Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Ruiny (Ruins) - Lokacje Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Ruiny / Ruins

Ruiny to pierwsza lokacja do której dostęp otrzyma gracz. Jest to także najprostsza z lokacji w grze - wrogowie, nie licząc jednego nakładającego stres, są tu stosunkowo niegroźni, gdyż skupiają się praktycznie wyłącznie na zadawaniu obrażeń fizycznych. W ruinach walczyć będziesz z dwójką bossów: Necromancer i Prophet.

Dobór drużyny

Na misję do ruin warto wybrać:

  1. Krzyżowca (Crusader) bądź dwójkę Krzyżowców - zadają oni zwiększone obrażenia wrogom typu Plugawy (Unholy), a wszyscy przeciwnicy napotykani w tej lokacji są właśnie tego typu.
  2. Awanturniczki (Hellion) - jej ataki, szczególnie gdy ustawiona jest na 1 pozycji, potrafią dosięgnąć każdy szereg wroga. Dodatkowym atutem jest fakt, iż polega ona na brutalnych obrażeniach, a wrogowie w ruinach nie mają wysokiej ochrony.
  3. Kapłanka (Vestal) - podobnie jak wyżej, jedna z jej zdolności zadaje zwiększone obrażenia przeciwnikom obecnym w ruinach.
  4. Badaczkę Zarazy (Plague Doctor) - przeciwnicy posiadają znikomą (bądź zerową) odporność na zarazę, przez co jest ona ekstremalnie skuteczna w walce z tutejszymi wrogami. Dodatkowo, jedyne efekty które nakładają (czyli krwawienie) nie stanowią dla niej żadnego problemu.
  5. Hiena Cmentarna (Grave Digger) - olbrzymia szybkość pozwala tej postaci rozprawić się z największym zagrożeniem w tej lokacji, czyli z Bone Courtier'em, który zadaje obrażenia od stresu.
  6. Wstręt (Abomination) - po transformacji może bez problemu dosięgnąć 3 linii wroga, gdzie często umieszczeni są najgroźniejsi wrogowie (w tym Bone Courier)
  7. Okultysta (Occultist) / Łowca Nagród (Bounty Hunter) - zdolność wyciągnięcia wroga z tylnego szeregu uniemożliwi stosowanie zdolności zwiększających stres, znacznie ułatwiając walkę.

Bohaterowie, których kompletnie nie warto tutaj brać to:

  1. Łowczy (Hound Master) - jego obrażenia skupiają się w głównej mierze wokół krwawienia, na które wrogowie tutaj obecni są niewrażliwi.
  2. Arlekin (Jester) - większość walk kończy się tutaj po 2-3 rundach, przez co efekty nakładane przez jego pieśni nie dadzą realnej przewagi (a poziom stresu da się tutaj kontrolować bez pomocy postaci mogącej go obniżyć). Dwa z jego ataków nakładają krwawienie, na które wrogowie są niewrażliwi.

Dobór prowiantu

Rodzaj

Krótka misja

Średnia misja

Długa misja

Jedzenie

12

16-18

18-24

Pochodnie

8-9

14-16

16-18

Kościane Klucze

1

2

3-4

Łopaty

1-2

2

2-3

Woda Święcona

2

3

4

Bandaże

1

2

2-3

Serum

0

0

0

Zioła Lecznicze

1

1-2

2-3

Najważniejszym typem prowiantu jest tutaj Wodą Święcona, która przydaje się do bardzo dużej ilości Curio. Warto też wziąć ze sobą kilka bandaży, na wypadek krwawienia - nie ma za to sensu brać serum, gdyż nikt tutaj nie może cię zatruć, a Curio nie wymagają tego przedmiotu.

Przeciwnicy na których warto uważać

W ruinach trzeba uważać na kilku wrogów:

  1. Bone Courtier - ten kościany dziwak ze sztyletem i gobelinem to największa zmora ruin. Posiada bardzo dużą szybkość, przez co prawie zawsze rusza się jako pierwszy, a jego atak podbija stres bohatera o 15 punktów. Warto albo szybko go ubić, albo wyciągnąć na 1 lub 2 miejsce szeregu, gdzie nie będzie w stanie korzystać ze swojej zdolności do zwiększania stresu, a tylko z nędznego dźgnięcia sztyletem.
  2. Bone Arbalist - największym zagrożeniem ze strony tego wroga jest jego atak, Quarrel, który posiada bardzo dużą szansę na trafienie krytyczne, przez co może wyciągnąć nawet 1/3 punktów zdrowia bohatera. Jeśli w walce nie pojawił się Bone Courtier, należy skupić uwagę właśnie na nim.
  3. Gargoyle - Gargulce nie zadają wyjątkowo dużych obrażeń, jednak posiadają upierdliwe zdolności, które mogą ogłuszyć jedną z twoich postaci, bądź wybić dwójkę o dwie pozycje do tyłu. Posiadają bardzo mało punktów zdrowia, lecz są bardzo szybkie i mają ogromny współczynnik ochrony i odporności na krwawienie - najlepszą metodą jest wykorzystanie przeciwko nim zarazy Badaczki Zarazy.

Wrogowie, których spotkać można w każdej lokacji, a których trzeba wyeliminować, bądź unieszkodliwić jak najszybciej:

  1. Cultist Acolyte - wróg bardzo zbliżony do Bone Courtiera z ruin. Zadaje on niewielkie obrażenia, jednak nakłada sporo stresu i jest bardzo szybki. Należy go ubić jak najszybciej, bądź wyciągnąć na 1 lub 2 linię szeregu, gdzie staje się bezużyteczny.
  2. Brigand Fusilier - wróg charakteryzujący się dużą szybkością i możliwością zaatakowania całej twojej drużyny, jeśli znajduje się na 2, 3 czy 4 pozycji. Jeśli nie ma na polu walki postaci nakładających stres, należy jak najszybciej go zlikwidować, bądź wyciągnąć na 1 miejsce.
  3. Madman - bezapelacyjnie twój wróg i cel numer jeden. Posiada znikomą ilość punktów zdrowia, jednak nadrabia to unikami, szybkością i przede wszystkim dwóm atakom możliwym do zastosowania z każdej pozycji. Oba z nich zwiększają stres twoich bohaterów, a Doomsay może namierzyć całą drużynę na raz. Trzeba go zlikwidować jak najszybciej.
  4. Ghoul - podobny do powyższego wroga. Jest w stanie zestresować bohaterów gracza, a także nałożyć ogłuszenie czy zarazić chorobą. Posiada wysoki współczynnik ochrony, dlatego najlepszą metodą jest ogłuszenie go i nałożenie krwawienia i/lub zarazy, bądź zmniejszenie ochrony (np. oznaczeniem Łowczego).