Darkest Dungeon: Ciekawostki - Podstawowe informacje
Aktualizacja:
Podstawowe informacje

Curio (w polskiej wersji znane jako Ciekawostki), to po prostu specjalne, generowane losowo w podziemiach obiekty, z którymi wejść można w interakcję. Różnią się one jednak od zwykłych skrzynek, beczek i pudełek (które mogą, lecz nie muszą zawierać przedmiotu, jednak nie każą gracza w żaden sposób), gdyż mogą one zawierać praktycznie wszystkie przedmioty, klątwy, choroby i negatywnie wpływające na postacie efekty.

Na każdej Curio można wykorzystać przedmiot - w zależności od tego, jaki przedmiot wykorzystamy, możemy uzyskać inny efekt. Większość Curio posiada jeden możliwy do wykorzystania przedmiot (jest kilka, które posiadają dwa, a także takie, na które przedmioty nie mają wpływu), lecz można otworzyć je także "na żywca", jednak trzeba liczyć się z konsekwencjami tych czynów. Aktywowanie tych obiektów może zakończyć się:
- Niczym - gracz nie znajdzie w nim kompletnie nic
- Ogromnym przyrostem do stresu (rzędu 100 punktów!), który momentalnie może wywołać panikę u postaci (bądź atak serca, jeśli stres dobije do 200 punktów)
- Znalezieniem rzadkiego przedmiotu
- Otrzymaniem negatywnego Quirka, bądź zarażeniem postaci bardzo uciążliwą chorobą, która znacznie zmniejszy jej skuteczność
- Pozbyciem się losowego negatywnego Quirka, bądź otrzymaniem losowego pozytywnego
- Wygaszeniem, bądź podbiciem do pełna pochodni
- Wzmocnieniem atrybutów postaci do momentu obozowania
- Przywołaniem minibossa (więcej w rozdziale o Shamblerze)
Curio to ciekawy mechanizm, jednak przed otwarciem każdego z nich warto się dwa razy zastanowić - często potencjalna, cenna nagroda może zmienić się w potworny cios dla drużyny (np. podbicie o 100 punktów stresu postaci, która wpadnie w panikę i zacznie dobijać resztę drużyny, przez co trzeba uciekać z misji). Są też co prawda Curio, które można otwierać bez obaw, a także te, od których zdecydowanie należy trzymać się z dala.
Pamiętaj, iż żaden Curio nie może dać na raz dwóch efektów - efekt naliczany jest jednorazowo. Pamiętaj też, iż możesz aktywować niektóre Curio bez przedmiotu (np. te, które mają szansę na zarażenie postaci chorobą), jeśli postać która to robi posiada odpowiednio wysokie odporności. W takim wypadku nawet jeśli trafisz na "zły los", efekt nie zostanie nałożony. Niestety, nie ma w grze odporności na dodawanie Quirków, więc trzymaj się z dala od tych obiektów, które dodają te negatywne.
W kolejnych rozdziałach znaleźć można listę dostępnych na danym obszarze Curio, a także przedmiotów do interakcji i nagród, które oferują.
0
Komentarze czytelników
JohhnyBravos Junior
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Ernst69 Junior
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
SpoconaZofia Legend
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Grekoimper91 Junior
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
