Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Prowiant w Darkest Dungeon / Provisions | Mechaniki gry Darkest Dungeon poradnik, solucja

Remember to purchase the right provisions before venturing on a mission. - Prowiant w Darkest Dungeon / Provisions | Mechaniki gry - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Remember to purchase the right provisions before venturing on a mission.

Prowiant to przedmioty, które zakupić można tuż przed rozpoczęciem misji, podczas odprawy. Są to przedmioty które przydają się podczas eksploracji podziemi, jak i niejednokrotnie okazują się nieocenione podczas walki. Część z nich służy także do aktywacji Curio. Dostępne w grze elementy prowiantu to: Żywność, Pochodnie, Łopaty, Kościane Klucze, Woda Święcona, Lecznicze Zioła, Bandaże, Serum, Laudanum i Krew. <br>

Żywność / Food

Żywność stanowi podstawę rozgrywki - w głównej mierze służy do zaspokajania głodu członków drużyny gracza, zarówno podczas posilania się (co ma miejsce co pewien czas, podczas wędrówki) jak i w momencie rozbijania obozu. Jest to też jedyny element prowiantu, który tak ekstremalnie każe gracza za jego brak - posilanie się czy rozbijanie obozu bez posiadania prowiantu ukaże drużynę gracza sporym uszczerbkiem na zdrowiu i wzrostem stresu.

Jedzenie wykorzystać można także jako awaryjne źródło leczenia - jedna postać w krótkim czasie może posilić się do 4 razy, co przywróci kilka-kilkanaście punktów zdrowia, w zależności od ilości punktów zdrowia postaci.

Na misje krótkie warto zabrać ze sobą przynajmniej 12 sztuk jedzenia, na misje średnie od 16 do 18, a na misje długie od 18 do 24. Wartości te należy pomniejszyć / powiększyć w zależności od tego, czy twoje postaci posiadają przedmioty / nawyki, które wpływają na ilość konsumowanego jedzenia. Każda postać posiadająca +100% do konsumowanego jedzenia powinna wiązać się ze zwiększeniem ilości zabranego na misję jedzenia o 25%, zaś każda postać z -100% do konsumowanego jedzenia zmniejszy tą ilość o 25%.

Koszt jedzenia jest niewielki w porównaniu do tego, ile kosztować może później usunięcie stresu, który łatwo nagromadzić, gdy braknie pożywienia.

Pochodnie / Torch

Pochodnie mają wpływ na poziom światła i ich ilość, którą zabierzesz na misje, zależna jest od objętego stylu rozgrywki. Jeśli chcesz grać w pełnym świetle, a nie chcesz korzystać ze zdolności bohaterów by zwiększyć poziom światła, zaopatrz się w 8-9 pochodni wyruszając na krótką misję, w 14-16 w przypadku misji średnich i w 16-20 pochodni na misje długie. Powinno to bez problemu wystarczyć na ukończenie misji na maksymalnym poziomie światła.

Nawet jeśli chcesz grać na 0 poziomie światła, warto wziąć ze sobą 1-2 pochodnie - przydać się to może do aktywacji ołtarza Shamblera, by przywołać tego mini-bossa.

Łopata / Shovel

Zadaniem łopaty jest w głównej mierze usuwanie blokad, które co jakiś czas pojawią się na drodze. Usuwanie ich w ten sposób pozwala na zachowanie aktualnego poziomu światła, a także nie otrzymanie obrażeń i stresu. Jeśli przebijesz się przez blokadę "gołymi rękami", poziom oświetlenia spadnie o 25 punktów, a cała twoja drużyna otrzyma ok 20-25% obrażeń, zarówno do zdrowia jak i ilości stresu. Przydają się one także do aktywacji niektórych Curio.

Za każdą Hienę Cmentarną (Grave Digger) w drużynie otrzymasz darmową łopatę- nie da się jej jednak sprzedać.

Kościane Klucze / Skeleton Key

Kościane Klucze wykorzystywane są wyłącznie do otwierania Curio - pełną listę obiektów, które można aktywować za ich pomocą, jak i nagród które otrzymasz w zamian za to znajdziesz w rozdziale "Curio". Kościane klucze służą także do otwierania skrzyń ze skarbami w sekretnych pomieszczeniach.

Woda Święcona / Holy Water

Podobnie jak kościane klucze, woda święcona wykorzystywana jest do aktywacji sporej części Curio w grze - efekt w głównej mierze "ogranicza się" do zwiększania skuteczności bohaterów, leczenia negatywnych nawyków, bądź usuwania stresu.

