
Data wydania: 29 lipca 1991
Trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG, wykreowanej przez Jona Van Caneghema i jego studio New World Computing. W grze Might and Magic III: Isles of Terra nikczemny Sheltem, którego ścigaliśmy w poprzednich częściach cyklu, dostaje się w końcu do świata Terra, gdzie pierwotnie sprawował swoje rządy. Jego śladem podąża zaś niestrudzony Corak, spotykając na swej drodze zupełnie nową drużynę śmiałków, pochodzących z ojczyzny Sheltema.
Gracze
Might and Magic III: Isles of Terra to trzecia gra z serii RPG wykreowanej przez Jona Van Caneghema i New World Computing. Jest to zarazem kolejna odsłona sagi Sheltema i Coraka, których losy mogliśmy śledzić w dwóch poprzednich częściach gry.
Nikczemny Sheltem, którego ścigaliśmy w pierwszej i drugiej części serii, dostał się w końcu do świata Terra, gdzie pierwotnie sprawował rządy. Natomiast Corak, niestrudzenie podążający jego śladem, spotyka podczas wędrówki zupełnie nową drużynę śmiałków pochodzących z ojczyzny Sheltema. W ten właśnie sposób Sir Caneghem, Crag Hack, Maximus, Resurrectra, Dark Shade, Kastore, Robert The Wise oraz Tolberti zostają uwikłani w trwający od dawna konflikt pomiędzy dwoma Strażnikami. Podróżując po wyspach Terry, nasi bohaterowie odkrywają intrygujące fakty z przeszłości planety oraz prawdziwe przyczyny wzajemnej niechęci Sheltema i Coraka.
W Might and Magic III: Isles of Terra, w odróżnieniu od części poprzednich, kierujemy drużyną złożoną ze z góry zdefiniowanych śmiałków. W dole ekranu pojawiły się powszechnie stosowane w późniejszych produkcjach RPG portrety bohaterów, umożliwiające łatwiejszy dostęp do ich cech, ekwipunku, czarów itp. Postacie zbliżających się wrogów są teraz widoczne z daleka, co pozwala łatwiej uniknąć bezpośredniego starcia lub lepiej zaplanować potyczkę pod względem taktycznym. Ważną innowacją w trzeciej części gry jest wprowadzenie możliwości zapisu w każdym momencie, podczas gdy w poprzednich częściach mogliśmy to robić jedynie w trakcie pobytu w mieście.
Dzięki postępowi jaki dokonał się w rozwoju domowych komputerów Might and Magic III może pochwalić się znacznie lepszą oprawą, niż swoje poprzedniczki. W tej części gry po raz pierwszy wykorzystano bardziej kolorową i szczegółową grafikę VGA, co wpłynęło na większą przejrzystość interfejsu oraz ukazanego w trzech wymiarach świata gry. Dzięki obsłudze nowoczesnych kart dźwiękowych możemy usłyszeć znakomite efekty, muzykę w tle, a nawet digitalizowaną mowę. Wprowadzono też niedostępną w poprzednich częściach obsługę przy pomocy myszy, co przełożyło się na komfort sterowania i wyjątkową grywalność.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: New World Computing
Wydawca: New World Computing
Ograniczenia wiekowe: 12+



23GRY
Cykl gier cRPG w realiach fantasy. Seria wykreowana została przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft, a w jej rozwój zaangażowane są takie studia jak Limbic Entertainment, Capybara Games oraz Black Hole Entertainment.
Średnie Oceny:
Średnia z 54 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.