Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Flesh? Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Flesh

Starcie jest o tyle unikalne, że boss to tak naprawdę cztery cele jednocześnie. - Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Flesh? - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Starcie jest o tyle unikalne, że boss to tak naprawdę cztery cele jednocześnie.

Flesh, boss występujący w Norojowisku, to tak naprawdę czterech przeciwników w jednym, gdyż jest on podzielony na cztery fragmenty - głowę (Head), kości (Bone), serce (Heart) i tyłek (Butt). Każda z tych części posiada inne zdolności i statystyki, a każdy z czterech wrogów będzie co rundę zmieniał swoją postać. Postacie mogą się rzecz jasna powtarzać i może ci przyjść walczyć z czterema sercami na raz.

Sprawa z bossem wygląda tak, iż trzy z jego części (Głowa, Kości i Tyłek) mają wysoki współczynnik Ochrony, przez co zwykłe ataki są mało skuteczne, gdyż zadają po kilka punktów obrażeń, na szczęście ich ataki nie zadają olbrzymich obrażeń (choć atakują łącznie kilka razy w ciągu rundy, więc mogą wyrządzić trochę szkód). Serce z kolei jest bardzo wrażliwe na ataki, jednak posiada irytującą zdolność leczenia swoich "kolegów", co może być uciążliwe jeśli cały czas ta część ciała trafia ci się na tyłach wroga, a nie masz jak ich namierzyć.

Ataki bossa

Nazwa

Wym. miejsce

Cele

Celność

Efekt

Maw of Life (używane przez Głowę)

1 lub 2

1 lub drugi szereg gracza

92,5% / 100% / 112,5%

6-12 / 8-15 / 11-23, 100% / 120% / 140% szansy na wywołanie Krwawienia

Sanguine Stroke (używane przez Serce)

każde

Wszystkie sojusznicze cele

100%

Leczy 4-8 / 5-10 / 6-12 punktów zdrowia

Bone Zephyr (używane przez Kości)

1, 2 lub 3

Cała drużyna gracza

82,5% / 90% / 102,5%

100% / 120% / 140% szansy na ogłuszenie

Undulating Invasion (używane przez Tyłek)

3 lub 4

3 lub 4 szereg

92,5% / 100% / 112,5%

100% / 120% / 140% szansy na wywołanie Zarazy

Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki - wartości zostały podzielone "/" ze względu na poziomy (1, 3 i 5), na których przyjdzie ci zmierzyć się z przeciwnikiem.

Statystyki bossa - Serce

Rodzaj

Inchoate Flesh

Unstable Flesh

Formless Flesh

Zdrowie

100

152

212

Unik

0

10%

22,5%

Ochrona

0%

0%

0%

Szybkość

10

11

12

Odp. na ogłuszenie

10%

30%

55%

Odp. na zarazę

0%

20%

45%

Odp. na krwawienie

0%

20%

45%

Odp. na osłabienie

0%

20%

45%

Odp. na przesunięcie

200%

220%

245%

Statystyki bossa - Kości

Rodzaj

Inchoate Flesh

Unstable Flesh

Formless Flesh

Zdrowie

100

152

212

Unik

0

10%

22,5%

Ochrona

70%

80%

90%

Szybkość

1

2

3

Odp. na ogłuszenie

50%

70%

95%

Odp. na zarazę

20%

40%

65%

Odp. na krwawienie

33%

53%

78%

Odp. na osłabienie

20%

40%

65%

Odp. na przesunięcie

200%

220%

245%

Statystyki bossa - Głowa

Rodzaj

Inchoate Flesh

Unstable Flesh

Formless Flesh

Zdrowie

100

152

212

Unik

0

10%

22,5%

Ochrona

70%

80%

90%

Szybkość

1

2

3

Odp. na ogłuszenie

50%

70%

95%

Odp. na zarazę

20%

40%

65%

Odp. na krwawienie

33%

53%

78%

Odp. na osłabienie

20%

40%

65%

Odp. na przesunięcie

200%

220%

245%

Statystyki bossa - Tyłek

Rodzaj

Inchoate Flesh

Unstable Flesh

Formless Flesh

Zdrowie

100

152

212

Unik

0

10%

22,5%

Ochrona

30%

40%

50%

Szybkość

8

9

10

Odp. na ogłuszenie

25%

45%

70%

Odp. na zarazę

33%

53%

78%

Odp. na krwawienie

20%

40%

65%

Odp. na osłabienie

20%

40%

65%

Odp. na przesunięcie

200%

220%

245%

Cztery powyższe tabele przedstawiają z kolei statystyki bossa, w każdej jego postaci, w trzech wariantach trudności.

Jak pokonać bossa

Nakładanie na wrogów obrażeń rozłożonych w czasie (krwawienie, zaraza) to najlepsza metoda. - Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Flesh? - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Nakładanie na wrogów obrażeń rozłożonych w czasie (krwawienie, zaraza) to najlepsza metoda.

Z uwagi na ekstremalnie wysokie statystyki Ochrony większości z części bossa, najlepszym wyjściem jest wykorzystanie bohaterów, którzy są w stanie nakładać na wroga obrażenia rozłożone w czasie. Są to przede wszystkim:

  • Łowczy (Houndmaster) - jego zdolność Ugryzienie namierza wszystkie wrogie cele, dając sporą szansę na wywołanie Krwawienia. Efekt można rzecz jasna nakładać kilkakrotnie, przez co po kilku turach wrogowie będą otrzymywać masę obrażeń. Pamiętaj też, by wykorzystać przysmak, co zwiększy obrażenie bohatera.
  • Wstręt (Abomination) - jest w stanie z łatwością nałożyć na dwa cele jednocześnie (na 2 i 3 pozycji) efekt Zatrucia. W dodatku to szybka i odporna postać, zdolna samodzielnie się leczyć, więc jest samowystarczalny.
  • Badaczka Zarazy (Plague Doctor) - Granaty Zarazy nakładają potężne (4 punkty na turę na 1 poziomie!) efekty Zatrucia na dwa ostatnie cele wroga. Nawet bez ulepszania tej zdolności, możesz liczyć na 12 obrażeń co rundę (!) z samego tego ataku.

Oprócz tego dobrze jest wziąć ze sobą kogoś, kto może leczyć drużynę. Z uwagi na obecność Wstręta odpadnie ci Kapłanka i Krzyżowiec, jednak możesz wykorzystać jeszcze:

  • Okultystę (Occultist) - jego Cudowna Rekonstrukcja nie jest najpewniejszym leczeniem w grze (w dodatku może wywołać krwawienie), jednak w krytycznej sytuacji może uratować tyłek twojej postaci.
  • Kuszniczka (Arbalest) - jest to klasa głównie od zadawania obrażeń, jednak jej Bitewny Opatrunek to potężna zdolność lecząca, która dodatkowo zwiększa każde kolejne leczenie (jednak nie pochodzące od tej samej Kuszniczki).

Twoim zadaniem jest zbicie punktów zdrowia wroga do zera (co jest oczywiste), jednak nie licząc serca nie będziesz w stanie zbyt mocno zranić wrogów "normalnymi" atakami, stąd nastawienie na obrażenia rozłożone w czasie. Gdy na polu walki pojawi się serce (bądź serca) skoncentruj wszystkie swoje ataki właśnie na nim (nich) - 0% ochrony sprawi, że każdy twój atak zaowocuje olbrzymią wartością ilości zadanych obrażeń.