Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Prophet?
Aktualizacja:
Prophet
Prophet to boss, którego spotkasz w ruinach już na początku gry. Wróg zawsze zajmuje czwartą pozycję w szeregu (chyba, że uda ci się rozwalić drewniane blokady, które stworzy na początku walki) a trzy pierwsze zajmują drewniane blokady (Fractured Pew), które nie atakują, jednak blokują dostępu do głównego wroga. Ich zniszczenie, prócz tego, iż umożliwi ci łatwiejsze okładanie Proroka, nagrodzi cię zastrzykiem gotówki na koniec starcia (1250 sztuk złota za każdą rozwaloną blokadę).
W czasie walki boss może (i będzie to robił) wykonać kilka akcji w ciągu jednej rundy. W większości są to niegroźne ataki, które zadają znikome obrażenia, dają trochę stresu i mogą nałożyć efekt Zarazy, jednak jego najgroźniejszym manewrem jest para ataków - Calamitous Prognostication i Rubble of Ruin. Ten pierwszy oznacza wybrane miejsce w szeregu twojej drużyny, a drugi (wykonany w kolejnej turze) spuszcza na nieszczęśnika gruz, który zadaje spore obrażenia. Ta kombinacja ataków powtarzana jest co turę i tak naprawdę nic nie da się z tym zrobić - nie jest to normalne Oznaczenie (Mark), które można zdjąć, więc trzeba się po prostu przygotować na obrażenia (o czym niżej).
Ataki bossa
Nazwa | Wym. miejsce | Cele | Celność | Efekt |
Calamitous Prognostication | każde | 1-2 postacie gracza | 202% / 210% / 222,5% | Oznaczenie postaci do ataku |
Rubble of Ruin | każde | Oznaczone cele | 82,5% / 90% / 102,5% | 11-23 / 15-29 / 22-43 obrażeń i usunięcie oznaczenia |
Fulminate | każde | Cała drużyna gracza | 82,5% / 90% / 102,5% | 1 / 1-2 / 1-3, 100% / 120% / 140% szansy na Zarazę |
Eye on You | każde | Cała drużyna gracza | 92,5% / 100% / 112,5% | 1 / 1-2 / 1-3 obrażeń, szansa na ogłuszenie, stres |
Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki - wartości zostały podzielone "/" ze względu na poziomy (1, 3 i 5), na których przyjdzie ci zmierzyć się z przeciwnikiem.
Statystyki bossa
Rodzaj | Sonorous Prophet | Fulminating Prophet | Gibbering Prophet |
Zdrowie | 105 | 158 | 221 |
Unik | 0 | 10% | 22,5% |
Ochrona | 0% | 0% | 0% |
Szybkość | 0 | 1 | 2 |
Odp. na ogłuszenie | 100% | 120% | 145% |
Odp. na zarazę | 0% | 20% | 45% |
Odp. na krwawienie | 0% | 20% | 45% |
Odp. na osłabienie | 20% | 40% | 65% |
Odp. na przesunięcie | 300% | 320% | 345% |
Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.
Jak pokonać bossa
Walka z bossem to typowe "starcie na wyniszczenie" - nie ma tutaj żadnej wielkiej filozofii, po prostu wygra ten, który szybciej ubije przeciwnika. W najlepszym interesie gracza jest też utrzymanie przy życiu jego postaci, więc sposoby na pokonanie bossa są tutaj tak naprawdę dwa - przy pomocy drużyny, która bardzo szybko zada bardzo dużo obrażeń, lub przy pomocy takiej grupy, która osłabi ataki wroga.
W pierwszym przypadku drużyna składać się powinna z:
- Zbrojmistrz (Man-at-Arms) - nie jest on może najmocniejszą pod względem obrażeń postacią w grze, jednak dzięki zdolności Obrońca będziesz mógł ochronić oznaczoną jednostkę (przyjmie on wtedy na siebie obrażenia). Bez leczenia Zbrojmistrz powinien wytrzymać kilka takich ataków
- Kapłanka (Vestal) - zadanie kapłanki jest tutaj jedno, czyli utrzymywanie drużyny (a w szczególności Zbrojmistrza) przy życiu.
- Awanturniczka (Helion) - stojąc na pierwszej pozycji będzie w stanie atakować bossa przy pomocy potężnego Żelaznego Łabędzia, który zadaje olbrzymie obrażenia. Pamiętaj tylko, by w takim wypadku nie niszczyć blokad, gdyż atak ten może namierzyć tylko 4 cel.
- Kuszniczka (Arbalest) - zdolność Snajperska Precyzja zadaje olbrzymie obrażenia, szczególnie jeśli uda ci się najpierw oznaczyć wroga (np. za pomocą Snajperskiego Oznaczenia).
Przy pomocy takiej drużyny musisz skoncentrować ataki Awanturniczki i Kuszniczki na bossie, Zbrojmistrzem pochłaniać obrażenia skierowane przez bossa, a Kapłankę wykorzystać w charakterze uzdrowiciela, by przedłużyć żywot pochłaniacza obrażeń jakim jest Zbrojmistrz.
Druga drużyna skupia się na zbiciu obrażeń wroga do zera, a składać powinna się z:
- Kapłanki - stojąc na pierwszej lub drugiej pozycji jest w stanie wykorzystać atak Ręka Światłości, który zmniejszy obrażenia wroga na kilka tur. Efekt można nałożyć kilkakrotnie. Jedyny problem to fakt, iż można wykorzystać go tylko na cele stojące w dwóch pierwszych rzędach - będzie więc trzeba zniszczyć dwie blokady wroga.
- Okultysty - jego Klątwa Osłabienia to tak naprawdę mocniejsza (w tym wypadku) wersja Ręki Światłości Kapłanki. Dodatkowo, może on za pomocą tej umiejętności atakować każdego wroga, z każdej pozycji w twojej drużynie
- Dwie pozostałe pozycje nie mają znaczenia - po nałożeniu kilku ataków na bossa, będzie on miał obrażenia zmniejszone o 100% i nie będzie zadawał żadnych obrażeń twojej drużynie.
W tym przypadku wróg po kilku turach nie będzie już stanowił żadnego zagrożenia i będziesz w stanie powoli go wykończyć - pamiętaj tylko, by cały czas nakładać efekty osłabienia jego ataków.
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Bossowie
- Darkest Dungeon: Lista bossów w Darkest Dungeon
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Brigand Pounder?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Prophet?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Flesh?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Siren?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Drowned Crew?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Necromancer?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Swine?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Hag?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Shambler?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Collector?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Pieniacz (Shrieker)?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Bandyta Vvulf (Brigand Vvulf)?
- Darkest Dungeon: Bossowie
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
