Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poziom światła i jego wpływ na rozgrywkę w Darkest Dungeon | Mechaniki gry Darkest Dungeon poradnik, solucja

Poziom oświetlenia ma spory wpływ na rozgrywkę. - Poziom światła i jego wpływ na rozgrywkę w Darkest Dungeon | Mechaniki gry - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Poziom oświetlenia ma spory wpływ na rozgrywkę.

Światło to jeden z ważniejszych mechanizmów w grze, który w bezpośredni sposób wpływa na przebieg misji. Od niego zależy szansa na przeprowadzenie rozpoznania (scouting), szansa na zaskoczenie wroga (czy drużyny gracza), ilość otrzymywanego stresu, ilość zadawanych przez wrogów obrażeń i ich celność, szansa na trafienia krytyczne postaci gracza, jak i szansa na zdobycie lepszych skarbów.

Poziom światła może przyjąć wartość od 0 do 100, a dzieli się na poszczególne progi:

Nazwa

Poziom światła

Wpływ

Jaskrawe Światło / Radiant Light

Powyżej 76

++ Szansa na zwiad

++ Szansa na zaskoczenie potworów

Przygaszone Światło / Dim Light

Od 51 do 75

+ Stres

+ Szansa na zwiad

+ Szansa na zaskoczenie potworów

Cień / Shadowy

Od 26 do 50

++ Stres

+ Celność o obrażenia potworów

+ Szansa na zaskoczenie drużyny gracza

+ Szansa na lepszy łup

+ Szansa (+1%) na trafienie krytyczne postaci gracza

Mrok / Dark

Od 1 do 25

+++ Stres

++ Celność o obrażenia potworów

++ Szansa na zaskoczenie drużyny gracza

++ Szansa na lepszy łup

++ Szansa (+2%) na trafienie krytyczne postaci gracza

Nieprzenikniona Czerń / Black as Pitch

0

++++ Stres

+++ Celność o obrażenia potworów

+++ Szansa na zaskoczenie drużyny gracza

+++ Szansa na lepszy łup

+++ Szansa (+3%) na trafienie krytyczne postaci gracza

Jak widać, wprost przekłada się to na rozgrywkę - wraz ze spadkiem poziomu oświetlenia, zwiększają się potencjalne profity gracza, w myśl zasady "high risk, high reward" (wysokie ryzyko, wysoka nagroda).

Na światło, prócz pochodni, wpływ mają także:

  1. Aktywacja niektórych Curio (szczegóły w rozdziale "Curio")
  2. Zdolności bohaterów / przeciwników - dwie ze zdolności Kapłanki, czy umiejętności Krzyżowca, Kuszniczki i Okultysty mogą powiększać lub zmniejszać poziom oświetlenia
  3. Obozowanie - po obozowaniu światło zostanie przywrócona do 100 punktów
  4. Spotkanie z Shamblerem - czy to za pomocą jego ołtarza, czy podczas losowego spotkania, poziom światła zostanie zawsze zmniejszony do 0
  5. Zasadzka po obozowaniu - poziom światła zostanie zmniejszony do 0 na czas trwania walki z przeciwnikami

Jeśli zamierzasz grać na najwyższym poziomie światła, warto wykorzystać zdolności Kapłanki (Oślepiająca Światłość i Oświecenie), Kuszniczki (Flara), czy Krzyżowca (Inspirujący Okrzyk), by podnieść poziom pochodni. Można dzięki temu zaoszczędzić sporo złota (zamiast kupować spory zapas pochodni na początku misji). Trzymaj się natomiast z daleka od zdolności Uścisk Otchłani Okultysty, który zmniejsza poziom pochodni.

Jeśli chcesz grać na najniższym poziomie światła, warto zainwestować w błyskotki / bohaterów (np. Hiena Cmentarna), które mają zwiększoną szansę na przeprowadzenie zwiadu - zmniejszysz w ten sposób szansę na to, że wrogowie zaskoczą twoją drużynę.

W zależności od poziomu światła warto zastosować też odmienne błyskotki. Są to:

  1. Świeca Antenata - daje bonusy za poziom światła powyżej 50
  2. Księżycowa Szata - premie poniżej 26 punktów poziomu światła
  3. Księżycowy Pierścień - podobniej jak wyżej, z tym że poniżej 25 punktów
  4. Szata Maskująca, Słoneczna Szata i Słoneczny Pierścień - premie powyżej 75 punktów

Pamiętaj też, iż nie warto stosować półśrodków - najlepiej grać albo na najwyższym poziomie światła (przez co gra jest bezpieczniejsza), bądź na najniższym (gdzie oferuje większe nagrody). Jeśli grasz na najwyższym poziomie światła, zawsze uzupełniaj go do maksimum przed wejściem do nowego pomieszczenia - zwiększy to szansę na przeprowadzenie rozpoznania.

Wraz z wprowadzeniem pierwszego dodatku, Crimson Court, do gry dodana została nowa lokacja - Dziedziniec (Courtyard). Gdy wkroczysz tam po raz pierwszy zauważysz, iż system światła działa tam zgoła inaczej - zawsze jest na maksymalnym poziomie (twoje postacie otrzymywać będą premię od przedmiotów, które dają profity gdy poziom światła przekracza 75 punktów), lecz nie będzie ono oferować żadnych typowych bonusów. Zamiast tego jedna z twoich postaci otrzymywać będzie 1 punkt stresu za pokonanie każdego segmentu korytarza, a cała drużyna będzie mieć nieznacznie zmniejszoną odporność na krwawienie. Z kolei wykorzystanie Pochodni nie zwiększy poziomu światła - zamiast tego zaoferuję premię do celności (+3 ACC) dla wszystkich postaci - efekt można skumulować wiele razy.