Wizardry 8: Upper Rapax Castle
Aktualizacja:

Wiedzie stąd jedyna droga do wieży Dark Savanta w Arnice - ukryty w apartamentach króla portal. Tym samym zwiedzenie tego poziomu jest konieczne dla rozbrojenia bomby. Poziom zaś jest trudny w nawigacji z tego prostego powodu, iż automatyczna mapa nawala, choć i bez tego jest mało czytelna.
Sejf
Otwiera go Contable's Key, a znajdują się w nim trzy kwity ze skarbca na odbiór różnego rynsztunku.
Postument
Wejście na niego podnosi spod podłogi, w korytarzu obok, kratę, która kryje Portcullis Key.
Zoo
Tędy wiedzie droga na górę do królewskiego zoo na dachu zamku.
Wajcha
Otwiera wszystkie klatki ze zwierzętami.
Szopa
Klucz do niej (Zoo Shed Key) posiada Swallower z klatki obok. Posiada go oczywiście w brzuchu.
Na przeciwko Pokoiku księcia znajdują się drzwi zamknięte na Portcullis Key. Za nimi zaś, na końcu korytarza, umiejscowiona jest dźwignia podnosząca kratę na niższym poziomie.
Pokoik
Niegdysiejsze miejsce zabaw małego księcia. Statuę z dzidą należy nakręcić kluczykiem na jej plecach, a następnie popchnąć od przodu. Ruch posągu spowoduje odsunięcie się łóżka i odsłoni przejście do tajnej Komnaty wojennej. W niej to na stole spoczywa King Apartment's Key.
Kwit
W schowku przy łazience leży przy martwym Rapaxie kwit na Queen's Key.
Sypialnia
Przylegają do niej dwa niewielkie pomieszczenia. Drzwi do jednego z nich otwiera Queen's Key, tam zaś znajduje się w skrzyni Ornate Metal Rod. Pręt zamontowany do ramy w drugim pomieszczeniu otworzy portal wiodący do podziemnej części świątyni w Arnice.
Portal
Wiedzie wprost do wnętrza wieży Dark Savanta w Arnice, a wejście do niego otwiera King Apartment's Key, gdy znaleźć niewielką dziurkę na klucz w ścianie.
Skarbiec
Tutaj można realizować (wrzucając do metalowej rury) znajdywane w zamku kwity, a wśród nich również ten królowej, wystawiony na Queen's Key.
- Wizardry 8 - poradnik do gry
- Wizardry 8: Poradnik do gry
- Wizardry 8: Kompletowanie drużyny
- Wizardry 8: Szkic historyczno - etnograficzny
- Wizardry 8: Uwag kilka o toczeniu bojów ciężkich
- Wizardry 8: Gdy komuś nijak nie udaje się przeżyć
- Wizardry 8: Wielka Przygoda
- Wizardry 8: Zbroje i oręż wykonywane na zamówienie
- Wizardry 8: Bonusowe labirynty
- Wizardry 8: Lower Monastery
- Wizardry 8: Upper Monastery
- Wizardry 8: Arnika Road
- Wizardry 8: Arnika-Trynton Road
- Wizardry 8: Arnika
- Wizardry 8: Trynton
- Wizardry 8: Trynton Upper Branches
- Wizardry 8: Rattkin Tree
- Wizardry 8: Swamp
- Wizardry 8: Marten's Bluff
- Wizardry 8: Lower Marten's Bluff
- Wizardry 8: Mine Tunnels
- Wizardry 8: Northern Wilderness
- Wizardry 8: Umpani Base Camp
- Wizardry 8: Mt Gigas Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Upper Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Water Caves
- Wizardry 8: Mt Gigas Peak
- Wizardry 8: Mountain Wilderness
- Wizardry 8: Rapax Rift
- Wizardry 8: Rapax Courtyard
- Wizardry 8: Rapax Castle Main Level
- Wizardry 8: Rapax Castle Cellar
- Wizardry 8: Upper Rapax Castle
- Wizardry 8: Savant Tower, South East Wilderness
- Wizardry 8: Wilderness Clearing
- Wizardry 8: Bayjin
- Wizardry 8: Bayjin Shalows, Sea Caves
- Wizardry 8: Ascension Peak, Cosmic Circle
- Wizardry 8: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Baltazar Generał
sliva --> mozesz mi popsuc zabawe, bo robocika nie mam w druzynie i wracał po niego racze nie będe, za daleko jestem i juz mi sie nie opłaca.
Za to chetnie sie dowiem gdzie nie wchodzi.
Mam podobnie . czasem pogram godzine , stocze pare walk i nie rusze sie do przodu. Troche do frustrujące, zresztą uwazam ze potwory troche za często sie odnawiają . Przejscie z jednego konca lokacji na drugi nie jest mozliwe bez paru bijatyk.
