Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pieniacz (Shrieker) | Bossowie w Darkest Dungeon Darkest Dungeon poradnik, solucja

Pieniacz to dość oryginalny boss - nie da się go spotkać w "normalny sposób", podczas przemierzania podziemi, nie jest też jednym z wędrownych bossów. Zamiast tego walczyć z nim można w ramach jednego z dwóch wydarzeń - "A Thief in The Night" lub "Shrieker's Prize". Gdy tylko aktywuje się jedno z tych wydarzeń, w Kniei (Weald) pojawi się nowe zadanie. Aktywowanie go i wysłanie na nie drużyny sprawi, iż natychmiast rozpocznie się starcie z wyżej wspominanym Pieniaczem. Z tego też powodu nie warto brać na misję przedmiotów, których nie można wykorzystać w walce - takich jak Kościane Klucze czy Jedzenie. Pochodnie również nie mają większego sensu, gdyż starcie rozpoczyna się z maksymalnym poziomem światłą i nie spadnie podczas walki (chyba, że zmniejszysz jego poziom samodzielnie).

Pieniacz to jeden z dwójki bossów powiązanych z wydarzeniami. - Pieniacz (Shrieker) | Bossowie w Darkest Dungeon - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Pieniacz to jeden z dwójki bossów powiązanych z wydarzeniami.

Samo starcie z przeciwnikiem jest równie specyficzne, co sposób rozpoczęcia go. Wróg pojawia się w towarzystwie gniazda, które nie będzie wykonywać żadnych działań, a sama walka ograniczona jest do 4 rund - na koniec 4 rundy wróg wykorzysta atak obszarowy, zadając 50 punktów stresu całej drużynie i ulotni się z pola walki, kończąc całe starcie. Pokonanie go nie jest wymagane, by wykonać zadanie, jednak pozwoli ci zdobyć jedną z kilku unikalnych błyskotek. Dodatkowo, jeśli uda ci się zniszczyć gniazdo zanim wróg się ulotni, będziesz w stanie zdobyć sporo złota. Dokładna ilość uzależniona jest od poziomu trudności misji - 3,500 za misję poziomu Uczeń, 3,500-10,500 za Weterana i 10,500-17,500 za misję poziomu Czempion.

Walka z Pieniaczem jest o tyle ciekawa, iż nie musisz pokonać głównego przeciwnika, by zaliczyć zadanie. Wydarzenia, dzięki którym będziesz w stanie walczyć z wrogiem ("A Thief in The Night" lub "Shrieker's Prize") wymagają od ciebie po prostu przetrwania walki - niezależnie od tego, czy zabijesz głównego przeciwnika i gniazdo, zadanie zostanie zaliczone. W przypadku wydarzenia "Shrieker's Prize" warto jednak ubić wroga, gdyż pozwoli ci to zdobyć jedną z czterech unikalnych i dość dobrych błyskotek. W przypadku drugiego wydarzenia ("A Thief in The Night") lepiej jest po prostu skupić uwagę na gnieździe, by zdobyć dodatkowe złoto.

Statystyki bosa

Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa. Podzielona została na trzy kolumny, a w każdej z nich znajdziesz informacje dotyczące bossa danego poziomu trudności (Uczeń, Weteran i Czempion).

Nazwa

Callous Shrieker

Cretinous Shrieker

Horrid Shrieker

Zdrowie

75

113

154

Unik

40

40,75

62,5

Ochrona

0

0

0

Szybkość

7

8

9

Odporność na Ogłuszenie

55%

75%

100%

Odporność na Zarazę

200%

220%

245%

Odporność na Krwawienie

55%

75%

100%

Odporność na Osłabienie

30%

50%

75%

Odporność na Przesunięcie

55%

75%

100%

Uwaga - gniazdo, które towarzyszy bossowi, nie wykonuje żadnych akcji. Pieniacz z kolei wykonuje 3 ataki w ciągu jednej rundy. Na koniec 4 rundy boss aktywuje atak Shrieking Flight, zadając całej drużynie 40-50 punktów stresu i uciekając z pola walki.

Walka z bossem

Podczas starcia z Pieniaczem liczą się tylko czyste obrażenia. Walka ograniczona jest czasowo - wróg ulotni się na koniec 4 rundy. Z tego też powodu nie warto korzystać z postaci, które nakładają efekty obrażeń rozłożonych w czasie (Krwawienie czy Zaraza) i lepiej wykorzystać te, które zadają wysokie obrażenia "natychmiastowe". Warto przy tym zaopatrzyć się w błyskotki, które zwiększają celność i, jeśli to możliwe, obrażenia. Celność jest tutaj kluczowa, gdyż wróg posiada absurdalnie wysoki współczynnik uniku - jego "najmocniejsza wersja" ma aż 62,5 punkty, przez co spora część ataków każdej z postaci po prostu chybi. Wspomniane błyskotki zwiększające celność, a także zdolność Zbrojnego, Rozkaz (+11-15 do celności dla całej drużyny) powinny rozwiązać problem z unikiem Pieniacza.

Samo starcie nie jest przesadnie skomplikowane - twoim celem jest po prostu zadawać przeciwnikowi obrażenia, ignorując jego ataki. Wróg nie będzie raczej w stanie zbić punktów zdrowia żadnej z twojej postaci do 0, gdyż większość jego ataków, z wyjątkiem Peck, zadaje bardzo niskie obrażenia. Jednakże, warto wciąż monitorować stan zdrowia członków drużyny - jeśli wróg uweźmie się na jedną z postaci i ciągle traktował będzie ją przy pomocy Peck, warto wykorzystać zdolność ochronną (np. wspomnianego Zbrojnego), by osłonić postać przed natarciem. Liczne Bandaże i Woda Święcona z kolei pomogą uporać się z Krwawieniem, które wróg z łatwością może nałożyć.

