Darkest Dungeon: We Are The Flame
Aktualizacja:
We Are The Flame

Pierwsza misja mini-kampanii jest stosunkowo prosta, gdyż powoli wprowadza nowych, atakujących znacznie mocniej przeciwników. Z uwagi na fakt, iż pomieszczenia nie są tutaj generowane losowo, musisz udać się z lewego końca mapy na prawy - w czym pomoże ci dołączona do rozdziału mapa. Pod żadnym pozorem nie cofaj się i nie przeszukuj korytarzy - nie ma tu praktycznie niczego (prócz jednej skrzyni - jednak na tym etapie na nic się ona nie zda), co sprawiłoby, że warto ryzykować powodzenie wyprawy dla jego zdobycia. Twoim celem jest dotarcie do i pokonanie mini-bossa, Shuffling Horror.
Spotkasz tutaj dwójkę znajomych wrogów (Ascended Brawler i Ascended Witch), z tym, że atakują oni znacznie mocniej, ich ciosy osłabiają, lub powodują krwawienie i są generalnie trudniejsi do ubicia. Zasada jednak jest ta sama - w pierwszej kolejności należy wybić wszystkich wrogów nakładających duży stres (Ascended Witch).

Nowe twarze to przede wszystkim Rapturous Cultist. Ci przeciwnicy są kompletnie niegroźni, gdyż nie będą atakować twojej drużyny - ich jedynym celem jest uzdrawianie innych, bądź zasłanianie ich własnym ciałem. Warto wyeliminować ich na samym początku, gdyż bezsensownie przedłużają walkę. Wrogiem na którego trzeba uważać jest Cultist Priest. Jego ataki powodują stres, zadają dość spore obrażenia, osłabiają trafioną postać i mogą uderzyć dwóch bohaterów na raz. Są oni dość podatni na ogłuszenie, dlatego doskonale sprawdza się na nich Awanturniczka (Helion), czy Łowca Nagród (Bounty Hunter).
Boss - Shuffling Horror

Przemierzając korytarze Najmroczniejszego Lochu dotrzesz wkrótce do swojego celu - bossa o nazwie Shuffling Horror. Wyglądem, jak i zachowaniem przypomina on znanego ci zapewne Shamblera - podobnie jak tamta maszkara będzie wzywał do pomocy inne stwory (w głównej mierze Cultist Priest), samemu koncentrując się na atakowaniu twojej drużyny przy pomocy umiejętności nakładających duże ilości stresu.
Tak jak z Shamblerem, stres jest tutaj twoim największym wrogiem. Różnica jest taka, iż nie za bardzo da się bossa pokonać "na szybko", by nie zdążył pokiereszować twoich postaci. Przeszkadzają w tym przywoływane stwory i dość wysoki poziom ochrony celu. Stąd też najlepszą taktyką jest nakładanie obrażeń rozłożonych w czasie (krwawienie i zaraza) na samego bossa (rusza się on dwa razy w ciągu tury, przez co otrzymuje drugie tyle obrażeń) i skupianie "normalnych" ataków na stworach, które przywołuje.
Bardzo ważnym elementem jest zarządzanie stresem. Bez Łowczego (Hound Master) czy Arlekina (Jester), którzy posiadają dostęp do potężnych zdolności zmniejszających stres raczej się tutaj nie obejdzie. Lepszym wyborem z dwóch będzie właśnie Arlekin, którzy pomiędzy redukcją stresu może zaaplikować potężne wzmocnienie na całą drużynę (zwiększające celność, szybkość i szansę na trafienie krytyczne).
Dobrą drużyną do podjęcia się tego zadania jest taka składająca się z:
- Arlekin (Jester) - jak zostało wspomniane wyżej, doskonale spisuje się w roli wspomagacza drużyny, gdyż jego dwie pieśni mogą znacznie zmniejszyć poziom stresu danej postaci (i na kilka tur zwiększyć odporność na stres), a także znacząco wzmocnić drużynę, zwiększając najważniejsze parametry (wzmocnienie, jak inne rzeczy, można skumulować do 3 razy). Arlekina podmienić można na Łowczego, który również poradzi sobie ze stresem drużyny.
- Awanturnicza (Helion) - wysokie obrażenia i przede wszystkim możliwość nałożenia mocnego krwawienia znacznie ułatwiają tą walkę. Zdolność Żelazny Łabędź przyda się za to podczas przemierzania podziemia, do eliminacji wrogów na 4 pozycji (gdzie zwykle znajdują się ci, którzy nakładają najwięcej stresu). Bardzo przydaje się także możliwość ogłuszenia dwóch celów na przodzie szeregu - negatywne skutki tej zdolności zniwelować można za pomocą Leczniczych Ziół.
- Okultysta (Occultist) - uzdrowienie, osłabienie i przede wszystkim możliwość naznaczenia celu (co dobrze współgra z ostatnią proponowaną postacią) to cechy wyróżniające tego bohatera. Miłym dodatkiem jest także zwiększona ilość zadawanych obrażeń stworom Nadrealnym (Eldritch), których jest tu cała masa.
- Łowca Nagród (Bounty Hunter) - doskonała synergia z Okultystą, który oznaczać może cele dla jego Odbioru Nagrody. Bardzo przydają się także zdolności ogłuszające i wprowadzające zamęt w szeregach wroga.
Nie jest to rzecz jasna jedyna kombinacja, która tutaj zadziała, jednak jest ona gwarancją dość prostego i bezstresowego ukończenia tej misji. Pamiętaj tylko, by walki z bossem nie przeciągać bardziej niż to konieczne - ilość stresu bardzo szybko przewyższy możliwości redukcji go przez twojego Arlekina / Łowczego. W nagrodę za pokonanie wroga otrzymasz 3 sztuki błyskotek (Talisman of the Flame), które są niezbędne do ukończenia drugiej misji.
0
Komentarze czytelników
Xanderon Legionista
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Xanderon Legionista
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
topyrz Senator
Przyzwoity poradnik.
Brakuje Tarczowniczki / Shieldbreaker.
Vernom Junior
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Malord Junior
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
JohhnyBravos Junior
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Ernst69 Junior
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
SpoconaZofia Legend
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Grekoimper91 Junior
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
