Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry | Darkest Dungeon The Crimson Court Darkest Dungeon poradnik, solucja

Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse), to, mówiąc najprościej, mechanika wampiryzmu wprowadzona w dodatku Crimson Curse. Sprawia, iż bohater pod jej wpływem łaknie krwi - w przypadku braku dostarczenia mu konkretnego przedmiotu (Krew) zacznie otrzymywać on kary do statystyk, by, po kilku tygodniach "głodówki"' umrzeć. Mechanika ta powiązana jest także z jednym z nowych bossów, Fanatykiem.

Informacje ogólne

Atak, który wywołać może klątwę. - Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Atak, który wywołać może klątwę.

Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse) to nowy rodzaj choroby. Bohater może się nią zarazić od kilku przeciwników z grupy BLOODSUCKER - nowy typ przeciwników, których spotkasz głównie w nowej lokacji (Dziedziniec - Courtyard), choć jest też mała szansa na wpadnięcie na nich podczas przemierzania pozostałych miejsc. Wrogowie ci będą mieć dostęp do ataku zwanego "The Thirst". Zadaje on niewielkie obrażenia (3-5 punktów), leczy wroga za dwukrotność tej wartości i ma dość małą (38%) szansę na zainfekowanie trafionego bohatera wspomnianą klątwą. Trafienia krytyczne zdają się zwiększać tą szansę.

Nie ma skutecznej ochrony przed klątwą - nie ma w grze przedmiotów, które całkowicie uodpornią bohatera. Dodatkowo, nie ma też limitu co do ilości bohaterów, którzy mogą być zainfekowani w jednym momencie - możesz rozpocząć przemierzanie podziemi ze zdrową drużyną, a skończyć ze wszystkimi 4 bohaterami cierpiącymi z powodu klątwy.

Fazy Karmazynowej Klątwy

Pierwsza faza choroby, tuż po zarażeniu. - Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Pierwsza faza choroby, tuż po zarażeniu.

Jest niejako 5 faz Karmazynowej Klątwy. Są to:

  • Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse) - pierwsza, podstawowa faza, w której bohater otrzymuje -5% do odporności na ogłuszenie (Stun), zarazę (Blight), krwawienie (Bleed), -10% do maksymalnych punktów zdrowia (MAX HP), +1 do szybkości (+1 SPD) i -10% szansy na cnotę (-10% Virtue Chance). Po kilku turach walki, bądź tygodniach w mieście, bohater przejdzie do kolejnej fazy.
  • Pragnienie (Craving) - druga faza choroby, podczas której kary do odporności i premia do szybkości się podwajają (-10% do odporności na krwawienie / zarazę / ogłuszenie, +2 do szybkości), lecz prócz tego niczym nie różni się od poprzedniego etapu. Bohater może otrzymać Krew, by przejść do fazy Żądzy Krwi, bądź może kontynuować "głodówkę", by w końcu dojść do fazy wyniszczenia.
  • Żądza Krwi (Bloodlust) - bohater otrzymuje w tej fazie potężne premie do statystyk: +15% odporności na krwawienie / zarazę / ogłuszenie, +4 do szybkości i +25% do zadawanych obrażeń, tracąc jednocześnie wszystkie poprzednie kary. Niestety, bohater będzie zachowywał się irracjonalnie (podobnie jak w przypadku negatywnych przypadłości) - może automatycznie wykorzystać jakiś atak, uderzyć inną postać sojuszniczą, bądź podnieść poziom stresu całej drużyny. Po kilku turach bohater wróci do pierwszej fazy.
  • Wyniszczenie (Wasting) - w tej fazie bohater otrzymuje jeszcze większe kary do statystyk, niż podczas Pragnienia: -20% odporności na ogłuszenie / krwawienie / zarazę, -33% maksymalnych punktów zdrowia, -3 szybkości i -10% odporności na cios śmierci (-10% Death Blow Resist). Prócz tego bohater ma teraz maksymalnie kilka tur, zanim dojdzie do kolejnej fazy. Jeśli otrzyma krew, wróci do pierwszej fazy.
  • Śmierć - jeśli przeklęty bohater pozbawiony będzie krwi przez wystarczająco długo, w końcu ulegnie chorobie i po prostu umrze.
Efekty głodówki... - Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Efekty "głodówki"...

