Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon The Color of Madness: Najlepsza drużyna Darkest Dungeon poradnik, solucja

Których bohaterów wybrać do drużyny w Darkest Dungeon The Color of Madness? Przedstawiamy kilka propozycji, które ułatwią podróż po nowym dodatku.

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Dobór członków drużyny w dodatku The Color of Madness jest sprawą dość trudną, gdyż zależy od tego, na jakim etapie rozgrywki na Farmie jesteś. W zależności od postępów, spotykać będziesz innych przeciwników, z innymi słabościami i mocnymi cechami. Nie jest więc możliwe, by przygotować drużynę w 100% na każdą ewentualność - zabawę na Farmie można sobie jednak trochę ułatwić.

Standardowa, startowa drużyna świetnie sprawdza się podczas dwóch pierwszych misji na Farmie. - Darkest Dungeon The Color of Madness: Najlepsza drużyna - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Standardowa, startowa drużyna świetnie sprawdza się podczas dwóch pierwszych misji na Farmie.

Dwie pierwsze misje na Farmie

Podczas dwóch pierwszych misji na Farmie, walczyć będziesz wyłącznie z przeciwnikami wprowadzonymi przez dodatek The Color of Madness. Spora ich część posiada dość wysoką odporność na krwawienie i jednocześnie niską na zarazę (Blight), mają też stosunkowo wysoki współczynnik uniku (Dodge), część z nich ma też dość wysoką ochronę (PROT). Podczas tych misji świetnie sprawdzą się następujący bohaterowie:

  1. Krzyżowiec (Crusader) - świetna postać na pierwszą pozycję. Jest wytrzymały, zadaje spore obrażenia na dwóch pierwszych szeregach i w krytycznej sytuacji może się wzmocnić, zwiększając swój współczynnik ochrony.
  2. Oprych (Highwayman) - dzięki zmianom do trafień krytycznych wprowadzonych przez dodatek, Oprych jest silny jak nigdy dotąd. Może atakować wrogów na każdej pozycji, posiada sporą celność, przez co nie będzie pudłował, a gdy trafi się wróg z wysokim współczynnikiem ochrony może w łatwy sposób nałożyć krwawienie. Dodatkowo, posiada wysoki współczynnik uniku, przez co część wrogów będzie mieć problem, by go trafić.
  3. Kapłanka (Vestal) - idealna postać lecząca, z uwagi na fakt, iż sporo wrogów jest w stanie atakować kilku bohaterów jednocześnie. Może leczyć jedną postać bądź całą drużynę, a gdy to nie jest potrzebne, nakładać negatywne statusy na wrogie jednostki czy usuwać efekt ukrycia.
  4. Badaczka Zarazy (Plague Doctor) - może nakładać na wrogów zarazę (Blight), ogłuszać i przetasowywać wrogów, wzmacniać postaci w drużynie, a awaryjnie także ściągnąć z siebie i dowolnego sojusznika krwawienie i zarazę, lecząc obie postacie.

Jak nietrudno się domyślić, jest to standardowa, startowa drużyna, do której dostęp gracz uzyskuje po misji treningowej. Z jej pomocą możliwe jest bezproblemowe ukończenie wszystkich misji na Farmie, a także przetrwanie wielu fal wrogów podczas Wiecznego Żniwa. Postacie można rzecz jasna wymieniać - Oprych podmieniony może zostać na Awanturniczkę (Hellion) czy Arlekina (Jester), Krzyżowca zastąpić można Zbrojnym (Man-at-Arms), a Badaczkę Zarazy Wstrętem (Abomination). Podczas tych misji nie warto jednak korzystać z usług Flagellanta (jeśli masz dodatek The Crimson Court) czy Trędowatego (Leper) - ten pierwszy kładzie nacisk na efekt krwawienia, na który wrogowie są tu dość odporni, drugi z kolei może mieć problemy z trafieniem przeciwników z dość wysokim współczynnikiem uniku.

Misja Wieczne Żniwo (The Endless Harvest)

Startowa drużyna - Krzyżowiec, Oprych, Kapłanka i Badaczka Zarazy - równie dobrze radzi sobie podczas Wiecznego Żniwa. - Darkest Dungeon The Color of Madness: Najlepsza drużyna - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Startowa drużyna - Krzyżowiec, Oprych, Kapłanka i Badaczka Zarazy - równie dobrze radzi sobie podczas Wiecznego Żniwa.

Z kolei podczas misji Wieczne Żniwo, gdzie celem gracza jest przetrwać jak najdłużej, sprawdzą się następujące postacie:

  1. Krzyżowiec (Crusader) bądź Zbrojny (Man-at-Arms) na pierwszej pozycji. Pierwszy bohater przyda się do drużyny nastawionej na ofensywną rozgrywkę i szybką eliminację, drugi do bardziej defensywnej, gdzie liczy się także wsparcie całej drużyny.
  2. Oprych (Highwayman), Awanturniczka (Hellion) lub Arlekin (Jester) na drugiej pozycji. Tutaj wszystko zależy od upodobań - Oprych świetnie radzi sobie z kilkoma celami na raz, bądź gdy trzeba szybko wyeliminować jeden cel, Awanturniczka może nałożyć dość mocne krwawienie i załatwić cel z 4 szeregu (choć musi przejść na 1 szereg), a Arlekin może także, w razie potrzeby, wspierać drużynę swoja muzyką.
  3. Kapłanka (Vestal) na trzeciej pozycji. Najlepszy wybór, jeśli chodzi o postać leczącą i wspierającą. Kapłanka może leczyć wszystkich bohaterów jednocześnie, co przyda się na Farmie, gdzie sporo wrogów będzie atakować kilku bohaterów jednocześnie. Nie warto korzystać z innego uzdrowiciela.
  4. Badaczka Zarazy (Plague Doctor) na pozycji czwartej. Najlepsza opcja jeśli chodzi o postać wsparcia i/lub zadającą obrażenia z tyłu szeregu. Badaczka Zarazy może nałożyć na wrogów efekt zarazy (Blight), na który sporo wrogów jest wrażliwy, a w razie konieczności może ogłuszyć dwa cele jednocześnie czy wzmocnić postać.

Bohaterów, których lepiej nie używać

Jest kilku bohaterów, których lepiej jest tutaj nie używać. Są to:

  1. Flagellant (jeśli masz dodatek The Crimson Court). Bohater ten polega na zadawaniu obrażeń od krwawienia, na które spora część wrogów jest tutaj odporna. Po za tym, liczy się tutaj szybkość, a Flagellant potrzebuje kilku tur by się "rozkręcić".
  2. Trędowaty (Leper). Bohater będzie miał olbrzymie problemy z trafieniem kogokolwiek, z uwagi na swoją niską celność. Możesz jednak z niego korzystać, jeśli będziesz w stanie zapewnić mu odpowiednią premię do celności - wtedy będzie w stanie jednym atakiem ubijać dwóch wrogów na 1 i 2 szeregu.
  3. Kuszniczka (Arbalest) - jej siła polega na zadawaniu obrażeń dzięki oznaczeniom, tutaj jednak większość wrogów albo pada po jednym-dwóch atakach, albo ma kilka ruchów w jedną turę (bossowie) i ten znacznik po prostu zniknie, nim zdąży zaatakować.
  4. Łowca Nagród (Bounty Hunter) - ta sama sytuacja, co w przypadku Kuszniczki.