Darkest Dungeon: Badaczka zarazy (Plague Doctor) - Klasy bohaterów
Aktualizacja:
Badaczka zarazy / Plague Doctor

Plague Doctor jest wyjątkowo ciekawą klasą bez wyraziście zaznaczonej roli. Jej ataki opierają się w dużej mierze na negatywnych efektach statusu, jak np. Bleed lub Blight, które osłabiają wrogów i powoli zbijają ich życie. Klasa posiada również pomniejsze zaklęcia uzdrawiające oraz wzmacniające, jednak nie są one tak mocne jak u innych. Choć jego ofensywne umiejętności nakładają również efekty statusu, to są one zbyt wolne, aby w szybkim czasie pozbyć się oponentów, dlatego Plague Doctor najlepiej sprawdza się w roli wspierającego drużynę, szczególnie ze względu na możliwość usuwania negatywnych efektów z własnych towarzyszy.
Badaczka Zarazy najlepiej spisuje się na 3 pozycji, skąd może miotać swoje śmiercionośne granaty. Trujący Podmuch pozwala jej zatruć 1 lub 2 cel, a Granat Zarazy 3 i 4 cel jednocześnie. Oba granaty zadają olbrzymie obrażenia już od 1 poziomu - 4 punkty na rundę, które rosną aż do 6 punktów. Efekt można rzecz jasna skumulować, przez co wróg może otrzymywać astronomiczne 18 punktów obrażeń co rundę! W razie gdyby Badaczka trafiła na wroga odpornego na zarazę, może wykorzystać Nacięcie, które, prócz sporych obrażeń (i dużej szansy na trafienie krytyczne), nałoży na wroga efekt krwawienia.
Niemniej ważną umiejętnością jest Gaz Oślepiający, który daje sporą szansę na ogłuszenie dwóch celów na tyłach wroga (3 i 4 pozycja). W połączeniu z okrzykiem Awanturniczki, daje to możliwość ogłuszenia całej wrogiej drużyny w ciągu jednej tury - dlatego też te dwie klasy dobrze ze sobą współpracują. Jeśli trzeba, może ona też ogłuszyć i wyciągnąć do przodu jednego nieszczęśnika za pomocą Dezorientującego Podmuchu.
Badaczka Zarazy ma także dostęp do mocnych zdolności wspomagających. Jako jedyny bohater w grze potrafi ściągnąć z innego celu (podczas walki) zatrucie i krwawienie, a do tego uleczyć kilka punktów zdrowia - wszystko dzięki Bitewnemu Panaceum. W razie gdyby trzeba było większych obrażeń, z pomocą przychodzą Ożywiające Opary, które zwiększają szybkość i obrażenia celu.
Badaczka Zarazy jest bohaterem, który dobrze współpracuje z kilkoma innymi postaciami - między innymi z Awanturniczką (umożliwiając ogłuszenie całej drużyny), czy z Łowczym (który wywołuje krwawienie u celów, podczas gdy ona je zatruwa). Sprawdza się doskonale w starciach z potworami z duża ilością ochrony, jednak nie radzi sobie w sytuacji, gdy trzeba szybko zadać duże obrażenia, bądź gdy wrogowie mają duże odporności.
