Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Drowned Crew?
Aktualizacja:
Drowned Crew

Drowned Crew to drugi boss (po Syrenie) wymagany do pokonania w Zatoce. To kolejna dość specyficzna walka, gdyż wymaga odpowiedniego podejścia, by móc ją ukończyć. Gdy tylko starcie się rozpocznie, wróg użyje ataku "All Hands on Deck", który wezwie wroga o nazwie Anchorman i ściągnie jednego losowego bohatera (jeśli nie uda się oprzeć) na początek szeregu drużyny. W następnej rundzie wróg dzierżący kotwicę zaatakuje wciągniętego na przód szeregu bohatera, przybijając go do ziemi.
Bohater będzie teraz co turę otrzymywał obrażenia od stresu tak długo, jak będzie uwiązany kotwicą. Dodatkowo, właściwy przeciwnik, czyli boss, otrzyma sporego kopa do Ochrony, gdy przeciwnik z kotwicą będzie prowadził swój atak. Należy więc jak najprędzej się nim zająć - na szczęście nie posiada on dużej ilości punktów zdrowia, więc łatwo jest go ubić, co ściągnie dodatkową ochronę z bossa. Pamiętaj też, iż przybity do ziemi sojusznik również może atakować.
Twoim zadaniem jest pokonanie bossa, a w międzyczasie rozprawianie się z Anchormanem, który będzie przyzywany mniej więcej jedną rundę po tym, jak go zabijesz. Warto pamiętać o tym, że można dość łatwo go ogłuszyć, opóźniając o całą rundę wyprowadzenie przez niego ataku. Nie ma sensu atakować go normalnie póki nie złapie któregoś z twoich bohaterów, gdyż będzie wtedy posiadał olbrzymią ilość Ochrony, która pochłonie wszystkie twoje obrażenia.
Ataki bossa
Nazwa | Wym. miejsce | Cele | Celność | Efekt |
All Hands on Deck | każde | Postać gracza na 2, 3 lub 4 pozycji | 102,5% / 110% / 122,5% | 100% / 120% / 140% szansy na przyciągnięcie postaci na przód szeregu i przywołanie Anchormana |
Mutiny | każde | Każda postać gracza | 87,5% / 95% / 107,5% | 2-4 / 3-5 / 4-7 obrażeń, 100% /120% / 140% szansa nałożenia efektu zmniejszającego obrażenia na postać |
Drink with the Dead | każde | Każda postać gracza | 102,5% / 110% / 122,5% | 1-2 / 1-2 / 1-3 obrażeń +10 punktów stresu |
Boarding Clutch | każde | Postać gracza na 1, 2 lub 3 pozycji | 102,5% / 110% / 122,5% | 1 / 2 / 3 Wywołanie krwawienia |
Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki.
Statystyki bossa
Rodzaj | Sodden Crew | Sunken Crew | Drowned Crew |
Zdrowie | 100 | 150 | 210 |
Unik | 10 | 10% | 23% |
Ochrona | 0% | 0% | 0% |
Szybkość | 3 | 4 | 5 |
Odp. na ogłuszenie | 50% | 70% | 95% |
Odp. na zarazę | 20% | 40% | 65% |
Odp. na krwawienie | 60% | 80% | 105% |
Odp. na osłabienie | 20% | 40% | 65% |
Odp. na przesunięcie | 100% | 120% | 145% |
Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.
Jak pokonać bossa

Drowned Crew to chyba najłatwiejsze starcie z bossem w grze, szczególnie na niższych poziomach trudności. Wróg nie dysponuje żadnymi atakami, które mogłyby zagrozić w znacznym stopniu dobrze przygotowanej drużynie, a w przeciwieństwie do innych bossów nie nakłada na drużynę także dużej ilości stresu.
W czasie walki masz dwa cele - atakowanie bossa, by zbijać jego punkty życia i pozbycie się Anchormana. To drugie jest ważne z uwagi na fakt, iż podczas trwania efektu unieruchomienia na twojej postaci, boss z każdą turą będzie się leczył, co w połączeniu z wysoką odpornością uzyskaną od gościa z kotwicą może znacznie przedłużyć walkę. Gdy tylko Anchorman unieruchomi twoją postać, załatw go i przerzuć się na bossa.
Sam boss posiada niskie odporności na ogłuszenie i i zatrucie, ale tego pierwszego nie warto używać - boss podczas każdej rundy będzie ruszał się 3 razy, przez co ogłuszenie zejdzie tak szybko, że nie da żadnego efektu. Zatrucie (lub krwawienie, jeśli twoja postać da radę nałożyć je na bossa) z kolei jest w stanie zadać mordercze obrażenia, właśnie z uwagi na fakt, iż boss rusza się 3 razy w ciągu jednej rundy. Zatrucie na poziomie 4 punktów i krwawienie zabierające 2 to 18 punktów obrażeń otrzymanych przez bossa w ciągu jednej tylko rundy!
Dobra drużyna do walki z Drowned Crew składać się może z:
- Krzyżowca (Crusader) - zadaje on bardzo wysokie obrażenia na 1 i 2 szereg, gdzie na ogół znajduje się boss lub Anchorman. Dodatkowo, posiada zdolność (Ogłuszający Cios), która posiada wysoką szansę na ogłuszenie wroga, co przydać się może na Anchormana.
