Wizardry 8: Ascension Peak, Cosmic Circle

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Cały pobyt na osławionym Ascension Peak sprowadza się do utorowania drużynie dróg prowadzących do trzech świątyń, złożeniu w nich trzech artefaktów i tym samym otwarcia portalu wiodącego do Cosmic Circle - Ascension Peak, Cosmic Circle w Wizardry 8 - Wizardry 8 - poradnik do gry

Cały pobyt na osławionym Ascension Peak sprowadza się do utorowania drużynie dróg prowadzących do trzech świątyń, złożeniu w nich trzech artefaktów i tym samym otwarcia portalu wiodącego do Cosmic Circle. jednak aby tego dokonać, drużyna musi być juz naprawdę potężna i obznajomiona z technikami walki klasycznymi jak i magicznymi. Spotkać tu można bowiem nigdzie indziej nie występujących, trudnych przeciwników.

Barykada

Rapaxy wzniosły tutaj wysoką barykadę ze skał, której nie dość na tym, że nie da się przejść od południowej strony, to jeszcze bronią jej zawzięcie. Nawet wówczas, gdy gracz został (i nadal jest) Templarem. Jest to pierwsza z dwóch przysług, które rogate plemię zdecydowało się wyświadczyć Dark Savantowi w związku z zawartym z nim przymierzem.

Bramy

Każda z nich broni drogi do jednej z trzech świątyń. Zamknięte są na najcięższe, 8-stopniowe zamki. Jak najbardziej jednak da się je otworzyć na siłę, jeśli zdarzy się drużynie wciąż nie mieć w swoich szeregach utalentowanego włamywacza.

Pomnik

Fontanna otoczona statuetkami przedstawicieli zamieszkujących dominus głównych ras: Higardi, Trynnie i Rapaxa. To tutaj wiodą jednokierunkowe portale z poszczególnych świątyń, w których należy składać artefakty.

CM, AD, DD

Trzy świątynie, które należy odwiedzić, by otworzyć portal wiodący do Cosmic Circle. W każdej z nich drużynę wita Athleides, który pojawia się od razu, gdy ta przejdzie przez środek komnaty. Posłaniec bogów zadaje za każdym razem dwa pytania związane z niesionymi artefaktami, odpowiedzi na nie są zaś następujące:

  • Chaos Moliri - siła, którą zawiera: change oraz nowy jej herold: Savant ;
  • Astral Dominae - siła: life , ojciec tej siły oraz całego świata: Phoonzang ;
  • Destinae Dominus - siła: knowledge i lud, któremu została przekazana: Higardi .

Armia

Tu czekać będzie na gracza spora armia Rapaxów pod wodzą ich księcia oraz rzekomej córki Al-Sedexus - Al-One. Rapaxy zaatakują gracza w imię ochrony interesów Dark Savanta i ewentualna przynależność do Templars nie ma tu już żadnego znaczenia. Al-One należy zabić w pierwszej kolejności, gdyż udanie potrawi pomnażać szeregi wrogów drużyny. Ponadto wielkie usługi w tej walce oddać potrafi zaklęcie Cloud of Death, gdyż pod jego wpływem wielka ilość średnio silnych przeciwników zacznie padać jak muchy.

Amit

Dziwaczny Trynnie żadający wielkiej sumy za przejście. Jeśli mu nie zapłacić, wówczas wezwie na pomoc swojego asystenta - Pee Wee, olbrzymiego golema. Jeśli mu zapłacić, to Pee Wee przejdzie na stronę drużyny i chociaż z nią nigdzie nie pójdzie, to chętnie pomoże pobić każdego wroga, którego zauważy.

Po zaniesieniu wszystkich artefaktów do poszczególnych świątyń, należy się udać pod portal do Cosmic Circle - Dark Savant już tam będzie i to on postawi pierwszy krok . Należy podążyć za nim.

