Darkest Dungeon The Crimson Court: Karmazynowa Klątwa
Aktualizacja:
Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse), to, mówiąc najprościej, mechanika wampiryzmu wprowadzona w dodatku Crimson Curse. Sprawia, iż bohater pod jej wpływem łaknie krwi - w przypadku braku dostarczenia mu konkretnego przedmiotu (Krew) zacznie otrzymywać on kary do statystyk, by, po kilku tygodniach "głodówki"' umrzeć. Mechanika ta powiązana jest także z jednym z nowych bossów, Fanatykiem.
Informacje ogólne

Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse) to nowy rodzaj choroby. Bohater może się nią zarazić od kilku przeciwników z grupy BLOODSUCKER - nowy typ przeciwników, których spotkasz głównie w nowej lokacji (Dziedziniec - Courtyard), choć jest też mała szansa na wpadnięcie na nich podczas przemierzania pozostałych miejsc. Wrogowie ci będą mieć dostęp do ataku zwanego "The Thirst". Zadaje on niewielkie obrażenia (3-5 punktów), leczy wroga za dwukrotność tej wartości i ma dość małą (38%) szansę na zainfekowanie trafionego bohatera wspomnianą klątwą. Trafienia krytyczne zdają się zwiększać tą szansę.
Nie ma skutecznej ochrony przed klątwą - nie ma w grze przedmiotów, które całkowicie uodpornią bohatera. Dodatkowo, nie ma też limitu co do ilości bohaterów, którzy mogą być zainfekowani w jednym momencie - możesz rozpocząć przemierzanie podziemi ze zdrową drużyną, a skończyć ze wszystkimi 4 bohaterami cierpiącymi z powodu klątwy.
Fazy Karmazynowej Klątwy

Jest niejako 5 faz Karmazynowej Klątwy. Są to:
- Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse) - pierwsza, podstawowa faza, w której bohater otrzymuje -5% do odporności na ogłuszenie (Stun), zarazę (Blight), krwawienie (Bleed), -10% do maksymalnych punktów zdrowia (MAX HP), +1 do szybkości (+1 SPD) i -10% szansy na cnotę (-10% Virtue Chance). Po kilku turach walki, bądź tygodniach w mieście, bohater przejdzie do kolejnej fazy.
- Pragnienie (Craving) - druga faza choroby, podczas której kary do odporności i premia do szybkości się podwajają (-10% do odporności na krwawienie / zarazę / ogłuszenie, +2 do szybkości), lecz prócz tego niczym nie różni się od poprzedniego etapu. Bohater może otrzymać Krew, by przejść do fazy Żądzy Krwi, bądź może kontynuować "głodówkę", by w końcu dojść do fazy wyniszczenia.
- Żądza Krwi (Bloodlust) - bohater otrzymuje w tej fazie potężne premie do statystyk: +15% odporności na krwawienie / zarazę / ogłuszenie, +4 do szybkości i +25% do zadawanych obrażeń, tracąc jednocześnie wszystkie poprzednie kary. Niestety, bohater będzie zachowywał się irracjonalnie (podobnie jak w przypadku negatywnych przypadłości) - może automatycznie wykorzystać jakiś atak, uderzyć inną postać sojuszniczą, bądź podnieść poziom stresu całej drużyny. Po kilku turach bohater wróci do pierwszej fazy.
- Wyniszczenie (Wasting) - w tej fazie bohater otrzymuje jeszcze większe kary do statystyk, niż podczas Pragnienia: -20% odporności na ogłuszenie / krwawienie / zarazę, -33% maksymalnych punktów zdrowia, -3 szybkości i -10% odporności na cios śmierci (-10% Death Blow Resist). Prócz tego bohater ma teraz maksymalnie kilka tur, zanim dojdzie do kolejnej fazy. Jeśli otrzyma krew, wróci do pierwszej fazy.
- Śmierć - jeśli przeklęty bohater pozbawiony będzie krwi przez wystarczająco długo, w końcu ulegnie chorobie i po prostu umrze.

