Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Might and Magic Kroniki: Antologia (PC)
OkładkaMight and Magic Kroniki: Antologia (PC)

Might and Magic Kroniki: Antologia PC

Pakiet sześciu gier należących do niezwykle popularnej serii fantasy studia New World Computing.

RPG | fantasy | pakiet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Might and Magic Kroniki: Antologia Premiera PC

22września2006

pudełko PL

22września2006

producent: New World Computing wydawca: Ubisoft wydawca PL: Cenega S.A.

Polskie napisyPolskie napisyAngielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Might and Magic Kroniki: Antologia to wydany na komputerach PC pakiet sześciu gier należących do niezwykle popularnej serii fantasy Might and Magic, zapoczątkowanej w roku 1986 przez amerykańskie studio New World Computing. Przygotowany we współpracy z firmą 3DO Company zestaw, wbrew nieco mylącemu tytułowi, nie ma jednak ambicji bycia kompletną antologią cyklu. Ze względu na jej długą historię oraz fakt, że pierwsze odsłony serii dość wyraźnie odbiegają pod względem technicznym od produkcji wydanych w ostatnich latach, w skład pakietu weszły wyłącznie gry wydane w latach 1998-2002 i wciąż prezentujące się w miarę atrakcyjnie na współczesnych pecetach.

W zestawie Might and Magic Kroniki: Antologia znajdziemy cztery odsłony główne popularnego cyklu, tzn. Might and Magic VI: Mandate of Heaven (1998), Might and Magic VII: For Blood and Honor (1999), Might and Magic VIII: Day of the Destroyer (2000) i Might and Magic IX: Writ of Fate (2002). Całości dopełniają dwie produkcje poboczne, czyli zrealizowany w formie trzecioosobowej gry akcji Crusaders of Might and Magic (1999) oraz przeznaczony do wieloosobowej zabawy w sieci Legends of Might and Magic (2001). Pierwsza i ostatnia z wymienionych gier dostępne są wyłącznie w angielskiej wersji językowej, pozostałe cztery mają napisy w języku polskim.

Fabuła

W porównaniu do pięciu klasycznych części cyklu Might and Magic, późniejsze produkcje z serii opowiadają zupełnie nowe historie, niepowiązane w żaden sposób z fabułą poprzedniczek, za to przeplatające się z wydarzeniami znanymi z bliźniaczej serii strategicznej Heroes of Might and Magic. W każdej z wymienionych gier odwiedzamy nieco inne rejony (kontynenty) tego samego świata, kontrolując drużynę zróżnicowanych bohaterów, walcząc z przeciwnikami i wypełniając zadania powiązane z wątkiem głównym oraz licznymi wątkami pobocznymi. Odmienna pod względem gatunkowym Crusaders of Might and Magic skupia się na postaci wojownika imieniem Drake, szukającego zemsty za masakrę dokonaną przed laty w jego rodzinnej wiosce. Ostatnia ze wspomnianych produkcji, tzn. Legends of Might and Magic, ze względu na swój stricte sieciowy charakter praktycznie pozbawiona jest zwartej warstwy fabularnej.

Mechanika

Pod względem mechaniki poszczególne odsłony główne serii Might and Magic stanowią kontynuację rozwiązań znanych z klasycznych części cyklu. Mamy więc do czynienia z rasowymi produkcjami RPG ze wszystkimi cechami charakterystycznymi tego gatunku, takimi jak mnogość głównych i pobocznych zadań fabularnych, rozbudowany system rozwoju postaci czy tocząca się w systemie turowym walka z przeciwnikami. Twórcy wprowadzili jednak do rozgrywki kilka nieobecnych wcześniej nowości, np. odejście od pokrytych siatką map na rzecz swobodnego poruszania się, czy też możliwość rozgrywania starć w czasie rzeczywistym. Na tle głównych odsłon serii wyraźnie wyróżniają się dwie zawarte w zestawie produkcje poboczne, czyli Crusaders of Might and Magic oraz Legends of Might and Magic, będące trzecioosobowymi grami akcji, kładącymi nacisk na dynamiczny system walki oparty na broni białej oraz magii.

Tryby gry

Ze względy na specyfikę gatunku oraz całej serii, większość gier z wydanego na pecetach zestawu Might and Magic Kroniki: Antologia to produkcje przeznaczone wyłącznie do zabawy dla jednego gracza. Wyjątek stanowi tu ukierunkowana na wieloosobową rozgrywkę w sieci gra Legends of Might and Magic, w której bohaterowie różnych klas walczą ze sobą w szeregu znanych z uniwersum cyklu lokacji, w czterech trybach: Miecz w Kamieniu, Uratuj Księżniczkę, Ucieczka Warlorda oraz Zabij Smoka.

Kwestie techniczne

Pod względem technicznym, gry Might and Magic VI-VIII wykorzystują tę samą – nieznacznie tylko modyfikowaną – technologię, stanowiącą kompilację dwóch silników graficznych: Labyrinth oraz Horizon. Z tego też względu, na tle większości współczesnych produkcji prezentują się one raczej ubogo. Podobne wrażenie sprawiają produkcje poboczne: Crusaders of Might and Magic oraz Legends of Might and Magic, które pomimo nieco innej mechaniki i znacznie większej dynamiki zabawy, oferują dosyć skromny system poruszania się oraz walki. Najmocniejszą pozycję z opisywanego zestawu stanowi z całą pewnością wydana w roku 2002 gra Might and Magic IX: Writ of Fate, która dzięki zupełnie nowemu, zaawansowanemu silnikowi LithTech 2.5 prezentuje się najlepiej z wszystkich dotychczasowych części sagi.

Ostatnia modyfikacja 14 lutego 2017

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Wymagania wiekowe Might and Magic Kroniki: Antologia: 12+