Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Strażnik Ogrodu | Bossowie | Darkest Dungeon The Crimson Court Darkest Dungeon poradnik, solucja

Strażnik Ogrodu to wymagający, nowy boss w grze Darkest Dungeon The Crimson Court. Poniżen przedstawiamy jego opis oraz taktykę, która pomoże w walce:

Informacje ogólne

Opcjonalny boss, odblokowany po ukończeniu głównego wątku dodatku - Strażnik Ogrodu. - Strażnik Ogrodu | Bossowie | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Opcjonalny boss, odblokowany po ukończeniu głównego wątku dodatku - Strażnik Ogrodu.

Strażnik Ogrodu to opcjonalny boss, wprowadzony wraz z dodatkiem The Crimson Court, którego spotkasz na Dziedzińcu. Trafić na niego można po ukończeniu głównego wątku fabularnego dodatku - ubiciu trzech głównych bossów (Barona, Wicehrabi i Hrabiny). Gdy to uczynisz, na Dziedzińcu pojawi się nowe zadanie. Wymagać ono będzie pokonania wspomnianego Strażnika Ogrodu, a samą misję powtarzać można bez końca - nie ma ona wymagań co do poziomu, nie potrzeba także zdobywać żadnych Zaproszeń. Za pokonanie Strażnika Ogrodu i wypełnienie zadawania gracz otrzymywać w nagrodzie będzie dwie błyskotki z zestawu, których jeszcze nie udało mu się zebrać. Podziemie, w którym znajduje się boss, jest bardzo podobne do tych w pozostałych rejonach gry - musisz po prostu dojść do najbardziej oddalonego pomieszczenia, gdzie znajdziesz bossa.

Pamiętaj jednak, że nie możesz już opuścić Dziedzińca podczas tej misji, tak jak to było możliwe podczas trzech poprzednich. Gdy to zrobisz, misja zakończy się niepowodzeniem, drużyna otrzyma stres, a kolejna drużyna, która podejmie się misji, rozpoczynać będzie od początku.

Statystyki bosa

Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa. Podzielona została na trzy kolumny, w każdej opisane zostały poszczególne części bossa. Boss nie posiada trzech wariantów (jak, na przykład, Krokodylowaty, czy każdy z bossów z "podstawki") - występuje on tylko w jednej wersji.

Nazwa

Strażnik Ogrodu

Krwawe Źródło

Kamienna Tarcza

Zdrowie

246

75

84

Unik

0

0

0

Ochrona

35%

25%

40%

Szybkość

3

0

0

Odporność na Ogłuszenie

245%

245%

90%

Odporność na Zarazę

245%

245%

245%

Odporność na Krwawienie

245%

245%

245%

Odporność na Osłabienie

245%

245%

245%

Odporność na Przesunięcie

245%

245%

245%

Uwaga - główna część bossa, Strażnik Ogrodu, nie wykonuje żadnej akcji do momentu, aż nie zniszczysz Kamiennej Tarczy. Krwawe Źródło i Kamienna Tarcza wykonują po jednej akcji na rundę.

Jak pokonać bossa

Gdy rozpocznie się starcie, zauważysz trzy różne cele - Strażnika Ogrodu, Krwawe Źródło i Kamienną Tarczę. Musisz pokonać tylko jednego z nich (Strażnika Ogrodu), by zakończyć starcie i wykonać zadanie, lecz trzeba zmierzyć się ze wszystkimi trzema. Zachowują się oni inaczej, w zależności od tego, na jakim etapie jest walka:

  1. Strażnik Ogrodu nie będzie wykonywał żadnego ruchu, dopóki nie zniszczysz jego tarczy (Kamienna Tarcza). Strażnik Ogrodu jest cały czas chroniony przez Kamienną Tarczę.
  2. Kamienna Tarcza - rusza się raz w ciągu rundy. Normalnie tarcza będzie chronić Strażnika Ogrodu, pochłaniając wszelkie zadane mu obrażenia, jednak na koniec rundy wystrzeli w powietrze, znikając z pola walki, co zakończy także ochronę na strażniku. Na koniec kolejnej tury tarcza spadnie na ziemię, zadając wysokie obrażenia dwójce z twoich bohaterów i ponownie uruchamiając ochronę na strażniku.
  3. Krwawe Źródło - rusza się raz na rundę, zadając średnie obrażenia i nakładając efekt Krwawienia n2 losowe cele.