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 22 | 5 | 0 | 7 | +0 | 2,5% | 4-7 |
2 | 26 | 10 | 0 | 7 | +0 | 3% | 5-8 |
3 | 30 | 15 | 0 | 8 | +0 | 3,5% | 6-10 |
4 | 34 | 20 | 0 | 8 | +0 | 4% | 6-11 |
5 | 38 | 25 | 0 | 9 | +0 | 4,5% | 7-13 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
20% | 60% | 50% | 67% | 20% | 20% | 50% | 20% |
Porady do klasy:
- Najlepszą pozycją dla klasy jest trzecia od tyłu, skąd może korzystać również z umiejętności Nacięcie (Incision), która jest jej jedynym atakiem nie posiadającym ujemnego modyfikatora do obrażeń
- Choć umiejętności Trujący Podmuch (Noxious Blast), Granat Zarazy (Plague Grenade) oraz Gaz Oślepiający (Blinding Gas) posiadają niskie obrażenia bazowe, to mają szansę nałożyć na wybrane cele bardzo nieprzyjemne negatywne efekty. Najlepszymi celami są frontalne jednostki z dużym zasobem życia oraz bossowie
- Plague Doctor posiada jedną z lepszych umiejętności do mieszania w szykach przeciwnika - Dezorientujący Podmuch (Disorienting Blast). Pozwala ona przenieść oponenta z 2, 3 lub 4 pozycji na inne losowe miejsce
- Jedyna umiejętność uzdrawiająca tej klasy, Bitewne Panaceum (Battlefield Medicine), choć nie leczy zbyt wielu punktów życia, to jest w stanie zdjąć z celu negatywne efekty Bleed oraz Blight, co może być wyjątkowo przydatne w przypadku dłuższych starć
Zalety | Wady |
+ Możliwość nakładania negatywnych oraz usuwania negatywnych efektów + Dobra kontrola pola walki + Bardzo wysokie obrażenia rozłożone w czasie (zaraza i krwawienie) + Możliwość zwiększenia obrażeń sojuszników + Doskonała w walce z odpornymi wrogami i bossami + Bardzo duża szybkość bazowa + Świetna synergia z Awanturniczką (Hellion) i Łowczym (Hound Master) | - Bardzo niskie obrażenia bazowe - Nie sprawdza się, gdy wrogowie posiadają duże odporności - Niska szansa na trafienie krytyczne - Bardzo nierówne odporności |
Umiejętności bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cele | Opis (kolejne poziomy) |
Trujący Podmuch | ![]() | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -80 / -80 / -80 / -80 / -80% KRYT mod: 2 / 2 / 3 / 4 / 4% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy) |
Granat Zarazy | ![]() | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90% KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy) |
Gaz Oślepiający | ![]() | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) |
Nacięcie | ![]() | ![]() | ![]() | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia krwawienia: 1 / 1 / 2 / 2 / 3 pkt. / runda (3 rundy) |
Bitewne Panaceum | ![]() | ![]() | 1 towarzysz | Rodzaj: uzdrawiająca Ulecz: 1-1 / 1-2 / 2-2 / 2-3 / 3-3 Na siebie: usuń krwawienie / zarazę Na towarzysza: usuń krwawienie / zarazę |
Ożywiające Opary | ![]() | ![]() | 1 towarzysz | Rodzaj: wzmocnienie Zwiększone obrażenia: +25 / +27 / +29 / +31 / +33% Zwiększona szybkość: +3 / +4 / +5 / +6 / +7 |
Dezorientujący Podmuch | ![]() | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Przesunięcie celu |
Umiejętności obozowe
Nazwa | Ikona | Koszt czasu | Cel | Efekt |
Zachęta | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Zmniejsza poziom stresu o 15 |
Opatrunek | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% punktów zdrowia Hamuje krwawienie celu Usuwa truciznę (zarazę) celu |
Motywacja | ![]() | 2 | 1 towarzysz | +15% do odporności na stres |
Eksperymentalne Opary | ![]() | 4 | 1 towarzysz | Przywraca 50% punktów zdrowia +33% do uzyskanego leczenia |
Pijawki | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% HP Usuwa efekty zarazy Usuwa chorobę |
Uzdrowienie | ![]() | 1 | Na siebie | Usuwa chorobę +20% do odporności na choroby |
Samoleczenie | ![]() | 3 | Na siebie | Zmniejsza poziom stresu bohatera o 10 Leczy 20% HP Usuwa efekt zatrucia Usuwa efekt krwawienia +10 do celności |
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Klasy bohaterów - wprowadzenie
- Darkest Dungeon: Statystyki bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowca nagród (Bounty Hunter) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Krzyżowiec (Crusader) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Hiena cmentarna (Grave Robber) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Awanturniczka (Hellion) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Oprych (Highwayman) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Arlekin (Jester) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Trędowaty (Leper) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Okultysta (Occultist) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Badaczka zarazy (Plague Doctor) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kapłanka (Vestal) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Wstręt (Abomination) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Zbrojny (Man-at-Arms) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowczy (Hound Master) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kuszniczka (Arbalest) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Antykwariuszka (Antiquarian) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


























