Darkest Dungeon: Porady na start - Lokacja Darkest Dungeon
Aktualizacja:
Porady na start

Lokacja Darkest Dungeon (Najmroczniejszy Loch) dostępna jest na dobrą sprawę od samego początku rozgrywki, jednak rozpoczęcie pierwszej misji w jej obrębie na tym etapie to misja samobójcza - twoja drużyna zostanie rozniesiona podczas pierwszej walki. By być w ogóle w stanie ukończyć kilka zadań składających się na tą "minikampanię", trzeba posiadać postaci rozwinięte do maksimum, z odpowiednimi błyskotkami (Trinket).
W tej lokacji następuje gigantyczny wzrost poziomu trudności. Większość wrogów będzie zadawać wysokie obrażenia, którym towarzyszyć niejednokrotnie będzie dodatkowy stres, a także zatrucie i/lub krwawienie (te dwa ostatnie potrafią wyciągnąć nawet 6 punktów zdrowia na rundę). Nieodpowiednio przygotowana postać może po prostu paść od jednego ataku - wrogowie często wyprowadzają ciosy z trafieniem krytycznym, które potrafią zadać blisko 30 punktów obrażeń.
Oprócz tego, lokacja różni się jeszcze pod kilkoma innymi względami. Są to:
1. Twoja drużyna nie będzie w stanie tak łatwo uciec z misji, jeśli coś pójdzie nie tak - nie licząc misji ostatniej, z której uciec nie da się wcale, każda ucieczka w obrębie Najmroczniejszego Lochu okupowana jest śmiercią jednej osoby z drużyny, która "zostaje w tyle, by dać szansę uciec innym".
2. Bohaterowie mogą brać udział w misjach w Najmroczniejszym Lochu jedynie raz - po tym jak wrócą z misji będą mieć dosłownie "dość" i nie będziesz w stanie wysłać ich ponownie do tej lokacji. Bohaterowie których nie da się ponownie wysłać oznaczeni są za pomocą specjalnej pochodni, która znajduje się tuż obok ich portretu.
3. Bohaterowie, których nie możesz wysłać ponownie na misje nie zajmują miejsca. Oznacza to, że będziesz w stanie rekrutować nowych, świeżych awanturników, gdy tylko tamci wrócą z misji. Nie oznacza to, że "weterani" Najmroczniejszego Lochu przepadają - możesz ich wykorzystywać do każdej innej misji.
4. Mapa w każdej z czterech misji jest zawsze taka sama - w przeciwieństwie do "normalnych" misji, tutaj mapa nie jest generowana losowo. W kolejnych rozdziałach opisujących sposób przejścia misji pojawią się również mapy, które ułatwią nawigację.
5. Nie napotkasz tu typowych przeszkód znanych z innych lokacji, takich jak pułapki, blokady, czy nocne zasadzki, pojawiające się po odpoczynku. Można spać spokojnie i wykorzystać cenne punkty odpoczynku na ważniejsze rzeczy.
6. Nie ma sensu brać ze sobą na misje łopat i kluczy - w Najmroczniejszym Lochu nie ma Curio, przez co nie będziesz w stanie ich na niczym użyć. Warto wykorzystać dostępne miejsce na zaopatrzenie się w inne elementy prowiantu.
7. Podczas czterech misji w Najmroczniejszym Lochu nie będziesz zdobywał przedmiotów za pokonanych wrogów (a także z Curio, których tu brak). Wykorzystaj wolne miejsce do maksimum, wykupując wszystkie pochodnie, jedzenie, bandaże, wody święcone i zioła lecznicze. Trzy ostatnie przydadzą ci się do zwiększenia odporności i pozbycia się efektów obrażeń rozłożonych w czasie, które nakłada tutaj masa wrogów.
8. Podczas odpoczynku warto wykorzystać zdolności, które zmniejszają ilość otrzymywanego stresu. Większość wrogów w Najmroczniejszym Lochu będzie w stanie zadawać tego typu obrażenia, dlatego każdy procent zmniejszający ich przyrost jest na wagę złota. Pamiętaj, by nie korzystać ze zdolności, które zapobiegają nocnym zasadzkom - takowych tu w ogóle brak.
9. Podobnie ma się sprawa z błyskotkami (trinket). Nie bierz na misję takich, które oferują potężne premie, lecz dają w zamian spory przyrost stresu (wszystkie przedmioty rangi "Ancestral"). Nosząc dwa tego typu przedmioty wrogowie będą w stanie powiększać twój stres nawet o 30 punktów jednym atakiem, co szybko skończy się paniką w drużynie.
10. Za wszelką cenę trzymaj poziom stresu poniżej 100. Każdy atak paniki może zakończyć się źle, z uwagi na fakt, iż nie możesz uciec z misji bez konsekwencji - w najlepszym wypadku stracisz jedną, w pełni rozwiniętą postać.
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