Istnieje bardzo niebezpieczne połączenie pomiędzy Kamienną Tarczą i Strażnikiem Ogrodu. Strażnik normalnie nie będzie wykonywał żadnych ruchów, jednak jeśli zniszczysz jego tarczę, strażnik obudzi się i rozpocznie korzystanie z dwóch ataków. Jeden z nich wzmocni jego celność, obrażenia i szansę na trafienie krytyczne, drugi pozwala mu zaatakować całą twoją drużynę. Co rundę boss powtarzał będzie ten schemat, wzmacniając się coraz bardziej (efekty kumulują się) i zadając coraz większe obrażenia - po dwóch-trzech runda twoja drużyna będzie martwa, albo z bardzo niskim współczynnikiem zdrowia. Jest to też powód, dla którego NIE WOLNO niszczyć tarczy w ogóle - możesz zdjąć ochronę na strażniku w inny sposób.

Jak widać, z opisu tabeli we wcześniejszej części rozdziału wynika, że każdy cel jest praktycznie niewrażliwy na jakikolwiek efekt. Jedynym wyjątkiem jest odporność na ogłuszenie Kamiennej Tarczy - 90% powinno pozwolić większości bohaterów nałożyć ten efekt. Gdy tarcza zostanie ogłuszona, Strażnik Ogrodu utraci ochronę z jej strony, pozwalając ci bez problemu atakować ją bez ryzyka, że przypadkowo zniszczysz tarczę. Dodatkowo, gdy Kamienna Tarcza wystrzeli w powietrze, ochrona także zniknie ze strażnika. Całe starcie powinno koncentrować się wokół ogłuszania tarczy, by móc atakować strażnika, bądź przeczekaniu do momentu, aż tarcza zniknie z pola walki, by zrobić to samo. Co więcej, jeśli twoja drużyna nie jest w stanie przetrzymać ataków i Krwawienia nakładanego przez Krwawe Źródło, możesz je zniszczysz - nie obudzi to Strażnika Ogrodu.

Twoim celem jest tutaj skupić całą uwagę na Strażniku Ogrodu. Jako iż normalnie jest on chroniony przez tarczę, musisz poczekać, aż zniknie ona z pola walki, bądź ogłuszyć ją i wtedy rozpocząć natarcie na strażnika. Warto przy tym oznaczyć wroga, by zwiększyć obrażenia zadawane przy pomocy części zdolności.

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać szykując się na walkę z Baronem i/lub podczas samego starcia. Są to:

  1. Nie ma sensu korzystać z jakikolwiek zdolności nakładających różne efekty - wszystkie cele są praktycznie niewrażliwe (245% odporności) na nie.
  2. Zdolności ogłuszające są tutaj kluczowe, gdyż pozwolą ci zdjąć ze Strażnika Ogrodu ochronę nakładaną przez Kamienną Tarczę, umożliwiając bezpośredni atak na strażnika. Zwiększenie szansy na ogłuszenie to także dobry pomysł - dzięki temu możliwe będzie ogłuszenie tarczy kilka razy z rzędu.
  3. Czyste obrażenia nie są zbyt dobrym pomysłem, gdyż Strażnik Ogrodu ma 35% ochrony, zmniejszając wszelkie obrażenia o 35%. Można to jednak częściowo obejść przy wykorzystaniu jednej z nowych błyskotek - Narzędzi Rzeźbiarza. Błyskotka ta zmniejsza szybkość bohatera o 5, jednak zwiększa zadawane obrażenia przeciwko trzem celom obecnym na polu walki o 40%.
  4. Oznaczanie jest tutaj bardzo skuteczne. Kamienny Strażnik nie wykonuje żadnej akcji, przez co oznaczenie nie zniknie z niego i będzie zwiększać obrażenia zdolności, które otrzymują premie przeciwko oznaczonym celom. Rodzaj zdolności oznaczającej nie ma znaczenia, gdyż osłabienia, które idzie w parze z każdą z nich, nie uda ci się i tak nałożyć, gdyż wróg ma 245% odporności na osłabienie.
  5. Jeśli nie chcesz załatwiać w pierwszej kolejności Krwawego Źródła, zabierz ze sobą sporą ilość Wody Święconej i Bandaży. Woda Święcona pozwoli zwiększyć odporność na krwawienie, a Bandaże przydadzą się, by pozbyć się tego efektu.
  6. Nawet nie myśl o niszczeniu Kamiennej Tarczy! Gdy tylko to zrobisz, Strażnik Ogrodu się obudzi i zacznie korzystać z dwóch zdolności. Pierwsza będzie go wzmacniać, znacząco zwiększając zadawane obrażenia, druga z kolei pozwoli mu zaatakować cała twoją drużynę. Z każdą rundą atak ten zadawał będzie coraz więcej obrażeń - po dwóch rundach boss z łatwością zada po 20-25 punktów obrażeń każdej postaci. Jeśli chcesz wyeliminować tarczę, bądź przygotowany na to, by załatwić Strażnika Ogrodu w maksimum 2 rundy.