Uwaga - bohaterowie mogą przechodzić do "wyższych" faz klątwy nawet podczas przebywania w mieście. Automatycznie konsumować będą oni Krew by temu zapobiec, jeśli jednak nie będzie jej pod dostatkiem będą oni przechodzić przez coraz dotkliwsze fazy, aż w końcu umrą.

Efekty klątwy - Fanatyk

To jedno z tych spotkań, do których nie chcesz dopuścić. - Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry | Darkest Dungeon The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
To jedno z tych spotkań, do których nie chcesz dopuścić.

Głównym aspektem klątwy, prócz, rzecz jasna, wzmocnień / osłabień i konieczności korzystania z Krwi jest obecność nowego bossa - Fanatyka. Po mniej więcej 20 tygodniach od aktywacji dodatku, otrzymasz informację, iż Fanatyk polować będzie na twoją drużynę. Jest tutaj jednak jeden warunek - by go spotkać w twojej drużynie muszą być zarażeni bohaterowie.

Po wejściu do podziemi z drużyną składającą się przynajmniej częściowo (od 2 postaci wzwyż) z zarażonych bohaterów, jest szansa, iż Fanatyk też się tam pojawi. Jeśli tak się stanie, domyślny ekran ładowania zastąpiony zostanie złowrogą facjatą nowego bossa. Gdy twoja drużyna wejdzie do podziemi, Fanatyk będzie czekał na nią w jednym z pomieszczeń, bądź w korytarzu. Miejsce dobierane jest losowo - możesz wpaść na niego wykonując dosłownie jeden ruch (zanim dojdziesz do drugiego pomieszczenia), bądź znaleźć go w ostatnim pomieszczeniu. W niektórych przypadkach możesz w ogóle go nie spotkać - jeśli uda ci się wykonać zadanie, możesz opuścić loch i nie dojdzie do starcia z bossem.

Unikanie kontaktu z przeciwnikiem jest wskazane. Fanatyk posiada sporo punktów zdrowia, odporności i może atakować do trzech razy w ciągu jednej tury. Co więcej, może on (i chętnie to zrobi) wrzucić jednego z twoich bohaterów na stos, paląc go żywcem, zadając obrażenia co każdy ruch którejkolwiek postaci (odpowiednio 3%, 6% i 9% maksymalnego zdrowia - wartość uzależniona od poziomu trudności podziemia, w którym go spotkasz). Otrzymywane obrażenia są podwajane w przypadku bohaterów cierpiących na Karmazynową Klątwę, przez co nawet najtwardszy tank padnie w kilka sekund. Jeśli to jest możliwe, lepiej jest po prostu wykonać zadanie i starać się unikać kontaktu z bossem.

Uwaga - szansa na pojawienie się fanatyka uzależniona jest od ilości bohaterów cierpiących na klątwę, którzy znajdują się w drużynie. Jeśli jest ich 2 lub 3, szansa wynosi 50%, jeśli 4, rośnie ona do 99%. Jeśli w drużynie znajduje się wyłącznie jeden bohater z Karmazynową Klątwą, Fanatyk nie ma szans pojawić się w podziemiu. Co więcej, wróg zdaje się występować jedynie w podziemiach poziomu Veteran i Champion - jednak jest to najprawdopodobniej błąd w grze, który zostanie naprawiony.

Usuwanie klątwy

Na początku klątwy nie da się pozbyć w "normalny" sposób - nie możesz umieścić bohaterów w Lazarecie (Sanitarium) i wyleczyć ich z tego jak z innej choroby. Jedynym sposobem jest pokonanie jednego z trzech głównych bossów wprowadzonych przez dodatek. Zabicie Barona, Wicehrabi czy Hrabiny sprawi, iż wszyscy bohaterowie zostaną wyleczeni z klątwy. Pamiętaj jednak, iż mogą oni (i pewnie to nastąpi) złapać chorobę ponownie podczas kontaktu z wrogiem.

Jednakże, gdy pokonasz trójkę wspomnianych bossów, Lazaret zyska nową funkcję - będzie teraz można wysłać tam chorego na Karmazynową Klątwę bohatera, by się jej pozbyć. Cały proces wygląda tak samo, jak w przypadku "normalnej" choroby - umieścić bohatera w skrzydle medycznym, wybrać interesującą nas chorobę (w tym przypadku Karmazynową Klątwę) i potwierdzić wybór, płacąc niewielką sumę złota. Po tygodniu (jednej wykonanej misji), zdrowy już teraz bohater opuści Lazaret.