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać szykując się na walkę z Pieniaczem i/lub podczas samego starcia. Są to:

  1. Nie warto korzystać z jakikolwiek zdolności nakładających różne efekty - oba cele odporne są na efekt Zatrucia, a nawet niski współczynnik odporności na Krwawienie Pieniacza niewiele zmieni, gdyż całe starcie zakończy się po 4 rundach.
  2. Podobnie sprawa wygląda ze zdolnościami osłabiającymi, ogłuszającymi i powodującymi przemieszczenie się wroga. Walka ograniczona jest czasowo, nie ma więc sensu tracić czasu na tego typu zdolności i lepiej skupić się na zadawaniu jak największych obrażeń.
  3. Celność postaci jest tutaj kluczowa, gdyż wróg, w zależności od poziomu trudności misji, posiadał będzie 40, 40,75 lub 62,5 punktów uniku. Wyposażenie drużyny w błyskotki zwiększające celność jest więc wymagane. Warto także mieć w drużynie Zbrojnego - jego zdolność Rozkaz da całej drużynie 11-15 punktów celności.
  4. Oznaczenie Kuszniczki i Okultysty jest tutaj bardzo skuteczne. Przede wszystkim zwiększają onę obrażenia zadawane przez sporą część zdolności, a dodatkowo zmniejszają wartość uniku wroga, pozwalając całej drużynie trafić Pieniacza bez większych problemów. Oznaczenia pozostałych postaci nie są jednak już tak skuteczne, gdyż nie zmniejszają uniku wroga.
  5. Nie ma sensu brać na misję przedmiotów, których nie da się wykorzystać w walce. Są to przede wszystkim Kościane Klucze i Jedzenie, lecz także i Pochodnie - te ostatnie są bezużyteczne, gdyż podczas starcia poziom światła nie będzie spadał.

Rekomendowany skład drużyny

Jak zostało wspomniane wcześniej, najbardziej skuteczna drużyna składać będzie się z bohaterów, którzy zadają możliwie najwyższe obrażenia. Całe starcie ograniczone jest czasowo i zakończy się na koniec 4 rundy, przez co nie ma sensu bawić się w osłabianie i ogłuszanie wroga. Nie warto też korzystać z postaci, których ataki mają niską celność. Trędowaty jest tutaj najlepszym przykładem - mimo, iż jego ataki są potężne, większość z nich nie dosięgnie celu, gdyż mają one bardzo niską celność, a wróg posiada wysoki współczynnik uniku.

Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko bossowi, może składać się z następujących bohaterów:

  1. Awanturniczka na 1 pozycji. Może ona atakować oba cele przy wykorzystaniu większości swoich ataków, a także wykorzystać Żelaznego Łabędzia, by zadać obrażenia gniazdu Pieniacza. Zadaje wysokie obrażenia i ma dość dobry współczynnik uniku, przez co część ataków wroga chybi. Jest najlepszą postacią na tą pozycję.
  2. Zbrojny na 2 pozycji. W 1 rundzie jego głównym zadaniem będzie zwiększenie celności całej drużyny przy pomocy zdolności Rozkaz. W dalszej części starcia wykorzystaj go do atakowania Pieniacza lub gniazda. Pamiętaj też, by w razie potrzeby skorzystać ze zdolności Obrońca, by ochronić postać, której punkty zdrowia zbliżają się do 0.
  3. Łowczy na 3 pozycji. Idealnie nadaje się na to starcie, gdyż premia przysmaku, unikalnego przedmiotu dla Łowczych, utrzyma się przez całe starcie. Jego ataki posiadają cechują się wysoką celnością, zadają spore obrażenia, a dodatkowo mają szansę nałożyć Krwawienie na Pieniacza, zadając kilka dodatkowych punktów obrażeń. Łowczy posiada także wysoki współczynnik uniku, przez co Pieniacz będzie mieć problemy, by go trafić.
  4. Kuszniczka na 4 pozycji. Może nałożyć oznaczenie na Pieniacza, zwiększając obrażenia swoje i Łowczego, a także zmniejszając unik wroga, przez co cała drużyna będzie mieć mniejsze problemy z trafieniem przeciwnika. Z tej pozycji może także atakować każdy cel.

Jeśli chodzi o błyskotki, warto zainwestować w takie, które zwiększają celność i w miarę możliwości obrażenia bohaterów. Nie ma sensu inwestować w takie, które podnoszą unik, czy zmniejszają stres, gdyż całe starcie trwa bardzo krótko i po prostu bohaterowie nie skorzystają z tych bonusów. Celność jest tutaj kluczowa, należy podnieść ją za wszelką cenę.

Jest kilku bohaterów, których nie warto zabierać na tą walkę. Są to:

  1. Badaczka Zarazy i Antykwariuszka - oboje polegają na zadawaniu obrażeń od Zarazy (mogą zadawać, rzecz jasna, obrażenia "zwykłe", jednak większość klas jest w tym od nich lepsza), przez co są bezużyteczne.
  2. Flagelant i Arlekin - dwójka bohaterów, która zadaje spore obrażenia od Krwawienia jest tutaj mało skuteczna, gdyż starcie trwa krótko, wróg posiada wysoki współczynnik uniku (a te ataki dość niski współczynnik celności).
  3. Kapłanka - leczenie jest tutaj niepotrzebne, podobnie jak zdolności osłabiające Kapłanki.