Rekomendowany skład drużyny

Najlepszą drużyną do tego starcia będzie taka, która składa się z bohaterów, którzy posiadają zdolności zyskujące dodatkowe obrażenia przeciwko oznaczonym celom. Przydadzą się także zdolności ogłuszające. Taka konfiguracja pozwoli ci znacząco zwiększyć obrażenia twojej drużyny i pozbyć się ochrony nakładanej przez Kamienną Tarczę, przez co bohaterowie będą mogli bezpośrednio atakować Strażnika Ogrodu. Bohaterowie zdolni nakładać efekty Krwawienia i Zarazy są tutaj bezużyteczni, gdyż wrogowie są praktycznie niewrażliwi na te efekty. Postacie zadające "czyste" obrażenia też nie są najlepszym wyborem - jedna z postaci może zostać jednak wyposażone w Narzędzia Rzeźbiarza, błyskotkę, która pozwoli skontrować 35% ochronę celu.

Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko bossowi, może składać się z następujących bohaterów:

  1. Zbrojny na 1 pozycji. Może on wykorzystać zdolność Wzmocnienie (Bolster), by zwiększyć UNIK drużyny (co pozwoli uniknąć ataków tarczy i krwawego źródła), może ochronić sojusznika i, co najważniejsze, może ogłuszyć Kamienną Tarczę przy pomocy swojej zdolności, pozbawiając ją ochrony nakładanej na Strażnika Ogrodu.
  2. Łowca Nagród na 2 pozycji. Może ogłuszyć tarczę, jeśli zajdzie taka potrzeba i znacząco zyskuje atakując oznaczone cele. Może nałożyć swoje własne oznaczenie, jeśli nie chcesz marnować rundy innych bohaterów.
  3. Łowczy na 3 pozycji. Podobnie do Łowcy Nagród, Łowczy może oznaczyć Strażnika Ogrodu, by zadawać mu gigantyczne obrażenia. Może także osłonić jednego z sojuszników i ogłuszyć Kamienną Tarczę - do tego drugiego wymagane jest jednak to, by Łowczy stał na 1 albo 2 pozycji.
  4. Kuszniczka na 4 pozycji. Może nałożyć oznaczenie na Strażnika Ogrodu i zadawać bardzo duże obrażenia przy pomocy swojej zdolności.

Jeśli chodzi o błyskotki, warto zainwestować w takie, które zwiększają obrażenia i szanse na trafienie krytyczne bohaterów. Błyskotki przeznaczone dla konkretnych klas, które zwiększają obrażenia zadawane oznaczonym celom także są tutaj mile widziane. Jednego z bohaterów wyposażyć można także w Narzędzia Rzeźbiarza - błyskotka ta daje 40% premię do obrażeń przeciwko wszystkim 3 celom podczas tego starcia.

Jest kilku bohaterów, których nie warto zabierać na tą walkę. Są to:

  1. Badaczka Zarazy i Antykwariuszka - oboje polegają na zadawaniu obrażeń od Zarazy (mogą zadawać, rzecz jasna, obrażenia "zwykłe", jednak większość klas jest w tym od nich lepsza), przez co są bezużyteczne.
  2. Flagelant, Arlekin i Awanturniczka - trójka bohaterów, która zadaje spore obrażenia od Krwawienia jest tutaj bezużyteczna, gdyż wrogowie są niewrażliwi na ten efekt.