- Łowca Nagród (Bounty Hunter) - posiada możliwość ogłuszenia wroga, a jego ataki, szczególnie na oznaczonym (Marked) celu zadają olbrzymie obrażenia.
- Oprych (Highwayman) - wysoka celność, obrażenia i szansa na trafienie krytyczne gwarantują, iż będzie on w stanie zadawać bossowi olbrzymie obrażenia. Jeden atak z jego pistoletu potrafi posłać Anchormana do piasku.
- Okultysta (Occultist) - może on osłabić bossa za pomocą Przekleństwa i Klątwy Osłabienia. Dodatkowo, może on oznaczyć bossa za pomocą swoich zdolności, co zwiększy skuteczność ataków Łowcy Nagród.
- Darkest Dungeon - poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
- Darkest Dungeon: Bossowie
- Darkest Dungeon: Lista bossów w Darkest Dungeon
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Brigand Pounder?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Prophet?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Flesh?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Siren?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Drowned Crew?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Necromancer?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Swine?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Hag?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Shambler?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Collector?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Pieniacz (Shrieker)?
- Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Bandyta Vvulf (Brigand Vvulf)?
- Darkest Dungeon: Bossowie
- Darkest Dungeon: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Proszę czy da sie i jak zobaczyć ile zadają biegłości przeciwników i jak działają? wydaje mi sie ze kiedys sie dało a teraz jak próbuję to nie mogę zjechać na biegłości bo znikają zanim zdążę
Kiedy dodacie The Color of Madness w wersji pdf do pobrania ? Macie w planach aktualizowanie poradnika ? Bo zasugerowałem się że jest w poradniku kupiłem premium a tu dupa.
Jeżeli pojawi się w przyszłości aktualizacja poradnika, umieścicie polskie nazwy nawyków ? Przykładowo "Syndrom Oszusta" kompletnie nie wiem jakie ma działanie i nie jestem pewien czy został opisany.
Kiedy zostanie opisana Tarczowniczka i Muszkieter?
Z ostatnim dodatkiem doszlo wydarzenie w ktorym za 30 odlamkow mozna kupic "skuteczna miksture", ktora leczy kazdego bohatera w druynie z wszystkich chorob, w tym z karmazynowej klatwy. Do tego fanatyk tez dropi mistury leczace karmazynowa klatwe.
Działanie niektóry umiejętności zostały zmienione np.skok w cień,opór,powaga.przydałoby by się to zaktualizować
czy na dziedzińcu występują zasadzki?
Hej, mam szybkie pytanko, jak to jest z notatkami, które znajduje się w grze:
1) dostaje się za nie kasę?
2) warto je zbierać (każda strona zabiera po jednym miejscu w ekwipunku)?
3) coś się za nie dostaje?
Dzisiaj spotkałem Curio, którego nie ma w poradniku, dam link do screena z nim, zaś zastanawiam się czemu go tu nie ma? jakiś super rzadki? a może nowe curio? i jakie są jego możliwości?
https://scr.hu/OD475L
Za krew dał mi 3 losowe błyskotki(to co się zakłada na bochaterów)
a i czy w poradniku jest gdzieś lista z quirkami, błyskotkami itd od shriekera?
Chyba nigdy się nie dowiem czy coś jeszcze robi ten ksantypa
Sprawdź na: https://darkestdungeon.gamepedia.com/Curio
W angielskiej wersji nazywa się: Wizened Shrew /Pomarszczona Jędza/ - to ta pozycja bez obrazka. Prawdopodobnie rzeczywiście jest bardzo rzadki skoro nie zamieścili fotki.
A Wersja do pobrania dalej nie zaktualizowana do końca, nie ma w niej np antykwariuszki :/ Oraz Rekomendowane błyskotki nie posiadają niektórych klas
Z tego co patrze(na stronie gdzie jest ta aktualniejsza wersja), nadal w listach quirków nie ma np quirków od Shrieker'a, tak jak pisałem rekomendowanych błyskotek dla wielu klas, i kilku innych rzeczy, dobrze by było je zobaczyć gdyż jak później się wybiera się postacie do walki z krukiem można pójść z nadzieją na konkretne quirki co da nam możliwość zrobienia wyjątkowo mocnej postaci.
Korzystałem z tego poradnika na początku - kawał dobrej roboty. Teraz jednak korzystam z Official DD Wiki na gamepedia.com, ponieważ mają tam lepsze informacje dotyczące curiosów i quirków. W tabeli curiosów jest informacja do jakiej kategorii należy curio, oraz to samo przy negatywnych quirkach - jaką kategorię aktywuje bohater /w tym poradniku też jest przy większości/ i jaka jest na to procentowa szansa /tego nie ma/. Dzięki temu wiem np.że mogę spokojnie zabrać ablutomana do lasu bez ryzyka utraty skarbów, żarłoka do ruin itp. Wychwyciłem też różnicę - w poradniku dacnomania związana jest z curio typu "body", natomiast w wikii z typem "torture" nie miałem okazji sprawdzić kto ma rację. Ponadto guilty conscience /poczucie winy/ nieopisane po polsku związane jest z curios typu worship /wiara/ - 35% szansy aktywacji.
Dużo już nie brakuje w poradniku do bycia w całości :P
Wszystkie rozdziały do DLC zostały już opublikowane. W najbliższym, niesprecyzowanym jeszcze dokładnie czasie (:P) pojawią się brakujące rozdziały z podstawki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