Finał całej przygody - Ascension Peak, Cosmic Circle w Wizardry 8 - Wizardry 8 - poradnik do gry

Finał całej przygody. Dark Savant okazuje się samym Phoonzangiem w przebraniu, odtrąconym ongi przez pozostałych bogów za chęć dzielenia się boską wiedzą ze śmiertelnikami. Mit prometejsko-szatański się kłania. Tak więc Bela słusznie podejrzewał, iż Savant ma jakiś szczególny powód, by się dostać do Cosmic Circle. Bogów jednak już tam nie ma, gdyż ustąpili miejsca bogom nowo przybyłym, a to, czy zostaną nimi członkowie drużyny, czy Dark Savant, zależeć będzie już tylko od ostatniego wyboru gracza. jeśli jednak dojdzie do walki z Savantem, wówczas skoncentrować się należy na nim samym - ewentualnie przywołani przez niego słudzy polegną wraz z nim.

Borys "Shuck" Zajączkowski

Podobało się?

0

Wizardry 8

15 listopada 2001

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2002-08-07
11:33

zanonimizowany25885 Junior

👎

Czytam i oczom nie wierzę. 6 lizardmenów wojowników to niby drużyna marzeń? przecieżto łora. Musisz mieć kapłana i maga na podstawowym składzie. 2 walczących wystarczy. Nawet na początku dobrze poprowadzony mag i kapłan lepiej zadająrany niż wojownik. Poza tym czemu Lizardmen? Drakon jest lepszy - jak przeciwników kupa to zionie ogniem, a specjalnie nie ustępuje jaszczurowi siłą. I po co zachwalać łotrzyka? ta postać jest do kitu. 1 bard zastąpi go w zupełności, a i swoimi instrumentami zasieje nieźle zamętu. Poza tym kto powiedziałże firebale w wizadry sądobre? to słąbe zaklęcia. Magowie i kapłani (a także i bard czy majsterkowicz) sągłównie po to aby na swoich rzucać czary ochronne, a przeciwników osłąbiać, zamrażaći itp. Dla przykładu sparaliżowanemu wrogowi wojownik zada od 1,5 do 2 razy więcej obrażeń jednym ciosem. 2 drużyny prowadziłem i w życiu bym samych wojowników nie zrobił! W różnorodności siłą. Poza tym Android RFS-81 wejdzie wszędzie! na każdy obszar (z wyjątkiem NA SKRAJU DZICZY, kiedy będzie tam już obóz rapaksów), i jest on według mnie koniecznym nabytkiem dla KAŻDEJ drużyny.
MICEK

Komentarz: zanonimizowany25885
2002-08-12
08:37

zanonimizowany25021 Junior

" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac

Komentarz: zanonimizowany25021
2002-08-12
08:38

zanonimizowany25021 Junior

😊

" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
chodziło mi o mojego męża...

Komentarz: zanonimizowany25021
2002-09-15
01:43

zanonimizowany32076 Legionista

początek tworzenia drużyny to jak dla mnie trzy podstawowe postacie:1. bard - kapitalne instrumenty toworzace z niego doskonałego czarujacego bez ograniczeń many. Np dulcimer ukojenia dający uzdrowienie wszystkich. Dzięki temu instrumentowi nie obawiasz sie żadnego przeciwnika (jest chyba w zamkniętym budynku-przejście teleportem od Umpani). Ponadto od początku walczy łukiem dając doskonałe wsparcie dalekiego zasięgu.2.majsterkowicz-w/w powody.3.łowca-dla umiejetnosci zwiadu. Od początku wymiata ponadto na dystans. Na wyzszych poziomach rozwija księgę alchemika (jak dla mnie obok kapłanskiej najlepszą). Mając te trzy postacie zapomnij o wszelkich specjalistach od czarów, którzy bez many są właściwie bezwartościowi. Ponadto prawdziwie silni przeciwnicy są na magię bardzo odporni ograniczając jej efektywność. Do tej trójcy ja osobiście dodaję jednak kapłana, dla jego czarów defensywnych zwiększających odporność na magię i regeneracji wytrzymałości przydatnej dla trójcy. Do tego dodaj dwóch wojów dla łatwej gry od początku i wymiatanie czas zacząć :). Kapłan, tarcza żywiołów alchemika (łowcy), dulcimer ukojenia barda, i bardzo szybko nie zwracasz uwagi na czarujących przeciwników.

Komentarz: zanonimizowany32076
2009-06-05
16:18

zanonimizowany603893 Legionista

Jak w tej grze kogoś zaatakować?

Komentarz: zanonimizowany603893

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl