Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady na start | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia Darkest Dungeon poradnik, solucja

Porady na start

Przed rozpoczęciem zadania jesteśmy informowani o jego konsekwencjach. - Porady na start | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Przed rozpoczęciem zadania jesteśmy informowani o jego konsekwencjach.

Lokacja Darkest Dungeon (Najmroczniejszy Loch) dostępna jest na dobrą sprawę od samego początku rozgrywki, jednak rozpoczęcie pierwszej misji w jej obrębie na tym etapie to misja samobójcza - twoja drużyna zostanie rozniesiona podczas pierwszej walki. By być w ogóle w stanie ukończyć kilka zadań składających się na tą "minikampanię", trzeba posiadać postaci rozwinięte do maksimum, z odpowiednimi błyskotkami (Trinket).

W tej lokacji następuje gigantyczny wzrost poziomu trudności. Większość wrogów będzie zadawać wysokie obrażenia, którym towarzyszyć niejednokrotnie będzie dodatkowy stres, a także zatrucie i/lub krwawienie (te dwa ostatnie potrafią wyciągnąć nawet 6 punktów zdrowia na rundę). Nieodpowiednio przygotowana postać może po prostu paść od jednego ataku - wrogowie często wyprowadzają ciosy z trafieniem krytycznym, które potrafią zadać blisko 30 punktów obrażeń.

Oprócz tego, lokacja różni się jeszcze pod kilkoma innymi względami. Są to:

1. Twoja drużyna nie będzie w stanie tak łatwo uciec z misji, jeśli coś pójdzie nie tak - nie licząc misji ostatniej, z której uciec nie da się wcale, każda ucieczka w obrębie Najmroczniejszego Lochu okupowana jest śmiercią jednej osoby z drużyny, która "zostaje w tyle, by dać szansę uciec innym".

2. Bohaterowie mogą brać udział w misjach w Najmroczniejszym Lochu jedynie raz - po tym jak wrócą z misji będą mieć dosłownie "dość" i nie będziesz w stanie wysłać ich ponownie do tej lokacji. Bohaterowie których nie da się ponownie wysłać oznaczeni są za pomocą specjalnej pochodni, która znajduje się tuż obok ich portretu.

3. Bohaterowie, których nie możesz wysłać ponownie na misje nie zajmują miejsca. Oznacza to, że będziesz w stanie rekrutować nowych, świeżych awanturników, gdy tylko tamci wrócą z misji. Nie oznacza to, że "weterani" Najmroczniejszego Lochu przepadają - możesz ich wykorzystywać do każdej innej misji.

4. Mapa w każdej z czterech misji jest zawsze taka sama - w przeciwieństwie do "normalnych" misji, tutaj mapa nie jest generowana losowo. W kolejnych rozdziałach opisujących sposób przejścia misji pojawią się również mapy, które ułatwią nawigację.

5. Nie napotkasz tu typowych przeszkód znanych z innych lokacji, takich jak pułapki, blokady, czy nocne zasadzki, pojawiające się po odpoczynku. Można spać spokojnie i wykorzystać cenne punkty odpoczynku na ważniejsze rzeczy.

6. Nie ma sensu brać ze sobą na misje łopat i kluczy - w Najmroczniejszym Lochu nie ma Curio, przez co nie będziesz w stanie ich na niczym użyć. Warto wykorzystać dostępne miejsce na zaopatrzenie się w inne elementy prowiantu.

7. Podczas czterech misji w Najmroczniejszym Lochu nie będziesz zdobywał przedmiotów za pokonanych wrogów (a także z Curio, których tu brak). Wykorzystaj wolne miejsce do maksimum, wykupując wszystkie pochodnie, jedzenie, bandaże, wody święcone i zioła lecznicze. Trzy ostatnie przydadzą ci się do zwiększenia odporności i pozbycia się efektów obrażeń rozłożonych w czasie, które nakłada tutaj masa wrogów.

8. Podczas odpoczynku warto wykorzystać zdolności, które zmniejszają ilość otrzymywanego stresu. Większość wrogów w Najmroczniejszym Lochu będzie w stanie zadawać tego typu obrażenia, dlatego każdy procent zmniejszający ich przyrost jest na wagę złota. Pamiętaj, by nie korzystać ze zdolności, które zapobiegają nocnym zasadzkom - takowych tu w ogóle brak.

9. Podobnie ma się sprawa z błyskotkami (trinket). Nie bierz na misję takich, które oferują potężne premie, lecz dają w zamian spory przyrost stresu (wszystkie przedmioty rangi "Ancestral"). Nosząc dwa tego typu przedmioty wrogowie będą w stanie powiększać twój stres nawet o 30 punktów jednym atakiem, co szybko skończy się paniką w drużynie.

10. Za wszelką cenę trzymaj poziom stresu poniżej 100. Każdy atak paniki może zakończyć się źle, z uwagi na fakt, iż nie możesz uciec z misji bez konsekwencji - w najlepszym wypadku stracisz jedną, w pełni rozwiniętą postać.