Darkest Dungeon The Crimson Court: Zwiększanie Zarazy i wejście na Dziedziniec
Aktualizacja:
Nowa strefa wprowadzona przez dodatek The Crimson Court. W przeciwieństwie do innych części podziemi, rozkład każdej z map na Dziedzińcu jest początkowo niewidoczny. Gdy tylko dotrzesz do "końca" ścieżki, aktywuje się mechanika zwiadu, odkrywając do trzech nowych korytarzy. Co więcej, większość map na Dziedzińcu jest naprawdę ogromna - składają się one z dziesiątek pomieszczeń, połączonych często bardzo długimi korytarzami, a wszystko to wypełnione jest przeciwnikami i Ciekawostkami (Curio) do aktywacji. Zgodnie z tym, co mówią twórcy gry, mapy te nie są przeznaczone do zwiedzenia za jednym razem - można bez problemu z nich wyjść (drużyna nie otrzymuje wtedy obrażeń od stresu) i wejść ponownie. Drużyna, która ponownie wchodzi na daną mapę, pojawia się w miejscu, w którym poprzednia kompania się ewakuowała.
Zwiększenie Zarazy i wejście na Dziedziniec

Sposób wejścia na Dziedziniec jest dość specyficzny. Za pierwszym razem gracz może tam wkroczyć po upływie 3 tygodni - pojawi się tam proste zadanie, które wymaga zniszczenia 3 rojów. Gdy tylko je ukończysz, nie będzie można ponownie wejść do strefy, zanim gracz nie uzyska stosownego Zaproszenia.
Zaproszenie upuszczane jest przez jednego z wrogów - Gatekeeper. Niestety, nie będziesz w stanie spotkać go od razu. Najpierw bowiem trzeba zwiększyć poziom Zarazy miasta. Poziom Zarazy sprawdzić można na ekranie wysyłania drużyny na misje - reprezentowany jest on przez wskaźnik ulokowany w lewym górnym rogu ekranu. Są cztery poziomy Zarazy:
- Brak - poziom początkowy. Zaraza spada do tego poziomu, gdy pokonasz jednego z bossów.
- Niski - osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "brak".
- Średni - osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "niski". Od tego momentu drużynę zaczyna ścigać Fanatyk.
- Wysoki - osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "średni".
Po mniej więcej 15 wykonanych misjach (15 tygodniach) od momentu aktywowania dodatku (bądź ubiciu poprzedniego bossa), poziom Zarazy wzrośnie na Wysoki. Od tego momentu będziesz mieć niewielką szanse na spotkanie wspomnianego wroga (Gatekeeper). Wpaść na niego możesz w lokacjach innych, niż Dziedziniec i Najmroczniejszy Loch (Darkest Dungeon). Gdy pokonasz tego wroga (i jego towarzyszy), będzie można zebrać Zaproszenie. Tych zebrać można dowolną ilość zanim zdecydujesz się na wejście na Dziedziniec, a każde z nich pozwala udać się tam raz. Gdy opuścisz Dziedziniec, ponowne wejście kosztować będzie kolejne Zaproszenie.
Charakterystyka Dziedzińca
Główne cechy wyróżniające Dziedziniec na tle innych lokacji to:
- Bohaterowie mogą bez żadnych konsekwencji opuszczać jego teren - nie otrzymają obrażeń od stresu.
- Kolejna drużyna może wejść ponownie na Dziedziniec w dowolnym momencie (pod warunkiem oczywiście, iż posiadasz stosowne Zaproszenie). Co więcej, drużyna ta rozpocznie w miejscu, z którego ewakuowała się poprzednia kompania.
- Losowy bohater drużyny otrzyma 1 punkt stresu za każdy segment korytarza, który pokona drużyna - niezależnie od tego, czy korytarz był wcześniej odkryty.
- Nie możesz przydzielić swojej drużynie opału służącego do rozbijania obozu. Jednakże, można znaleźć go w jednej z Ciekawostek (Curio) - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Ciekawostki".
- Mapy Dziedzińca są ogromne i dotarcie do bossa za jednym zamachem może nie być najlepszym pomysłem - lepiej jest po prostu oczyścić teren i wyjść zanim nastąpi walka. Potem wystarczy tylko wejść świeżą drużyną, która z pewnością poradzi sobie podczas starcia znacznie lepiej.
- Światło zawsze ustawione jest na 100 punktów - błyskotki wymagające światła powyżej X punktów zawsze działają, zaś te, które wymagają poziomu światła poniżej 100 punktów już nie.
- Pomimo faktu, iż Pochodnie nie podnoszą poziomu światła, w dalszym ciągu bardzo się tutaj przydają. Można wykorzystać je do aktywacji dwóch Ciekawostek, które obniżają stres jednego bohatera, czy by przebić się przez przeszkodę. Przechodzenie przez przeszkodę bez Pochodni to kiepski pomysł - cała drużyna otrzyma obrażenia regularne, obrażenia od stresu i zostanie wyrzucona w losowe miejsce na Dziedzińcu.
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon: The Crimson Court
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Dziedziniec
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Zwiększanie Zarazy i wejście na Dziedziniec
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Zalecany prowiant (Dziedziniec)
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Dobór członków drużyny (Dziedziniec)
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Wejście na Dziedziniec (Dziedziniec)
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Niebezpieczni wrogowie (Dziedziniec)
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Ciekawostki (Curio) (Dziedziniec)
- Darkest Dungeon The Crimson Court: Dziedziniec
- Darkest Dungeon: The Crimson Court
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
