Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Efekty statusu w Darkest Dungeon | Mechaniki gry Darkest Dungeon poradnik, solucja

Efekty statusu

Niektóre efekty statusu mogą obniżyć statystyki postaci - Efekty statusu w Darkest Dungeon | Mechaniki gry - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Niektóre efekty statusu mogą obniżyć statystyki postaci

Podziemia to niebezpieczne i nie zbyt czyste miejsca. Bohaterowie zwiedzający podobne lokacje mogą złapać różne niefortunne przypadłości, zarazy lub nabawić się poważnych uszczerbków na ciele. Wszystkie negatywne (oraz pozytywne) dolegliwości, które złapać mogą Twoi bohaterowie, nazywane są efektami statusu i zaliczają się do nich m.in. Przypadłości (Afflictions), Heroiczne bonusy oraz czasowe efekty, jak np. krwawienie lub zarazy. Większość efektów statusu znika sama po krótkim okresie czasu lub po użyciu odpowiednich przedmiotów czy odpoczynku w mieście.

Oto lista znajdujących się obecnie w grze efektów statusu:

  • Afflictions (Przypadłości) - negatywne efekty statusu nakładane na bohaterów, gdy ich stres osiągnie maksymalny poziom. Zmieniają ich zachowanie podczas walki i przemierzania podziemi. Można je wyleczyć wysyłać dotknięte postaci na odpoczynek i obniżając tym ich stres do zera
  • Bleed - efekt krwawienia zazwyczaj nałożony przez specjalne ataki przeciwników. Zadaje on obrażenia na początku każdej tury dotkniętego bohatera przez pewną ilość rund. Efekt znika po pewnym czasie lub po użyciu Bandages
  • Blight - kolejny negatywny efekt statusu zadający obrażenia na początku tury zainfekowanej postaci. Siła otrzymanych obrażeń jest równa sile efektu Blight. Efekt znika po określonej liczbie tur lub po użyciu Antidote
  • Death Blow - efekt nakładany na postaci, gdy ich poziom życia spadnie do 0. Każdy kolejny utracony punkt zdrowia z dowolnego źródła ma szansę spowodować permanentny zgon postaci. Dodatkowo, część statystyk jest mocno zaniżona
  • Debuff - negatywny efekt, który obniża statystki dotkniętej postaci. Współczynniki, które mogą być dotknięte przez ten efekt to: ACC, CRIT, DMG oraz DOD
  • Disease - jest to efekt otrzymywany zazwyczaj przez kontakt z różnorakimi obiektami w podziemiach. Obniża on statystyki dotkniętego celu
  • Heroic Bonuses (Heroiczne bonusy) - pozytywne efekty statusu otrzymywane sporadycznie po osiągnięciu maksymalnego poziomu stresu. Objawiają się one zazwyczaj jako wzmocnienia poszczególnych statystyk lub zwiększone odporności na inne statusy
  • Mark - negatywny efekt utrzymujący się przez określoną ilość tur i zazwyczaj nakładany przez umiejętności przeciwników. Oznaczona postać może otrzymać negatywne efekty i/lub dodatkowe obrażenia
  • Stun - nieprzyjemny negatywny efekt, który powoduje pominięcie następnej tury dotkniętego celu