Darkest Dungeon: Przypadłości
Aktualizacja:
Przypadłości / Afflictions

Życie poszukiwaczy przygód nie jest łatwe i niesie ze sobą wiele zagrożeń, rozczarowań i stresu. Gdy bohater osiągnie swój mentalny limit, a jego pasek stresu zostanie wypełniony, może on otrzymać tzw. Przypadłość (Affliction). Negatywne przypadłości stanowią zazwyczaj sporę utrudnienie nie tylko dla dotkniętego nimi bohatera, ale również dla pozostałych członków zespołu. Większość z nich objawia się podczas walki, jednak niektóre mogą wadzić też podczas samej eksploracji powodując zwiększenie stresu, stratę części skarbów lub aktywowanie nieodpowiednich obiektów i pułapek.
W przeciwieństwie do Dziwactw (Quirks), przypadłości nie są stałe i znikają, gdy poziom stresu postaci spadnie do zera. Można to osiągnąć wysyłając zestresowanego członka drużyny na odpoczynek do tawerny (Tavern) lub opactwa (Abbey).
Oto lista istniejących obecnie negatywnych przypadłości:
- Abusive - bohater zacznie wypowiadać się w wyjątkowo nieprzyjemny sposób, zwiększając tym poziom stresu pozostałych członków drużyny
- Fearful - przeradza bohatera w bojaźliwego tchórza. Powoduje to m.in. pomijanie przez dotkniętą postać tur w trakcie walki, uciekanie na tyły formacji oraz rzucanie negatywnych komentarzy, które zwiększają stres drużyny
- Hopeless - heros opuszcza cała nadzieja i chęć do walki. Będzie wypowiadał się w sposób pesymistyczny, zwiększając poziom stresu drużyny. Może również zadać sobie obrażenia, domówić leczenia lub pominąć własną turę
- Irrational - bohater zaczyna gadać od rzeczy i opowiadać o rzeczach, które nie mają żadnego sensu. Głównym efektem jest zwiększenie stresu u pozostałych członków drużyny, gdy postać się wypowiada
- Masochistic - postać rozkoszuje się w doświadczaniu własnego bólu i cierpienia. Efekty tej przypadłości widać głównie podczas walki i objawiają się np. przemieszczaniem na front formacji, odmawianiu otrzymywanego leczenia, negatywnymi wypowiedziami zwiększającymi stres drużyny oraz zadawaniu sobie małych obrażeń podczas własnych tur
- Paranoid - bardzo niebezpieczna przypadłość, która zwiększa podejrzliwość dotkniętego bohatera, co prowadzi m.in. do takich sytuacji jak odmowa wyleczenia przez inne postaci, odrzucanie efektów umiejętności obozowych, leczniczych i wzmocnień lub pomijanie swojej tury w trakcie walki
- Selfish - powoduje, że postać staje się bardziej egoistyczna i chciwa. Może odmówić wyleczenia lub wsparcia swoich towarzyszy podczas walki, odmówić pewnych ataków lub zagrabić dla siebie znalezione w podziemiach skarby
0
Komentarze czytelników
JohhnyBravos Junior
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Ernst69 Junior
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
SpoconaZofia Legend

Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Grekoimper91 Junior
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.