Uwaga - bohaterowie mogą przechodzić do "wyższych" faz klątwy nawet podczas przebywania w mieście. Automatycznie konsumować będą oni Krew by temu zapobiec, jeśli jednak nie będzie jej pod dostatkiem będą oni przechodzić przez coraz dotkliwsze fazy, aż w końcu umrą.
Efekty klątwy - Fanatyk

Głównym aspektem klątwy, prócz, rzecz jasna, wzmocnień / osłabień i konieczności korzystania z Krwi jest obecność nowego bossa - Fanatyka. Po mniej więcej 20 tygodniach od aktywacji dodatku, otrzymasz informację, iż Fanatyk polować będzie na twoją drużynę. Jest tutaj jednak jeden warunek - by go spotkać w twojej drużynie muszą być zarażeni bohaterowie.
Po wejściu do podziemi z drużyną składającą się przynajmniej częściowo (od 2 postaci wzwyż) z zarażonych bohaterów, jest szansa, iż Fanatyk też się tam pojawi. Jeśli tak się stanie, domyślny ekran ładowania zastąpiony zostanie złowrogą facjatą nowego bossa. Gdy twoja drużyna wejdzie do podziemi, Fanatyk będzie czekał na nią w jednym z pomieszczeń, bądź w korytarzu. Miejsce dobierane jest losowo - możesz wpaść na niego wykonując dosłownie jeden ruch (zanim dojdziesz do drugiego pomieszczenia), bądź znaleźć go w ostatnim pomieszczeniu. W niektórych przypadkach możesz w ogóle go nie spotkać - jeśli uda ci się wykonać zadanie, możesz opuścić loch i nie dojdzie do starcia z bossem.
Unikanie kontaktu z przeciwnikiem jest wskazane. Fanatyk posiada sporo punktów zdrowia, odporności i może atakować do trzech razy w ciągu jednej tury. Co więcej, może on (i chętnie to zrobi) wrzucić jednego z twoich bohaterów na stos, paląc go żywcem, zadając obrażenia co każdy ruch którejkolwiek postaci (odpowiednio 3%, 6% i 9% maksymalnego zdrowia - wartość uzależniona od poziomu trudności podziemia, w którym go spotkasz). Otrzymywane obrażenia są podwajane w przypadku bohaterów cierpiących na Karmazynową Klątwę, przez co nawet najtwardszy tank padnie w kilka sekund. Jeśli to jest możliwe, lepiej jest po prostu wykonać zadanie i starać się unikać kontaktu z bossem.
Uwaga - szansa na pojawienie się fanatyka uzależniona jest od ilości bohaterów cierpiących na klątwę, którzy znajdują się w drużynie. Jeśli jest ich 2 lub 3, szansa wynosi 50%, jeśli 4, rośnie ona do 99%. Jeśli w drużynie znajduje się wyłącznie jeden bohater z Karmazynową Klątwą, Fanatyk nie ma szans pojawić się w podziemiu. Co więcej, wróg zdaje się występować jedynie w podziemiach poziomu Veteran i Champion - jednak jest to najprawdopodobniej błąd w grze, który zostanie naprawiony.
Usuwanie klątwy
Na początku klątwy nie da się pozbyć w "normalny" sposób - nie możesz umieścić bohaterów w Lazarecie (Sanitarium) i wyleczyć ich z tego jak z innej choroby. Jedynym sposobem jest pokonanie jednego z trzech głównych bossów wprowadzonych przez dodatek. Zabicie Barona, Wicehrabi czy Hrabiny sprawi, iż wszyscy bohaterowie zostaną wyleczeni z klątwy. Pamiętaj jednak, iż mogą oni (i pewnie to nastąpi) złapać chorobę ponownie podczas kontaktu z wrogiem.
Jednakże, gdy pokonasz trójkę wspomnianych bossów, Lazaret zyska nową funkcję - będzie teraz można wysłać tam chorego na Karmazynową Klątwę bohatera, by się jej pozbyć. Cały proces wygląda tak samo, jak w przypadku "normalnej" choroby - umieścić bohatera w skrzydle medycznym, wybrać interesującą nas chorobę (w tym przypadku Karmazynową Klątwę) i potwierdzić wybór, płacąc niewielką sumę złota. Po tygodniu (jednej wykonanej misji), zdrowy już teraz bohater opuści Lazaret.
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
