ta powie, że złoto dla Al-Sedexes już ofiarowaliśmy i zada prostą zagadkę na którą odpowiedź stanowi "skin". Kapłanka zniknie, a umieszczona w centralnym cokole gablotka otworzy się. Po zabraniu z niej szaty, podłoga obniży się na kolejny poziom.

Tu wszystko analogicznie, dwa Elemental Water Lords, odpowiedź na zagadkę: "mind" lub "brain", zabrać z gablotki nakrycie głowy. Na ostatnim poziomie dwójka Fire Elemental Lords, zagadka - "heart" i sztylet z gablotki. Tym razem jednak kapłanka nakaże nam przyodziać się w zdobyte części garderoby i udać się do Al-Sedexus. Portal pomoże drużynie wydostać się na górę.

Po zdobyciu kompletnej gargeroby, Al-Adryan poleci przebrać w nią najsilniejszego wojownika (w praktyce warto, żeby to był ktoś z zapasem punktów życia, gdyż może je później ustawicznie tracić, jeśli drużyna opuści Rapax Rift nie zabijając Al-Sedexus), da drużynie Dark Nectar i poleci wylać go na ołtarz.

Drzwi po drodze do ołtarza Al-Sedexus otwiera Initiate's Badge. Po dopełnieniu podanej przez Al-Adryana procedury pojawi się sama bogini, a na jej trzy pytania należy podać kolejno poznane wcześniej odpowiedzi: skin, mind i w końcu heart. Po odbyciu inicjacji :-) wszystko wraca z grubsza do normy, Rapaxy przestają drużynę atakować, lecz oddalenie się z zamku pociągnie za sobą popadnięcie wybranego członka drużyny w swoistą formę fascynacji, która objawiać się będzie ciągłą utratą punktów życia. Aby połozyć temu kres, należy udać się do ołtarza Al-Sedesus w Rapax Rifcie i zabić ją wraz z przywołanymi na pomoc Templars. Skutkuje to osłabieniem więzi z Rapaxami, lecz samo to jeszcze nie powoduje ponownego wszczęcia z nimi walk.

Sexus (Rapax, mag, poziom 18)

Za rekrutację do drużyny każe sobie zapłacić, lecz jest bodaj najlepszym nabytkiem w całej grze.

Ferro

Królewski płatnerz. Prowadzi sklep oraz sam trudni się wyrobem rynsztunku na zamówienie: Mirror Armor, Vampire Chain oraz Ivory Blade. Można się od niego również dowiedzieć, że król potrzebuje speców od prowadzenia przesłuchań, by wycisnąć, co się da od pojmanych T'Ranga oraz Umpani. Więźniowie trzymani są w obozie na południu (Wilderness Clearing). Miło usłyszeć od Ferro, komplement, że drużyna wygląda, jakby była wycisnąć zeznania od zmarłego. Ponadto to od niego pierwszy raz można się z całą pewnością dowiedzieć, że Rapaxy zawarły przymierze z Dark Savantem.

Szafa

Zawiera nieco rynsztunku, a klucz do niej ma przy sobie Ferro.

Piwnica

Między poziomami zamku mozna się poruszać każdą z trzech jego wież, tędy zaś wiedzie osobne przejście do zamkowego więzienia. Zwykle przykrywa je winda, lecz można ją odesłać na górę.

Wizardry 8

15 listopada 2001

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze67
2002-06-22
15:26

Baltazar Generał

😊

sliva --> mozesz mi popsuc zabawe, bo robocika nie mam w druzynie i wracał po niego racze nie będe, za daleko jestem i juz mi sie nie opłaca.
Za to chetnie sie dowiem gdzie nie wchodzi.
Mam podobnie . czasem pogram godzine , stocze pare walk i nie rusze sie do przodu. Troche do frustrujące, zresztą uwazam ze potwory troche za często sie odnawiają . Przejscie z jednego konca lokacji na drugi nie jest mozliwe bez paru bijatyk.
Dzis zamierzam zdobyc trzeci artefakt ...

Komentarz: Baltazar
2002-06-23
01:09

sliva Generał

😊

Właśnie skończyłem :-)

Baltazar - > To i tak Ci nie powiem, co by nie psuć radochy innym ;-)

Komentarz: sliva
2002-06-25
12:03

dziadek Pretorianin

👍

Czytam wszystkie posty te i z forum/150 dni do tylu/Gram 5 dr.Uwazam ze biskup i bard sa obowiazkowi.Biskup tylko czary ochronne-tarcza,ostrze,mag oslona.Bard ma pot.instrumenty.Tylko gra-kobieta.Naszyjniki wytrzymalosci +czapka Puka +plaszcz+rapierek.Gra i pije wytrzymalosc,luk to tylko dodatek.Myles to kradnie i zamki.Kradnie ksiegi dla biskupa w Arnice/tylko nie u kaplana/ w Tryton i na bagnach.Aby wyszkolic biskupa warto wejsc do 1 i 2 dodatkowego labiryntu.W zamknietym pomieszczeniu-odpoczynek i czary ochronne.Nastepne zamk.ponieszczenie to samo.Na bagnach mialem 6-7poz tych czarow.Jedna uwaga przed kradzieza zapisz.Jak sie nie uda powrot do zapisu.Nie gralem jeszcze z majstrem.Dzisiaj zagram.Pozdrowienia dla Wizardrowcow.