Dzis zamierzam zdobyc trzeci artefakt ...
sliva Generał
Właśnie skończyłem :-)
Baltazar - > To i tak Ci nie powiem, co by nie psuć radochy innym ;-)
dziadek Pretorianin
Czytam wszystkie posty te i z forum/150 dni do tylu/Gram 5 dr.Uwazam ze biskup i bard sa obowiazkowi.Biskup tylko czary ochronne-tarcza,ostrze,mag oslona.Bard ma pot.instrumenty.Tylko gra-kobieta.Naszyjniki wytrzymalosci +czapka Puka +plaszcz+rapierek.Gra i pije wytrzymalosc,luk to tylko dodatek.Myles to kradnie i zamki.Kradnie ksiegi dla biskupa w Arnice/tylko nie u kaplana/ w Tryton i na bagnach.Aby wyszkolic biskupa warto wejsc do 1 i 2 dodatkowego labiryntu.W zamknietym pomieszczeniu-odpoczynek i czary ochronne.Nastepne zamk.ponieszczenie to samo.Na bagnach mialem 6-7poz tych czarow.Jedna uwaga przed kradzieza zapisz.Jak sie nie uda powrot do zapisu.Nie gralem jeszcze z majstrem.Dzisiaj zagram.Pozdrowienia dla Wizardrowcow.
zanonimizowany15156 Konsul
Hej czy ktoś jeszcze gra w tę grę? Jeśli tak to proszę o podpowiedż. Jestem u rapaksów i ni cholery nie mogę znależć dziurki w ścianie, a nawet samej ściany w którą trzeba włożyć klucz co by się pokazał portal do bomby w arnice czy na ascension peak- sam juz nie wiem.
Baltazar Generał
Marvell --> ściana do której trzeba włożyc klucz jest w górnej częsci zamku Rapaksów. Teleport prowadzi do wiezy Mędrca w Arnice. Trudno mi opisac dokladnie gdzie,bo juz zapomniałem ale zerknij na mapke do ktorej link podaje poniżej.
Ja juz od dawna nie gram, udało mi sie szczęssliwie skonczyć.
zanonimizowany25885 Junior
Czytam i oczom nie wierzę. 6 lizardmenów wojowników to niby drużyna marzeń? przecieżto łora. Musisz mieć kapłana i maga na podstawowym składzie. 2 walczących wystarczy. Nawet na początku dobrze poprowadzony mag i kapłan lepiej zadająrany niż wojownik. Poza tym czemu Lizardmen? Drakon jest lepszy - jak przeciwników kupa to zionie ogniem, a specjalnie nie ustępuje jaszczurowi siłą. I po co zachwalać łotrzyka? ta postać jest do kitu. 1 bard zastąpi go w zupełności, a i swoimi instrumentami zasieje nieźle zamętu. Poza tym kto powiedziałże firebale w wizadry sądobre? to słąbe zaklęcia. Magowie i kapłani (a także i bard czy majsterkowicz) sągłównie po to aby na swoich rzucać czary ochronne, a przeciwników osłąbiać, zamrażaći itp. Dla przykładu sparaliżowanemu wrogowi wojownik zada od 1,5 do 2 razy więcej obrażeń jednym ciosem. 2 drużyny prowadziłem i w życiu bym samych wojowników nie zrobił! W różnorodności siłą. Poza tym Android RFS-81 wejdzie wszędzie! na każdy obszar (z wyjątkiem NA SKRAJU DZICZY, kiedy będzie tam już obóz rapaksów), i jest on według mnie koniecznym nabytkiem dla KAŻDEJ drużyny.
MICEK
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
zanonimizowany25021 Junior
" sliva [Mook] - O ile mi wiadomo, to bez patcha gry się nie da skończyć, więc... raczej go zainstaluj. "
mój przeszedł bez patcha, natamiast ja mam straszne problemy, szaman nie reaguje na nic i chyba jednak bede musiala go zainstalowac
chodziło mi o mojego męża...
zanonimizowany32076 Legionista
początek tworzenia drużyny to jak dla mnie trzy podstawowe postacie:1. bard - kapitalne instrumenty toworzace z niego doskonałego czarujacego bez ograniczeń many. Np dulcimer ukojenia dający uzdrowienie wszystkich. Dzięki temu instrumentowi nie obawiasz sie żadnego przeciwnika (jest chyba w zamkniętym budynku-przejście teleportem od Umpani). Ponadto od początku walczy łukiem dając doskonałe wsparcie dalekiego zasięgu.2.majsterkowicz-w/w powody.3.łowca-dla umiejetnosci zwiadu. Od początku wymiata ponadto na dystans. Na wyzszych poziomach rozwija księgę alchemika (jak dla mnie obok kapłanskiej najlepszą). Mając te trzy postacie zapomnij o wszelkich specjalistach od czarów, którzy bez many są właściwie bezwartościowi. Ponadto prawdziwie silni przeciwnicy są na magię bardzo odporni ograniczając jej efektywność. Do tej trójcy ja osobiście dodaję jednak kapłana, dla jego czarów defensywnych zwiększających odporność na magię i regeneracji wytrzymałości przydatnej dla trójcy. Do tego dodaj dwóch wojów dla łatwej gry od początku i wymiatanie czas zacząć :). Kapłan, tarcza żywiołów alchemika (łowcy), dulcimer ukojenia barda, i bardzo szybko nie zwracasz uwagi na czarujących przeciwników.
zanonimizowany603893 Legionista
Jak w tej grze kogoś zaatakować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