Woda święcona to także doskonały przedmiot do walki, szczególnie z przeciwnikami polegającymi na obrażeniach rozłożonych w czasie, osłabieniach i przede wszystkim podczas starć z częścią bossów (np. Syreną). Spożycie wody święconej przez bohatera podnosi odporność na krwawienie, zarazę, choroby i osłabienia o 33% na 3 tury.

Za każdego Krzyżowca w drużynie otrzymasz darmową wodę święconą - nie da się jej jednak sprzedać.

Lecznicze Zioła / Medicinal Herbs

Lecznicze zioła, prócz aktywacji dużej liczy Curio (w większości powiązanej ze zdobywaniem jedzenia) można wykorzystać także do leczenia osłabieni postaci - tak nałożonych przez przeciwnika, jak i tych, które postać otrzymuje po wykorzystaniu swoich zdolności (jak kilka umiejętności Awanturniczki, czy Kurtyna Arlekina).

Za każdego Arlekina (Jester) czy Trędowatego (Leper) w drużynie otrzymasz darmowe lecznicze zioła - nie da się ich jednak sprzedać.

Bandaż / Bandage

Bandaże służą do aktywacji małej ilości Curio i przede wszystkim do neutralizacji krwawienia na bohaterach. Warto zabezpieczyć się w duże ich ilości jeśli spodziewamy się walki z przeciwnikami którzy często nakładają ten efekt - jak np. kilku wrogów w Zatoce. Nie warto natomiast marnować ich jeśli krwawienie na postaci zadaje 1 punkt na turę, bądź w następnej rundzie się skończy.

Za każdą Kuszniczkę (Arbalest) w drużynie otrzymasz darmowy bandaż - nie da się go jednak sprzedać.

Serum / Antivenom

Serum to po prostu odpowiednik bandaży, z tym, że służy do neutralizacji zarazy. Przydaje się także do interakcji ze sporą częścią Curio, szczególnie tych znajdujących się w Zatoce. Warto jest mieć kilka sztuk na wypadek gdy wybieramy się do miejsca, w którym wrogowie lubią atakować za pomocą zarazy.

Za każdą Badaczkę Zarazy (Plague Doctor) w drużynie otrzymasz darmowe serum - nie da się go jednak sprzedać.

Przysmaki / Dog Treats

Przysmaki to element prowiantu unikalny dla Łowczych (Hound Master) - za każdego Łowczego w drużynie otrzymasz dwie sztuki przysmaków. Nie da się ich wykorzystać do aktywacji żadnego curio, jednak oferują one potężne premie Łowczego - po aktywacji otrzyma on +100% do obrażeń, +20 do celności i +5% szansy na trafienie krytyczne na 3 rundy.

Krew

Krew (The Blood) to przedmiot powiązany z nową mechaniką wprowadzoną przez dodatek Crimson Court. Po zainstalowaniu go do gry dodana zostanie nowa choroba zwana Karmazynową Klątwą (Crimson Curse) która jest, mówiąc najprościej, wampiryzmem. Bohaterowie, którzy zostaną nią zarażeni, będą łaknąć krwi - jeśli nie uda ci się im jej dostarczyć, będą otrzymywać coraz większe kary do statystyk zanim, po tygodniach "głodówki", po prostu umrą. Krew wykorzystywana jest do kontrolowania tej żądzy i do tego, by uchronić bohaterów przed śmiercią. Co więcej, możesz im ją dać gry znajdują się w stanie "Żądzy Krwi" - poprawi to znacząco ich statystyki, zwiększając ich atak, szybkość i odporności.

Krew zebrać można podczas misji - nowi wrogowie wprowadzeni przez dodatek mają szansę wyrzucić jedną lub kilka fiolek w momencie śmierci. Dodatkowo, możesz także produkować krew w mieście, po wybudowaniu odpowiedniego budynku dzielnicowego - więcej w rozdziale "Budynki dzielnicowe".

Uwaga - nie myśl nawet by dawać Krew bohaterom, którzy nie cierpią z powodu klątwy. Jeśli to uczynisz, otrzymają oni potężną karę do statystyk, stracą mniej więcej 1/3 punktów zdrowia i otrzymają 40 punktów stresu.

Laudanum

Kolejny typ prowiantu wprowadzony przez Crimson Court. Przedmiot ten wykorzystać można do wyleczenia postaci ze statusu "Horror", nakładanego przez kilku wrogów. Zadaje on obrażenia od stresu rozłożone w czasie (kilka punktów co turę) - efekt nie jest początkowo groźny, jednak wróg może nałożyć go kilkukrotnie (jak efekt krwawienia), przez co postać może otrzymać nawet 10-15 punktów stresu na turę!