Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka w Darkest Dungeon | Podziemia Darkest Dungeon poradnik, solucja

Walka

Walka bywa wyjątkowo irytująca. Szczególnie na początku gry - Walka w Darkest Dungeon | Podziemia - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Walka bywa wyjątkowo irytująca. Szczególnie na początku gry

Starcia z rozmaitymi przeciwnikami są chlebem powszednim wszystkich poszukiwaczy przygód. Każda misja jaką wybierzesz i wszystkie lokacje, które odwiedzisz, będą okupowane przez liczne zastępy oponentów gotowych w mgnieniu oka pozbawić Twoich herosów życia. Aby przetrwać te śmiertelne starcia, musisz nauczyć się podstaw dotyczących walki w Darkest Dungeon, które, szczęśliwie, nie są zbyt skomplikowane. Przynajmniej na wierzchu.

Kolejność wykonywania akcji

Walka rozpoczyna się w momencie, gdy natrafisz na dowolnego przeciwnika. Twoja drużyna przechodzi w tryb bitewny i staje naprzeciw zespołu oponenta, który znajduje się zawsze po prawej stronie ekranu. Kolejność wykonywanych akcji zależy od parametru szybkości każdej z postaci - im wyższy parametr, tym szybszy ruch w danej rundzie. Do parametru szybkości losowana jest liczba od 1 do 8, a następnie do niego dodawana - to ostatecznie określa, kto pierwszy się ruszy. Szybkość liczona jest co każdy ruch postaci, a nie na początku rundy - wpływ na kolejność mają więc cały czas efekty na postaciach, jak i losowanie szybkości (rzut 1-8 opisany wyżej).

Na kolejność wykonywania ruchów ma także wpływ zaskoczenie. Jeśli gracz zaskoczy przeciwnika, zawsze otrzymuje pierwszeństwo ruchu - jeśli wróg zaskoczy z kolei gracza, nie oznacza to, iż będzie on miał zawsze pierwszeństwo, a wrogie jednostki po prostu otrzymują kilka dodatkowych punktów do szybkości podczas 1 tury.

Przebieg walki

Maksymalna ilość postaci po jednej stronie wynosi 4 i zawsze są ustawiani tak, by przód był zapełniony. Oznacz to, że jeśli bohater lub przeciwnik z pierwszego miejsca zginie, to wszystkie pozostały postaci przesuwają się o jedno miejsce do przodu. Jest to bardzo istotne podczas walki, ponieważ eliminacja oponentów walczących z przodu może przesunąć na front jednostki dystansowe, blokując ich główne ataki i umożliwiając Twoim wojownikom dostęp do nich.

Ważnym mechanizmem jest powstawanie zwłok - po zabiciu większości wrogich jednostek na ich miejscu pozostaną zwłoki, posiadające ułamek ich pierwotnych punktów zdrowia. Zwłoki tracą co turę część zdrowia, a gdy zostaną "zabite", znikają z pola walki - póki na nim leżą, blokują dane pole, jak normalna jednostka. Zwłoki nie powstaną, gdy wróg zginie od trafienia krytycznego, bądź na skutek krwawienia / zatrucia.

Podczas tury jednego z Twoich bohaterów możesz zazwyczaj wykonać jedną z trzech dostępnych akcji - atak, zmiana pozycji, bądź oddanie tury. Atak oznacza wykorzystanie dowolnej umiejętności postaci, zmiana pozycji pozwala bohaterowi na przemieszczenie się na inne miejsce w szeregu, a oddanie tury powoduje brak podjęcia jakiekolwiek akcji i otrzymanie kilku punktów stresu. Postać może też skorzystać z przedmiotu w ekwipunku - nie traci jednak po tym swojej tury i może nadal wykonać akcję.

Warto również wspomnieć, że tury gracza i przeciwników mieszają się miedzy sobą, dzięki czemu nie dochodzi stale do sytuacji, w której wyłącznie jedna grupa atakuje co turę, a druga nie ma szansy odpowiedzieć na ich ciosy.

Walka dobiega końca w momencie, gdy wszystkie postaci po jednej stronie pola walki polegną lub wtedy, gdy gracz zarządzi odwrót i uda mu się pomyślnie wyjść z trybu walki.