Darkest Dungeon: Wstręt (Abomination) - Klasy bohaterów
Aktualizacja:
Wstręt / Abomination

Wstręt (Abomination) jest klasą wyjątkową w porównaniu do reszty bohaterów dostępnych w grze. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, iż od samego początku ma on dostęp do wszystkich umiejętności, przez co nie trzeba wydawać cennej gotówki, by móc je wszystkie przetestować.
Za sprawą swojej unikalnej zdolności - Transformacja - potrafi przeistoczyć się w potwora, zyskując dodatkowe statystyki, jednak powodując przy tym trochę stresu dla reszty drużyny. Transformacja jest także związana z jego umiejętnościami - w postaci człowieka ma on dostęp do 3 zdolności, a w postaci potwora do kolejnych trzech, co sprawia, że może on korzystać ze wszystkich swoich ataków podczas jednej walki. Warto też zaznaczyć, że zmiana postaci nie kosztuje go tury - jednak zmienić w potwora może się jedynie raz, a gdy wrócisz do postaci człowieka nie dasz rady aktywować ponownie transformacji.
Klasa ta doskonale nadaje się do walki na pierwszej lub drugiej pozycji, gdzie spisuje się tak jako tank, jako klasa wsparcia, ze względu na możliwość zatruwania wrogiej drużyny. Posiada on bardzo dobre statystyki, a z nich na przód wybija się nadzwyczajnie wysoki współczynnik ataku i szybkości. Jest jednak jeden minus - nie może on być w drużynie razem z religijnymi postaciami (a więc Leperem, Vestalem i Crusaderem), przez co jego użycie jest dość ograniczone.
Jeśli chcesz korzystać z Abomination, warto wziąć do drużyny Okultystę, który będzie w stanie leczyć jego i resztę drużyny, a także Łowczego, który dzięki swojej zdolności Wyjec będzie w stanie zniwelować efekt transformacji (stresu).
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 26 | 7,5 | 0 | 7 | +0 | 2,5% | 7-14 |
2 | 33 | 12,5 | 0 | 7 | +0 | 3% | 8-17 |
3 | 40 | 17,5 | 0 | 8 | +0 | 3,5% | 10-20 |
4 | 47 | 22,5 | 0 | 8 | +0 | 4% | 11-22 |
5 | 54 | 27,5 | 0 | 9 | +0 | 4,5% | 12-25 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
40% | 60% | 20% | 67% | 40% | 30% | 20% | 10% |
Porady do klasy:
- Najlepszą pozycją dla tej klasy jest druga od przodu, pozwalająca mu na korzystanie ze wszystkich zdolności
- Z uwagi na fakt, iż nie może on być w jednej drużynie co Kapłan i Krzyżowiec, warto wziąć ze sobą Okultystę, który będzie leczyć drużynę
- Jego transformacja wywołuje stres dla całej drużyny, dlatego warto wziąć ze sobą Łowczego, który będzie mógł go zmniejszyć (za pomocą zdolności Wyjec)
- Pamiętaj, iż w każdej chwili (lecz raz na turę) możesz zmienić postać, zyskując dostęp do innych zdolności - zawsze planuj swój następny ruch
Zalety | Wady |
+ Postać, która łatwo adaptuje się do sytuacji dzięki swojej transformacji + Dostęp do wszystkich zdolności jednocześnie + Łatwy start, z uwagi na brak konieczności zakupu umiejętności + Wysokie obrażenia i samowystarczalność postaci | - Transformacja powoduje przyrost stresu na sojusznikach - Wstręt nie może być w jednej drużynie z religijnymi postaciami - Nie może atakować 4 pozycji wroga |
Umiejętności bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cele | Opis (kolejne poziomy) |
Transformacja | ![]() | ![]() | Na siebie | Rodzaj: transformacja Jako człowiek: Na siebie: Zmień tryb na bestia Odporność na zarazę: +20 / 22 / 25 / 27 / 30 % Obrażenia: +10 / +14 / +17 / +21 / +25% Stres dla reszty drużyny: +8 / +8 / +8 / +8 / +8 Jako bestia: Na siebie: Zmień tryb na człowiek Szybkość: -4 / -3 / -2 / -1 / 0 Uleczenie: 5 / 6 / 7 / 8 / 10 punktów zdrowia Stres dla reszty drużyny: -1 / -1 / -2 / -2 / -3 |
Kajdany | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -60 / -60 / -60 / -60 / -60% Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe) KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2% | |
Potworna Zółć | ![]() | ![]() | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% KRYT mod: 1 / 2 / 2 / 2 / 3% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 3 / 3 / 3 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy) Zmniejszenie odporności na zarazę : -20 / -23 / -26 / -30 / 33% (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) | |
Rozgrzeszenie | ![]() | ![]() | Na siebie | Rodzaj: na siebie Redukcja stresu: +8 / +9 / +10 / +11 / +12 Ulecz: 4 / 5 / 6 / 8 / 10 / punktów zdrowia |
Drapnięcie | ![]() | ![]() | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 OBR mod: -40 / -40 / -40 / -40 / -40% KRYT mod: 3 / 4 / 4 / 4 / 4% Na siebie: +15 / +17 / +20 / +22 / +25% obrażeń od umiejętności Drapnięcie | |
Gniew | ![]() | ![]() | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7 | |
Trzaśnięcie | ![]() | ![]() | Rodzaj: wręcz Przemieszcza postać o 1 pole w przód CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100 OBR mod: -25 / -25 / -25 / -25 / -25% KRYT mod: 2 / 3 / 4 / 4 / 4% Odrzuć: 2 pola w tył (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe Na wroga: UNIK: - 10 / 12 / 15 / 17 / 20 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) SZYB: - 2 / 3 / 4 / 5 / 6 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) |
Umiejętności obozowe
Nazwa | Ikona | Koszt czasu | Cel | Efekt |
Zachęta | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Zmniejsza poziom stresu o 15 |
Opatrunek | ![]() | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% punktów zdrowia Hamuje krwawienie celu Usuwa truciznę (zarazę) celu |
Motywacja | ![]() | 2 | 1 towarzysz | +15% do odporności na stres |
Hamowanie gniewu | ![]() | 3 | Na siebie | Zwiększa stres bohatera o 20 punktów Obniża stres reszty drużyny o 10 punktów |
Terapia | ![]() | 4 | Na siebie | +25% do obrażeń Zwiększa stres o 20 |
Przyspieszenie | ![]() | 3 | Na siebie | +4 do szybkości |
Krew nadrealnych | ![]() | 3 | Na siebie | +40% odporności na zarazę +40% odporności na krwawienie +40% odporności na choroby +20% obrażeń od stresu |
0
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Klasy bohaterów - wprowadzenie
- Darkest Dungeon: Statystyki bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowca nagród (Bounty Hunter) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Krzyżowiec (Crusader) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Hiena cmentarna (Grave Robber) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Awanturniczka (Hellion) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Oprych (Highwayman) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Arlekin (Jester) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Trędowaty (Leper) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Okultysta (Occultist) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Badaczka zarazy (Plague Doctor) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kapłanka (Vestal) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Wstręt (Abomination) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Zbrojny (Man-at-Arms) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Łowczy (Hound Master) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Kuszniczka (Arbalest) - Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon: Antykwariuszka (Antiquarian) - Klasy bohaterów
- Klasy bohaterów
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JohhnyBravos Junior
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Ernst69 Junior
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
SpoconaZofia Legend

Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Grekoimper91 Junior
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.