Komentarz: dziadek
2002-07-26
12:57

zanonimizowany15156 Konsul

😍

Hej czy ktoś jeszcze gra w tę grę? Jeśli tak to proszę o podpowiedż. Jestem u rapaksów i ni cholery nie mogę znależć dziurki w ścianie, a nawet samej ściany w którą trzeba włożyć klucz co by się pokazał portal do bomby w arnice czy na ascension peak- sam juz nie wiem.

Komentarz: zanonimizowany15156
2002-07-26
13:47

Baltazar Generał

👍

Marvell --> ściana do której trzeba włożyc klucz jest w górnej częsci zamku Rapaksów. Teleport prowadzi do wiezy Mędrca w Arnice. Trudno mi opisac dokladnie gdzie,bo juz zapomniałem ale zerknij na mapke do ktorej link podaje poniżej.
Ja juz od dawna nie gram, udało mi sie szczęssliwie skonczyć.

Komentarz: Baltazar
2002-08-07
11:33

zanonimizowany25885 Junior

👎

Czytam i oczom nie wierzę. 6 lizardmenów wojowników to niby drużyna marzeń? przecieżto łora. Musisz mieć kapłana i maga na podstawowym składzie. 2 walczących wystarczy. Nawet na początku dobrze poprowadzony mag i kapłan lepiej zadająrany niż wojownik. Poza tym czemu Lizardmen? Drakon jest lepszy - jak przeciwników kupa to zionie ogniem, a specjalnie nie ustępuje jaszczurowi siłą. I po co zachwalać łotrzyka? ta postać jest do kitu. 1 bard zastąpi go w zupełności, a i swoimi instrumentami zasieje nieźle zamętu. Poza tym kto powiedziałże firebale w wizadry sądobre? to słąbe zaklęcia. Magowie i kapłani (a także i bard czy majsterkowicz) sągłównie po to aby na swoich rzucać czary ochronne, a przeciwników osłąbiać, zamrażaći itp. Dla przykładu sparaliżowanemu wrogowi wojownik zada od 1,5 do 2 razy więcej obrażeń jednym ciosem. 2 drużyny prowadziłem i w życiu bym samych wojowników nie zrobił! W różnorodności siłą. Poza tym Android RFS-81 wejdzie wszędzie! na każdy obszar (z wyjątkiem NA SKRAJU DZICZY, kiedy będzie tam już obóz rapaksów), i jest on według mnie koniecznym nabytkiem dla KAŻDEJ drużyny.
MICEK

Komentarz: zanonimizowany25885
2002-08-12
08:37

zanonimizowany25021 Junior

" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac

Komentarz: zanonimizowany25021
2002-08-12
08:38

zanonimizowany25021 Junior

😊

" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
chodziło mi o mojego męża...

Komentarz: zanonimizowany25021
2002-09-15
01:43

zanonimizowany32076 Legionista

początek tworzenia drużyny to jak dla mnie trzy podstawowe postacie:1. bard - kapitalne instrumenty toworzace z niego doskonałego czarujacego bez ograniczeń many. Np dulcimer ukojenia dający uzdrowienie wszystkich. Dzięki temu instrumentowi nie obawiasz sie żadnego przeciwnika (jest chyba w zamkniętym budynku-przejście teleportem od Umpani). Ponadto od początku walczy łukiem dając doskonałe wsparcie dalekiego zasięgu.2.majsterkowicz-w/w powody.3.łowca-dla umiejetnosci zwiadu. Od początku wymiata ponadto na dystans. Na wyzszych poziomach rozwija księgę alchemika (jak dla mnie obok kapłanskiej najlepszą). Mając te trzy postacie zapomnij o wszelkich specjalistach od czarów, którzy bez many są właściwie bezwartościowi. Ponadto prawdziwie silni przeciwnicy są na magię bardzo odporni ograniczając jej efektywność. Do tej trójcy ja osobiście dodaję jednak kapłana, dla jego czarów defensywnych zwiększających odporność na magię i regeneracji wytrzymałości przydatnej dla trójcy. Do tego dodaj dwóch wojów dla łatwej gry od początku i wymiatanie czas zacząć :). Kapłan, tarcza żywiołów alchemika (łowcy), dulcimer ukojenia barda, i bardzo szybko nie zwracasz uwagi na czarujących przeciwników.

Komentarz: zanonimizowany32076
2009-06-05
16:18

zanonimizowany603893 Legionista

Jak w tej grze kogoś zaatakować?

Komentarz: zanonimizowany603893

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl